Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت برگزاری همایش «سلیمان کتانی و امامت ارزش‌ها» در بیروت، بیانات رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با سلیمان کتانی، نویسنده جهان عرب منتشر شد.

خبرگزاری میزان –سلیمان کتانی از دانشمندان مسیحی و ادیب برجسته‌ی لبنانی است که کتاب‌های متعددی درباره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام نوشته است. کتب این نویسنده درباره‌ی امام علی، امام حسن و امام حسین، امام سجاد، امام باقر، امام صادق، امام کاظم و حضرت زهرا علیهم‌السلام تجدید چاپ و برخی از آن‌ها نیز به زبان فارسی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «امام علی، مشغلی و دژی» از جمله آثار این نویسنده است که پیش از انقلاب، آقای جلال الدین فارسی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

به مناسبت برگزاری همایش «سلیمان کتانی و امامت ارزش ها» در بیروت، صبح دوشنبه ۹۹/۱۲/۱۱ بیانات رهبر انقلاب در گفتگو با این نویسنده جهان عرب منتشر شد.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بگذارید یک خاطره اى از این کتاب آقاى سلیمان کتّانى بگویم. دو کتابِ ایشان به فارسى ترجمه شده؛ یکى الامام على و یکى فاطمة‌الزّهراء؛ در هر دو ترجمه، مترجم پهلوى من بوده و ترجمه میکرده؛ از عجایب است! یکی‌شان آقاى جلال فارسى است، نشسته بود و ترجمه میکرد، من هم کار دیگرى داشتم میکردم، امّا با ما بود و در شرایطى بود که او نه، امّا من فرارى بودم. و، امّا آن [کتاب]فاطمة‌الزّهراء را مرحوم آسیّد جعفر قمى ترجمه کرده -پسر مرحوم آیت الله قمى- و من باز در آن وقت در اطراف مشهد فرارى بودم و او هم گفت که من هم میخواهم با تو بیایم. او فرارى نبود [امّا]آمد با من و همراه من؛ و من خیلى به او در آن ترجمه کمک کردم. این حقّى است که من به گردن [آقاى]سلیمان کتّانى دارم!

حالا که با ایشان مخاطبه شد [بگویم]ما خیلى خوشحالیم که یک قلم خوب و ذوق وافر و اطّلاعات وسیعى از ایشان -که یک نویسنده‌ى معروفى است- به کار رفته براى معرّفى دو نفر از اعیان اهل‌بیت پیغمبر؛ و من به عنوان فرزند آن دو بزرگوار از شما تشکّر میکنم. ۱۳۷۴/۰۳/۲۲

بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: فضائل برجستگانی چون سیدمرتضی نشان‌دهنده حسن تربیت اسلام است

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب دانشمند مسیحی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهبر انقلاب دانشمند مسیحی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند

چاپ سی و پنجم از کتاب "سرباز روز نهم"؛ روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده از سوی انتشارات راه یار روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تاکنون آثار متعددی درباره شهید مصطفی صدرزاده منتشر شده است؛ آثاری که تلاش دارند زندگی یکی از معروف‌‌ترین شهدای مدافع حرم را به تصویر بکشد. در این میان، کتاب "سرباز روز نهم" روایتی متفاوت از زندگی و زمانه او ارائه کرده است.

این اثر که به کوشش نوید نوروزی، پریسا وزیرلو، محمدمهدی رحیمی، فرزانه مردی و نعیمه منتظری تدوین و نوشته شده، تلاش دارد فارغ از نگاه‌های اغراق‌آمیز که تلاش دارند شهدا را دست‌نیافتنی معرفی کنند، روایتی منسجم، صادقانه و باورپذیر از زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار ارائه دهد؛ روایتی که مخاطب را در نهایت به این باور می‌رساند که شخصیت نخست کتاب با وجود مشکلات ریز و درشتی که در گوشه و کنار زندگی و جامعه خود داشته، توانسته بر محیط اطراف خود اثرگذار باشد.

رونمایی از تقریظ امام خامنه‌ای بر کتاب‌های شهید "مصطفی صدرزاده" + فیلم و تصاویر

نویسندگان در مقدمه اثر با توجه به اهمیت پرداختن به زندگی شهدا از این دریچه‌ نوشته‌اند: کتاب سرباز روز نهم حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر شخصی است که می‌تواند در دوره حاضر، بی‌شک الگویی دست‌یافتنی باشد. او که از سال 1392 با ده‌ها ترفند پایش را به سوریه باز می‌کند، ظرف دو سال از چهره‌های محبوب و مؤثر مدافعان حرم می‌شود تا جایی که سردار شهید سلیمانی را به تمجید وامی‌دارد.

در این کتاب سعی کردیم شهید و زندگی‌اش را آن‌طور که می‌تواند در میدان زندگی اجتماعی مردم الگو شود، نشان دهیم و نه صرفا روایتی ماورایی و صرفا معنوی و احساسی از شهید ترسیم کنیم. شاید گشتی در زندگینامه‌ها و خاطرات شهدا آنطور که نشر شده‌اند، ما را به این رهنمون کرد که: «ملموس و واقعی تصویر کنیم، نه دست‌نیافتنی!

آنچه شهدا را الگو می‌کند، همه زندگی ایشان است. در این کتاب نویسندگان سعی کرده‌اند جامعه را آن‌طور که هست نشان دهند؛ با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، با زیاد و کمش. به همین دلیل، زندگی مصطفی صدرزاده را کامل می‌خوانید؛ به محله‌اش نزدیک می‌شوید، به ریشه‌هایش و به زمانه‌اش می‌پردازد.

از آن جهت که مصطفای شهید در همین جامعه زیسته و با همین مشکلات یا بیشترش جنگیده و بر بن‌بست‌هایش فائق آمده است، برای مخاطب شیرین و افق‌گشاست. در واقع، اساساً ما با روایت شهید و زمانه‌اش، هم نقد کرده‌ایم و هم راه نشان داده‌ایم؛ چه اینکه شهدا مسیر امنی هستند برای صلاح و اصلاح.

کتاب حاضر لایه‌های پنهان معضلات و مشکلات را می‌گوید؛ چه اینکه زندگی مصطفی و زما‌نه‌اش ظرفیت این را دارد که بگوید کار فرهنگیِ وقفی، شدنی است و استوارتر از شبه‌کارهای نفتی و دولتی. زندگی‌اش این ظرفیت را دارد که معطل دستورالعمل‌های خشک و بی‌روح نماند که حیات دارد این نوع زندگی‌اش و حیات‌بخش است.

از دیگر ویژگی‌های کتاب "سرباز روز نهم" استفاده از فایل‌های صوتی به یادگار مانده از شهید در موقعیت‌های مختلف است که این بخش از منابع، مخاطب را در رساندن به فهم درست از شخصیت شهید بی کم و کاست یاری می‌رساند.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی که بر این کتاب نوشته‌اند، خواندن آن را "غبطه‌انگیز" توصیف کرده و فرموده‌اند:

پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.

کتاب حاضر از جمله آثار پرمخاطب انتشارات راه یار در سال 1402 بوده که با اقبال مخاطبان به چاپ سی و پنجم رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • رهبر انقلاب: تاثیر رسانه‌ها در عقب راندن دشمن بیش از موشک و پهپاد است / پیام‌های تمدنی ایرانی‌ها می‌تواند با شعر منتقل شود
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی
  • (ویدیو) رهبر انقلاب: درگیری‌های امروز جهان، رسانه‌ای است
  • رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارند
  • فیلم/ شعرخوانی طنز سعید سلیمان‌پور در دیدار با رهبر انقلاب