Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:02:57 GMT

امانتداری آرای مردم مولفه مهم نظارت بر انتخابات است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۷۹۳۲

امانتداری آرای مردم مولفه مهم نظارت بر انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای هیئت نظارت انتخابات در استان با تاکید براینکه همه اعضای ستاد نظارت بر انتخابات مکلف به اجرای قانون درجریان انتخابات هستند، نظارت بر ناظران انتخابات را امری مهم برشمرد و گفت: آموزش و امانتداری از مؤلفه‌های مهم نظارت بر انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه شورای نظارت بازوی قوی در کنار شورای نگهبان است، شبکه سازی منسجم برای نظارت بر روند فعالیت‌های انتخاباتی را یک نیاز اساسی بیان کرد و گفت: همه جریان‌های سیاسی باید از قواعد قانونی تمکین کنند.

وی با تاکید براینکه نباید مصالح عام فدای منافع جریان‌های سیاسی شود، با اشاره به شیوع کرونا بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و پرهیز از تجمعات انتخاباتی را ضروری دانست.

حجت الاسلام زکوی رئیس هیئت نظارت شورای انتخابات در مازندران نیز بااشاره به برگزاری سه انتخابات در استان خواستار برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد.

وی با عنوان اینکه قانون فصل الخطاب نظارت برانتخابات است، افزود: حفاظت وصیانت از آرای مردم حق ووظیفه اصلی هیئت نظارت است.

کد خبر 5159472

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ساری انتخابات شورای شهر و روستا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد گرگان زلزله بوشهر کرونای انگلیسی اردبیل بارش برف شهید شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه

گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ درصورت تداوم شرایط ایجاد شده در منطقه، بورس کشور به کدام سمت و سو می‌رود؟ در این روز‌ها که کشور با ریسک‌های ژئوپولوتیک و تنش‌های منطقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، ارزش دلاری فعلی بورس به ۱۲۵ میلیارد دلار رسیده و درست به ارزش دلاری پنج سال پیش برگشته است.

درمورد ارزش دلاری بورس چند نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه بازار به لحاظ فاندامنتالی چه از بُعد تورم حاضر، از بُعد تورم انتظاری، از بُعد سود‌های تقسیمی و سود‌های آینده در نقطه معقولی قرار گرفته بنابراین از این بابت چندان نگرانی وجود ندارد. ضمن آنکه در حال حاضر مسائلی که بر بازار تأثیرگذار است، عمدتا مسائل خارج از بازار و ریسک‌های خارجی بوده که طبیعتا در رأس آن ریسک‌های سیاسی قرار دارد و به نظر می‌رسد با مرتفع شدن ریسک‌های سیاسی و احتمالات منفی (که عمدتا ذهن فعالان بازار در این مورد بزرگ نمایی هم می‌کند) مجددا جریان نقدینگی به سمت بازار روانه شود.

نکته دوم اینکه از بُعد تکنیکالی انتظار داریم روند نزولی کوتاه مدت و رنج و تعادل میان مدت به تدریج به سمت بالا شکسته شود و در یک روند صعودی میان مدت و بلند مدت قرار بگیریم چراکه باتوجه به انواع روش‌های ارزشگذاری اعم از تنزیل جریانات نقد آتی، روش‌های نسبی، روش‌های بازاری و ... انتظار می‌رود بازار سرمایه مجددا به کانون توجه سرمایه‌گذاران باز گردد و جریان نقدینگی به سمت بازار روانه شود.

ضمن آنکه از مدیران، تصمیم‌گیران و مسئولان هم در این راستا انتظار می‌رود همیار بازار سرمایه باشند، چون بار‌ها در طول دهه‌های گذشته دیدیم به محض اینکه اقبال نسبی از سمت دولت و مدد از سمت بانک مرکزی چه در قالب نرخ سود، در قالب بخشودگی‌های مالیاتی، طرح‌های تشویقی، اصلاح نرخ بهره مالکانه معادن و ... به سمت بازار روانه شد، بلافاصله جریان نقدینگی به سمت این بازار باز گشته است.

البته تأثیر‌های روانشناسی بازار را هم نباید نادیده گرفت، این تأثیرات عمدتا کوتاه مدت هستند و وقتی جریان نقدینگی به سمت بازار روانه شود به مرور زمان نگاه به این بازار از سمت منفی به مثبت تغییر پیدا می‌کند و انتظار داریم روند جدیدی در بازار شکل بگیرد بنابراین از بُعد فاندامنتالی اعتقاد داریم بازار در نقطه ارزشمندی در بسیاری از سهام و گروه‌ها قرار دارد و از بُعد تکنیکالی هم بازار مستعد بازگشت است. در این میان فقط از بُعد روانشناسی معاملات و ریسک‌های سیاسی یک مقدار فشار بر بازار تحمیل می‌شود که به محض برداشته شدن (از آنجایی که در نقطه ارزشمندی قرار داریم) جریان نقدینگی به سمت بازار متمایل خواهد شد.

امیرعلی امیرباقری-  کارشناس بازار سرمایه 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • رئیس جمهور: ابتکارات دلاورانه یمن معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم می‌زند
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند