Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»‌ سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن، شامگاه امروز (دوشنبه)، به برگزاری اجلاس کمک به یمن با مشارکت‌کشورهای متجاوز به یمن واکنش نشان داد.

سخنگوی انصارالله  در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گفت: «متوقف کردن تجاوزها و برداشتن محاصره بزرگترین کمکی است که می‌توان به یمن کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عبدالسلام ادامه داد:‌ «کشورها متجاوز مسئول تمام فجایعی هستند که در یمن رخ داده است».

عبدالسلام  تأکید کرد: «خواسته سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده به منظور ارائه کمک، مسئولیت [ایجاد بحران] را از کشورهای متجاوز سلب نمی‌کند».

سخنگوی انصارالله در ادامه با کنایه به کشورهای متجاوز در توئیتی دیگر نوشت: «بزرگترین کمک به یمن از طرف کشورهای متجاوز است آن هم با تقدیم حملات هوایی روزانه، محاصره ظالمانه، جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بستن فرودگاه بین‌المللی صنعاء و فجایع انسانی که در پی این اقدامات به وجود آمده است».

عبدالسلام همچنین گفت: «کنفرانس‌های دارای بُعد انسانی برای یمن آن هم همزمان با تجاوز و محاصره که یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به اندازه‌ای که به کشورهای متجاوز برای پاک کردن صفحه [سیاهشان] کمک می‌کند، به یمن کمک نمی‌کند».

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای متجاوز در کنفرانس‌هایی از این قبیل خود را یک کشور کمک‌کننده نه متجاوز معرفی می‌کنند، تأکید کرد که این کشورها باید محاصره و تجاوزها را لغو کنند نه اینکه درباره ادعای کمک به یمن لفاظی کنند.

این اظهارات درست پس از برگزاری کنفرانس کمک به یمن با مشارکت کشورهای متجاوز است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد طی آن، ضمن وخیم خواندن اوضاع یمن اعلام کرد که هر ده دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بیماری یا درگیری جان خود را از دست می‌دهد.

کشورهایی چون امارات و عربستان سعودی در حالی در کنفرانس یادشده مشارکت کردند که از زمان آغاز تجاوز نظامی علیه یمن در سال ۱۳۹۴ تا به امروز، ۱۶۸۰۲ یمنی در پی حملات آنها جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

طبق گزارش‌ها، میانگین جمعیت زیر خط فقر در یمن به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف سعودی، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن جنگ یمن کشورهای متجاوز کمک به یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

رهیر جنبش انصارالله یمن با اشاره به آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در غزه گفت، حملات برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در واقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: نسبت شهدا و زخمی‌های غزه نزدیک به ۶ درصد از جامعه ساکن غزه را تشکیل می‌دهد و این بالاترین درصد کشتار در عصر حاضر است.

الحوثی گفت: حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه درواقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن اسرائیلی هر روز مردم را فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار جمعی و گرسنگی دادن و شیوع بیماری‌های واگیردار هدف قرار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هر روز به شیوه‌های خود برای به قتل رساندن مردم ساکن نوار غزه تنوع می‌بخشد، گفت: دشمن اسرائیلی با پخش صدای فریاد کودکان از پهپادها که در حال کمک خواستن هستند، مردم غزه را فریب داده و آنها را هدف قرار می‌دهند.

الحوثی در ادامه گفت: این دشمن بیمارستان‌ها را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و در آنها مرتکب جنایاتی چون اعدام کادر درمان و بیماران می‌شود، در هیچ نقطه‌ای از جهان نشنیدیم جنایاتی در این سطح از جنایات فجیع دشمن اسرائیلی انجام شود.

رهبر انصارالله یمن افزود: با شناسایی گورهای دسته جمعی در داخل بیمارستان ناصر مشخص شد که دشمن پیکرهای شهدا را مثله کرده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است.

او ادامه داد: دشمن به شکلی گسترده به شیوه گرسنگی دادن ادامه می‌دهد و بیمارستان کمال عدوان هر روز ۵۰ کودک دچار خشکی و کمبود غذا را پذیرش می‌کند.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • فیلم| لحظه محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • (ویدیو) محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه