Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:59:07 GMT

علایم قطعی کرونای انگلیسی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۰۳۵

موارد ابتلا به ویروسِ جهش یافته کرونا موسوم به "کرونای انگلیسی" روز به روز در حال افزایش است. آنچه این ویروس را مهم کرده قدرت سرایت بالای آن و در عین حال شدت علائمی است که این ویروس ایجاد می کند. ناطقان: برخی متخصصان معتقدند درکنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، میزان مرگ و میر این نوع ویروس هم در مقایسه با کرونای معمولی حداقل 35 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این مسئله ضرورت تشخیص به موقع این نوع بیماری و انجام قرنطینه خانگی برای پیشگیری از سرایت آن اهمیت دوچندان می یابد. اما ابتلا به این ویروس با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

دکتر علیرضا جانبخش متخصص بیماریهای عفونی در این خصوص اظهار کرد: علائم "کرونای انگلیسی" تقریبا مشابه کرونای معمولی است، یعنی علائمی مثل تنگی نفس، تب، دردهای مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه و ... در افراد بروز می کند، اما نکته مهم این است که در کرونای انگلیسی شدت ظهور و بروز این علائم بالا است.

وی افزود: در صورت بروز این علائم، زمانی مشکوک به کرونای انگلیسی خواهیم شد که این علائم در افراد با سنین پایین رخ دهد، از طرفی گرفتاری خوشه ای و ابتلای سریع افراد یک خانواده به ویروس هم علامت دیگری است که می تواند نشانه ای از ابتلا به کرونای انگلیسی باشد.

وی تصریح کرد: یکی از علائم دیگر بحث درگیری سریع افراد است، یعنی اگر در فردی ظرف دو تا سه روز علائم شدید کرونا نمایان شود، مشکوک به کرونای انگلیسی می شویم.

جانبخش گفت: متاسفانه در کرونای انگلیسی در صورت بروز علائم، ریه افراد ظرف دو تا سه روز درگیر می شود و این درحالی است که در کرونای معمولی این مدت 10 تا 12 روز به طول می انجامد.

وی افزود: از طرفی در کرونای معمولی عمدتا افراد با سنین بالا یا دارای بیماری زمینه ای درگیری شدید پیدا می کنند، اما در این نوع کرونا، شدت علائم را در سنین پایین‌تر و حتی کودکان مشاهده می کنیم.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: متاسفانه مدت بستری در صورت ابتلا به این نوع کرونا، به دلیل عوارض ایجاد شده بیشتر است و احتمال افزایش بیماران بخش مراقبت های ویژه و بیماران با حال وخیم هم وجود دارد.

جانبخش یادآور شد: در این نوع از ویروس کرونا هم مانند کرونای معمولی این احتمال وجود دارد که افراد مبتلا بدون علامت بوده و یا علائم خفیف بیماری در آنها ظاهر شود، اما در صورت ابتلا به این ویروس، تعداد بیشتری از افراد مبتلا وارد فاز علامت دار خواهند شد. منبع: خبر انلاین برچسب ها: علایم قطعی ، کرونای انگلیسی ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علایم قطعی کرونای انگلیسی کرونا کرونای انگلیسی کرونای معمولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رییسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشورها ارایه کنیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087423

دیگر خبرها

  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟