Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (دوشنبه)،‌ در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد که با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه صهیونیستی «آی۲۴»،‌ اشکنازی در حساب کاربری خود در این خصوص نوشت: «در این گفت‌و‌گو، درباره پاره‌ای از مسائل، منافع مشترک و همچنین اهمیت حمایت از تلاش‌ها به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه تبادل نظر کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه با «خوب» خواندن این گفت‌و‌گو، گفت که با همتای عمانی خود بر «حفظ کانال مستقیم ارتباطی به منظور دوچندان کردن همکاری‌ها» توافق کرده است.

 تا این لحظه، خبرگزاری رسمی عمان (اونا) گزارشی در این خصوص منتشر نکرده است.

 این تماس تلفنی در حالی صورت گرفته است که در سال گذشته میلادی، کشورهای عربی چون امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مغرب با وساطت آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌ سازی کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان گفت و گوی تلفنی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بسیار مهم است که ایران از نفوذ منطقه ای خود برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل ساعاتی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که با وزیر امور خارجه کشورمان درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: بسیار مهم است که ایران از نفوذ منطقه‌ای خود برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.

وضعیت محکومان امنیتی در ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان از دیگر مسائلی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان مورد بحث قرار گرفت. وی همچنین با تکرار ادعای بی‌اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که نگرانی شورای اتحادیه اروپا در مورد «انتقال احتمالی» موشک های ایران به روسیه را تکرار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال تسلیحات به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و بر لزوم توقف درگیری‌ها تاکید کرده است. امیرعبداللهیان در این تماس، تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستان‌سرایی و ادعایی کسل‌کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کشورمان، دو طرف درباره اهمیت تداوم گفتگوها برای لغو تحریم‌ها نیز رایزنی کردند. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر میان انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و متقابلاً انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملاً پایبند باشند.

گفتنی است، مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به صورت غیر مستقیم در گفت‌وگوها حاضر بود. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان