Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا روستایی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت بافت فرسوده روستایی که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار داشت:در حال حاضر دولت میزان تسهیلات ویژه بلاعوض برای نوسازی بافت فرسوده روستایی را از ۵ میلیون تومان، به ۳۰ میلیون تومان افزایش داده که این امر، نوید خوبی برای روستانشینان محسوب می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون نتیجه مطلوبی در نوسازی بافت فرسوده روستایی در پیشوا به دست نیامده است، اظهار داشت: چند روستای شهرستان از جمله روستاهای قاسم‌آباد، شترخوار و معین آباد به عنوان پایلوت مقاوم‌سازی در نظر گرفته شده و تعدادی از واحدهای نیازمند مقاوم‌سازی نیز شناسایی گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  پیشوا دارای ۷ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی است که از این تعداد، ۲ هزار و ۹۰۰  واحد دارای بافت فرسوده و ۲ هزار و ۴۳۳  واحد افزون بر ۳۰ سال از احداث آنها می‌گذرد و در واقع حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بافت مسکونی روستاهای پیشوا فرسوده است.

روستایی گفت: در حال حاضر ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی استان تهران در نظر گرفته شده که از این میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان پیشوا برای مقاوم‌سازی ۸۰ واحد مسکونی است.

مقاوم‌سازی منازل روستایی مأموریت ویژه دهیاران است

فرماندار پیشوا نیز در این جلسه گفت: یکی از مأموریت‌های ویژه دهیاران، توجه به مقاوم سازی و نوسازی منازل روستایی است که این مهم با اطلاع رسانی دقیق به روستانشینان میسر می‌شود.

حسین عباسی افزود: بخش زیادی از منازل مسکونی در روستاهای شهرستان پیشوا دارای بافت فرسوده و قدیمی است که به علت مقاومت اندک در برابر زلزله، از بیشترین احتمال آسیب برخوردار است.

وی افزود: برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده نباید منتظر حادثه باشیم بلکه قبل از وقوع هر بحران و خسارتی، باید مردم را نسبت به این مهم حساس کرد.

وی تأکید کرد: سهل انگاری و غفلت دهیاران در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده قابل توجیه نیست و این مهم جزو وظایف اجتماعی، اداری و شرعی آنان است.

فرماندار پیشوا افزود: اینکه تا به امروز استقبال چندانی در این زمینه صورت نگرفته باید آسیب‌شناسی شده و با بررسی نواقص گذشته، موانع برطرف شود، بسیاری از روستائیان از تسهیلات اعطا شده از سوی دولت مطلع نیستند و باید آگاهی لازم به آنان ارائه شود.

پیشوا با دو بخش مرکزی و جلیل آباد و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

برچسب‌ها حسین عباسی استان تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی ورامین پیشوا دولت بنیاد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین عباسی استان تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی حسین عباسی استان تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی ورامین پیشوا دولت بنیاد مسکن اخبار کنکور سازی بافت فرسوده میلیون تومان مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید امسال ۲ هزار حلقه میانی در محلات هدف بازآفرینی شهری شکل گیرد که سهم هر استان به طور متوسط ۶۰ حلقه میانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شوراهای شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این جلسه «سعید اسدی محجوب» مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی تهران در مقابل زلزله چقدر است؟ معاون وزیر راه: حدود ۱۰ میلیون نفر از جامعه ما زیر سقف‌ های ناپایدار زندگی می‌کنند چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد