Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مساله حائز اهمیت در اسلام، فراگیر شدن فرهنگ انفاق است، گفت: پرداخت زكات یک پشتوانه مالی برای جامعه به ویژه برای اقشار فقیر و بی بضاعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ اسفند) در دیدار با« قنبر موسی نژاد» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام و اعضای کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی شورای زکات استان، اظهار کرد: پرداخت زکات برای رفع مشکلات قشر ضعیف جامعه امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  زکات یکی از پایه‌ها و ستون دین مبین اسلام است، ابراز کرد: خروجی جمع‌آوری و پرداخت زکات باید برای رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف جامعه هزینه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خدمت به نیازمندان جامعه زیبایی خاصی دارد، یادآور شد:  منظور از متقین کسانی است که نماز می خوانند، زکات مالشان را پرداخت می کنند و از چیزی که در اختیار دارند به فقرا انفاق می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مساله حائز اهمیت در اسلام، فراگیر شدن فرهنگ انفاق است، بیان کرد: چنانچه مدیریت صحیحی در جمع آوری زکات شکل گیرد، خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: زكات یک پشتوانه مالی برای جامعه به ویژه برای اقشار فقیر و بی بضاعت است و اگر تمامی افراد خود را نسبت به پرداخت آن مسئول بدانند، اقتصاد اسلامی تحقق پیدا كرده و شاهد افراد مستمند در جامعه نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات آثار و برکات بسیاری در زندگی فرد دارد، گفت: عدم پرداخت و ترک كردن این واجب شرعی بسیاری را جهنمی خواهد کرد و آثار زیانبار فردی و اجتماعی را به دنبال دارد، زیرا مالی است که خداوند در آن حقی قرار داده و باید به نیازمندان جامعه پرداخت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه پدیده های اجتماعی همچون سرقت عوامل متعددی دارند، افزود: عامل بسیاری از این انحرافات فقر و نداشتن شغل است.

 

احجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت خمس و زکات یک تعادل نسبی در جامعه پدیدار خواهد شد و فاصله گسترده طبقاتی که اکنون شاهد آنیم از بین می رود.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: زکات کمیته امداد ایلام کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در ایلام، موجب شکستن درختان شد (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط یک پاندای بادی بزرگ در بزرگراه چین (فیلم) طوفان هواپیمای ایرباس ۱۴۷ هزار کیلویی را از جا بلند کرد (فیلم) پاکستان / لحظه نجات رعب‌آور ۸ نفر از یک تله‌کابین (فیلم)

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • وزش باد شدید در ایلام، موجب شکستن درختان شد (فیلم)
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم