Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@20:14:42 GMT

افزایش ۳۲ درصدی تولید لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۱۴۶

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: علی رغم افزایش ۳۲ درصدی تولید لوازم خانگی، واردات مواد اولیه نسبت به سال‌های قبل تحریم، کمتر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ با اشاره به رشد ۳۹.۶ تولید لوازم خانگی در مقایسه با سال قبل گفت: سه میلیون لوازم خانگی بزرگ از ابتدای سال تولید شده است، این درحالیست که نیاز کشور حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لوازم خانگی بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ماه هاست رکود تولید شکسته شده و شرایط خوبی از لحاظ افزایش تولید داریم.

غزنوی تصریح کرد: علی رغم شرایط سخت تحریم، تولیدکنندگان توانستند جای خالی لوزام‌هایی که ایران را ترک کردند، پر کنند.

وی با اشاره به بازار به عنوان مهمترین موضوع در بحث تولید اقتصادی تاکید کرد: تحریم‌ها باعث شد برند‌های خارجی بازار ایران را ترک کنند و بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد ضمن اینکه تولیدکنندگان با استفاده از این فرصت، تولیدات خود ر افزایش دادند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآور شد: با خروج برند ها، آمریکا و برند‌ها انتظار داشتند بازار ایران متلاشی شود، اما ما توانستیم جای خارجی‌ها را پر کنیم به طوری که در یازده ماه گذشته نیاز بازار تامین شده است.

وی با بیان اینکه هیچ تحریمی در صنعت لوازم خانگی نتوانسته اثرگذار باشد، اضافه کرد: علی رغم افزایش ۳۲ درصدی تولید، واردات مواد اولیه نسبت به سال‌هایی که تحریم نبودیم، کمتر شده و این نشان می‌دهد قطعه سازی بیشتر و بیکاری هم کمتر شده است.

در ادامه برنامه، کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی وزارت صمت گفت: در سال جهش برنامه جدی‌ای در خصوص تولید لوازم خانگی گذاشتیم

وی در ادامه افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ تولید کردیم، اما امسال تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه تولید کردیم

وی با بیان اینکه در روز‌های تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.

در ادامه غزنوی در خصوص چالش‌های پیش روی تولید لوازم خانگی گفت: بعضی از بخش‌های اقتصادی از طریق واردات قطعات نیمه منفصل، در حال رقابت با شرکت‌های داخلی هستند که این به یک معضل تبدیل شده است.

گردان در پاسخ به این انتقاد گفت: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاصی هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در ادامه به صورت تصویری به گفتگوی ۱۸:۳۰ پیوست و درباره قاچاق لوازم خانگی گفت: در ۹ ماهه سال ۹۹ میزان کشفیات قاچاق مربوط به لوازم خانگی ۲۹۷ درصد رشد داشته است که این به معناست که اقدامات مبارزه با تشدید با کالای قاچاق به قوت خود باقیست.

وی به قیمت گذاری که به دست خود تولیدکنندگان انجام می‌شود، اشاره و تصریح کرد: این قیمت‌ها نباید هم ارز کالای خارجی باشد تا انگیزه برای خرید بیشتر مصرف کنندگان باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برچسب ها: لوازم خانگی ، ظرفیت ها ، رکود تولید ، رکود تولید ، قاچاق کالا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لوازم خانگی ظرفیت ها رکود تولید رکود تولید قاچاق کالا تولید لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز

استاندار البرز گفت: با احیای ۱۹ واحد مرغداری در استان به رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ رسیدیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب گفت:سال گذشته در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، حائز رتبه اول کشور شدیم و امسال نیز می توانیم با تمرکز بر روی امنیت غذایی استان، در جهت احیای واحدهای دامداری سبک و سنگین در کشور پیشتاز باشیم.

وی ادامه داد:  باید از تمامی ظرفیت های استان در مسیر تولید کالاهای اساسی، کنترل ورود و خروج اقلام و نظارت بر نحوه عرضه، استفاده  کنیم.

عبداللهی افزود: ضرورت دارد پس از احصا و شناسایی واحدهای تولید گوشت در استان به حل موانع آنها جهت افزایش ظرفیت تولید بپردازیم.

وی ادامه داد: این توان را داریم که با تهیه برنامه و راهبردی ویژه، هدفگذاری دقیقی برای افزایش تولید گوشت در استان تعیین کرده و بعنوان الگو در کشور مطرح کنیم.

عبداللهی گفت: سال گذشته در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد، حائز رتبه اول کشور شدیم و امسال نیز می توانیم با تمرکز بر روی امنیت غذایی استان، در جهت احیای واحدهای دامداری سبک و سنگین در کشور پیشتاز باشیم.

 استاندار البرز گفت: توفیقات بزرگی  در سال گذشته حاصل شده و باید به مردم گزارش عملکرد ارائه دهیم، از این رو ضرورت دارد مدیران با حضور در نماز جمعه، صدا و سیما و از طریق رسانه ها، آگاهی بخشی، امیدآفرینی و اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات دامداری های سبک و سنگین با هدف حمایت و جانمایی واحدهایی که در بافت شهری قرار گرفته اند، تشکیل شود.

عبداللهی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز را در استان باید با تعیین هدف، افزایش دهیم، گفت: 172 واحد تولید دام سبک و سنگین به دلایل مختلف در استان غیرفعال هستند که باید برای احیای آنها اقدام شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در حاجی آباد
  • شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز