Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور در حاشیه نشست شصت و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: همکاری‌ها و فعالیت‌هایی که اصناف در حوزه نظارت‌ها دارند قابل تقدیر است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شصت و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که امروز با حضور دستگاه‌های ذی ربط در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه مباحث و موضوعاتی که مطرح شد نشان از این است که در حوزه‌های مختلف پیگیری‌های مناسبی انجام گرفته است گزارشی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در بحث نظارت و بازرسی‌ها بود که آمار و ارقامی که ارائه شد نشان از جدیت این نیرو‌ها در کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور به گزارش اصناف اشاره کرد و افزود: همکاری‌ها و فعالیت‌هایی که اصناف در حوزه نظارت دارند و همکاری‌های که صنوف با ما داشتند قابل تقدیر است و امیدواریم این روابط، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد.

رحمانی فضلی به بحث در خصوص بررسی در مورد تامین کالا و نظارت بر قیمت ها، برای نوروز و ماه رمضان و ذخیره سازی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های متولی گزارشی که از ذخیره سازی دادند گزارش بسیار خوبی بود و هیچگونه نگرانی نداریم؛ در مورد تعیین قیمت‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود و تنظیم بازار بخصوص برای کالا‌های اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده که امروز دقیقا تعیین مسوولیت و وظیفه شد که هم تعزیرات و هم اتحادیه‌ها و صنوف، نظارت دقیقی داشته باشند. این مسأله به استانداران و فرمانداران ابلاغ می‌شود که در استان‌ها چنین ستادی را تشکیل دهند و کار انجام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یک گزارشی در مورد کمیت و کیفیت تولید کالا‌ها بعد از تحریم‌ها در جلسه مطرح شد به ویژه در صنایعی مثل پوشاک، لوازم خانگی، غذایی و صنایع لبنیات. گزارشات بر این اشاره دارد که هم از کیفیت و هم از نظر کمیت کالا با رشد بسیار مناسبی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: این رشد و موفقیت ناشی از ممنوعیت ورود کالا‌های قاچاق و در شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز بوده و رسانه‌ها باید به این مسائل بپردازند.

وی در مورد بحث ثبت سفارش کالا برای سال ۱۴۰۰ بویژه شش ماهه اول سال اظهار داشت: با توجه به شرایط انتخابات، تغییر دولت و با توجه به نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت، تاکید بر این است که در تامین و ذخیره سازی و هم در ثبت سفارش تصمیمات مناسبی گرفته شود بلاخص برای سه ماه پیش رو از الان، پیش بینی‌ها انجام شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: بحث هماهنگی همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب و مناسب مردم در ایام نوروز از فضای گردشگری موضوع بحث دیگری بود که در این جلسه داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا امیدوار هستیم وضعیت به گونه‌ای باشد که استان‌ها و شهر‌های بیشتری بتوانند از ظرفیت نوروز استفاده کنند. اما تاکید بر این است که اگر وضعیت در استان‌ها و شهر‌هایی قرمز، نارنجی و زرد بود باید حتما محدودیت‌هایی اعمال شود که البته از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری مردم آنجا را دچار اشکال می‌کند. یکسال است که مردم مواجه با چنین مساله‌ای هستند. تقریباً سه عید نوروز است که ما مواجه با محدودیت هستیم، در سال ۹۸ بحث سیل را در سطح وسیعی داشتیم که موجب شد مسافرت‌های ما کم شود. در سال ۹۹ با بحث کرونا مواجه بودیم و الان هم در نوروز ۱۴۰۰ ادامه کرونا را داریم.

وی افزود: در جلسه توصیه شد که با رعایت پروتکل‌ها و با رعایت همه شرایط اعلامی از طریق قرارگاه و ستاد بتوانیم ان شاا... گردشگری و خرید و فروش مناسبی داشته باشیم. گزارشی که اصناف در این زمینه دادند، نمایشگاه‌ها ممنوع شده، جشنواره‌های فروش کالا از امروز شروع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی هم قرار شد چنین کار‌هایی انجام شود.

وزیر کشور در خاتمه بیان داشت: خواهش من از مردم عزیز این است که همانطور که ظرف این یکسال هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی با ستاد داشتند بازهم این همکاری‌ها در این مدت مانده به پایان سال هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته روند کلی وضعیت کرونا در کشور بجز در استان خوزستان و برخی شهر‌های دیگر استان‌ها روند ثابت نزولی را دارد که این روند نتیجه زحمات دوستان ما در وزارت بهداشت، ستاد و قرارگاه است. اصل مسأله همکاری مردم است، ضمن اینکه از همکاری مردم تشکر میکنم بازهم تقاضا مندیم این ایام مراعات بیشتری شود تا عید بسیار خوب و خوشی را برای مردم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت کشور اصناف کنترل قیمتها ستاد تنظیم بازار همکاری ها وزیر کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۹ اسفند لغایت ۲۲ فروردین ماه در سطح استان زنجان اجرا و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، تاریخ گذشته و مشکل‌دار در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غداخوری‌ها ضبط و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار متعددی فعالیت داشتند، گفت: ۷ هزار و ۴۹۸ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل، انجام و ۸ مورد پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در همه ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 6081311

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد