Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز- دوشنبه- در بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بند(ج) تبصره ۶ موافقت کردند.

 در بند(ج) تبصره ۶ آمده است:عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ /۸ /۱۳۹۴ به میزان ۱۰درصد  مبلغ برق مصرفی در سقف ۳۴ هزار میلیارد  ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاههای کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منابع حاصله به‌صورت کامل تا سقف ۱۵هزار میلیارد ریال به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور و تا سقف ۱۹هزار میلیارد  ریال به حساب سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی ، جابجایی تیر برق روستایی ،تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدید پذیر  بویژه در استان سیستان و بلوچستان شود.

در ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور آمده است که دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه می‌شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شرکت توانیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شرکت توانیر وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شرکت توانیر اخبار کنکور برق روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود