Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در بهترین حالت ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و در برخی از شهرستان ها میزان استفاده از ماسک تا ۳۰ درصدکاهش پیدا کرده است.

«جمیل صادقی فر» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  14نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران در قرنطینه کامل بوده و از این تعداد، تنها ۲ نفر بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران، این شهرستان از وضعیت زرد در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در راستای کنترل این ویروس اقداماتی در سطوح مختلف در حال انجام است، بخشی مربوط به ستاد استانی، بخشی ستاد شهرستان دهلران  و بخشی به شبکه بهداشت درمان است.

 

 صادقی فر بیان کرد: اولین اقدام بعد از شناسایی موارد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در دهلران، نمونه گیری و تست 140 مورد از اطرافیان افراد مبتلا شده بوده است که از این میزان تنها 14 مورد شناسایی شد.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: آموزش‌ های لازم،  قرنطینه و مراقبت ها به شکل روزانه در حال انجام است و در این راستا شبکه بهداشت به صورت روزانه شرایط را رصد می کند.

 

صادقی فر  بیان کرد: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان دهلران  فعالیت گروه شغلی ۳ و ۴ تعطیل هستند.

 

وی گفت: شهرستان دهلران یک قدم تا شرایط قرمز فاصله دارد و لزوم استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری و اجتناب از حضور در تجمعات مخصوصا در فضاهای بسته و فاقد تهویه بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تردد خودروها با پلاک بومی و غیر بومی در شهرستان دهلران ممنوع بوده و در این راستا محدودیت هایی در منطقه سپتون ایجاد شده است و کارکنان دستگاه های غیر ضروری 50 درصد ظرفیت ودستگاه های ضروری با دو سوم باید فعالیت می کنند.

 

وی بیان کرد: وضعیت مادر باردار دهلرانی و یکی از اطرافیان آن  که به ویروس جهش یافته مبتلا شده بودند، در حال حاضر مناسب است و زمانی که این خانم به استان ارجاع داده شد 70درصد ریه آن درگیر بود و امیدواریم که هرچه سریع تر وضعیت جسمانی این مادر بهتر شود.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه علاوه بر تامین سلامت مردم  باید تلاش کنیم به معیشت مردم صدمه زیادی وارد نشود، گفت: اگر وضعیت به این گونه باشد تعطیلی گسترده در اصناف نداریم هر چند حفظ کردن این وضعیت و ارتقای آن، نیازمند رعایت  پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: استفاده از ماسک رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است و در بحث نظارت بر بازار نیز دستگاه های نظارتی به صورت روزانه کار رصد رعایت دستوارلعمل ها را پیگیری می کنند.

 

وی در خصوص دیگر شهرستان های استان در بحث ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی، خاطرنشان کرد:  موارد مشکوک برای تائید نهایی به پاستور ارسال شده است و تا اعلام نهایی نمی توان اظهار نظر کرد و در مواردی که مشکوک باشیم، قطعا نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی تا اعلام نتیجه نهایی برای افراد مشکوک در دستور کار همکاران ما قرار دارد.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام استفاده از ماسک ویروس جهش یافته شهرستان دهلران صادقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستای «سمانه»شهرستان دهلران

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای پیگیری مشکل تامین آب پایدار برای روستای سمانه شهرستان دهلران که توسط امام جمعه محترم دهلران در جلسه شورای اداری این شهرستان مطرح شد، پیگیری اجرای پروژه آبرسانی شامل حفر، تجهیز چاه و ایجاد شبکه آب شرب پایدار و بهداشتی در دورافتاده‌ترین روستای بخش دشت عباس شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اشاره به اینکه اهالی این روستا سالیان متمادی به دلیل نقص فنی چاه با بحران و تنش آبی مواجه بودند، افزود: با تجهیز این چاه با همکاری سپاه ناحیه دهلران و شرکت تعاونی قدر رزمندگان ایلام، مشکل آب شرب اهالی این روستا رفع شد.

وی اظهار داشت: در روستای مذکور قبلآ ۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده بود که با تجهیز چاه، پس از ۲۵ سال مشکل تامین آب پایدار این روستا با جمعیتی نزدیک ۲۰۰ نفر مرتفع شد.

مدیرعامل آبفای استان در پایان از تلاش شرکت تعاونی قدر رزمندگان ایلام مستقر در روستای سمانه و سپاه ناحیه دهلران که کارعیب یابی، شیر هوا گذاری، نصب، لایروبی، ایر شوک و گرانول ریزی چاه آب شرب سمانه را انجام دادند تقدیر نمود.

محمدی خاطرنشان ساخت: خدمت بی منت افتخار مجموعه آبفای استان است که تلاش می‌کنیم در این راستا خدماتی در خور شان مردم استان ارائه نماییم.

کد خبر 6082957

دیگر خبرها

  • مردم چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟
  • آب پایدار روستای سمانه شهرستان دهلران تامین شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
  • تامین آب پایدار روستای «سمانه» شهرستان دهلران
  • تامین آب پایدار روستای "سمانه" شهرستان دهلران
  • تامین آب پایدار روستای «سمانه»شهرستان دهلران
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • بحران آب در ۳ استان کشور