Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی با پیگیری‌های مستمر، ارائه مستندات، دفاعیات، لوایح متقن و بهره‌گیری از حقوق‌دانان و کارشناسان مجرب، با همکاری مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری موفق شد از هیئت عمومی دیوان داوری متشکل از ٩ قاضی رسیدگی‌کننده، رأی محکومیت «قطعی» دولت آمریکا را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح دعوی رسانه ملی علیه دولت آمریکا به استرداد تعدادی از ادوات موسیقی باز می‌گردد که دیوان داوری ایران و آمریکا پس از بررسی موضوع در یک بازه زمانی طولانی، رأی به محکومیت دولت آمریکا صادر کرد. تجهیزات یادشده توسط یکی از کارمندان سابق نمایندگی رادیو و تلویزیون ایران در نیویورک برای سازمان خریداری شده بود که دولت آمریکا مانع از انتقال آن‌ها به ایران شد.

رأی بدوی دیوان شامل موضوعات متعدد و بالغ بر ۶۹۱ صفحه، سال گذشته (بیستم اسفند ١٣٩٨) صادر شد، ولی با اعتراض طرفین به برخی مفاد آن، اخیراً این رأی به صورت «قطعی» درآمده و در نهایت دولت آمریکا به استرداد ادوات مورد نظر محکوم شده است.

قضات رسیدگی کننده، مهلت چهار ماهه‌ای برای اجرای رأی مذکور تعیین و مقرر کرده‌اند که در صورت عدم اقدام به موقع دولت آمریکا، واشنگتن مکلف است با احتساب خسارات وارده، مجموعاً مبلغ یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۱۰ دلار به سازمان صداوسیما خسارت بپردازد.

کارشناسان حقوقی و سیاسی بر این باورند که این رأی، بیان‌گر توانمندی کارشناسان زبده حقوقی سازمان صداوسیما در ارائه لوایح و دفاعیات متقن است که با همکاری مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری در دفاع از منافع ملی و به ویژه پاسداری از منافع رسانه ملی در محاکم و مراجع بین‌المللی انجام پذیرفته است. همچنین صدور این رأی می‌تواند به عنوان رویه و مستندی مهم در طرح دعاوی کشورمان علیه دولت آمریکا به منظور استرداد سایر اموال به ناحق توقیف‌شده ملت ایران مورد استناد قرار گیرد.

در این پرونده از جانب کشورمان سه داور (حمیدرضا نیکبخت فینی و سید جمال سیفی اعضای هیئت علمی دانشگاه و میرحسین عابدیان کلخوران قاضی سابق دیوان عالی کشور) حضور داشتند و سه قاضی بی‌طرف (برونو سیما و هربرت کرونک، قضات عالی‌رتبه آلمانی و هانس ون هوته، قاضی برجسته بلژیکی) بوده‌اند و توماس جانسون، چارلز براور و رزماری بارکت نیز به عنوان قضات دولت آمریکا در پرونده یاد شده تصمیم‌گیری کرده‌اند.

کد خبر 5159372 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صداوسیما ایالات متحده امریکا واشنگتن جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه رادیو سلامت شبکه پنج سیما فیلم مستند سینمای مستند شبکه نمایش خانگی موسیقی کلاسیک اکران نوروزی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی دولت آمریکا رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان

مرضیه یونسی گفت: شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده قاچاق پنج هزار و ۶۰۰ لیتر نفت و گاز به ارزش یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال را بررسی کرد.

او گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از سوخت قاچاق به پرداخت یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت چهار میلیارد و ۶۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی پیرامون کشف محموله قاچاق از یک کامیون باری، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند