Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:39:53 GMT

حکم اعدام عضو گروهک تروریستی جبهه النصره اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۳۷۴

حکم اعدام عضو گروهک تروریستی جبهه النصره اجرا شد

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، چهارم آذرماه سال ۹۴ بود که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به صورت رگبار به سمت درب و دیوار کلانتری ۱۷ کوی علوی اهواز کردند.

مهاجمان مسلح در ادامه از تیراندازی و عملیات خرابکاری خود جهت انتشار در فضای مجازی فیلم و عکس تهیه کردند و صحنه جرم گریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات ابتدایی حکایت از این داشت که تیراندازی با استفاده از تفنگ کلاشینکف بوده و تعداد ۱۸ پوکه از روبروی مقر کلانتری جمع آوری شد.

تحقیقات زیر نظر دستگاه قضایی ادامه داشت تا اینکه فردی به نام جاسم حیدری به عنوان عامل اصلی این اقدام شناسایی و دستگیر شد. بررسی سوابق جاسم حیدری حکایت از آن داشت که این فرد در سال ۱۳۸۷ به جرم سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی به ۵ سال حبس محکوم شده بود و مدتی پس از گذراندن دوران حبس و آزادی از زندان به افکار گروهک های تکفیری تمایل پیدا کرده و با این گروهک های جلساتی را به صورت مخفیانه برگزار می کرده است.

تحقیقات حاکی از این بود که جاسم حیدری با هدایت گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر با دریافت مبالغی اقدام به تهیه کلیپ هایی از حملات مسلحانه خود کرده و برای پخش در اختیار شبکه های سعودی قرار داده است.

این تمام اقدامات مجرمانه جاسم حیدری نیست؛ چرا که تحقیقات نشان می دهد که این فرد به عضویت گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوسته و دوره های نظامی و تکفیری را در آنجا گذرانده است؛ علاوه بر این، جاسم حیدری، در عملیات های تروریستی مختلف در سوریه نقش داشته و به هلند، ترکیه، یونان و اتریش برای همکاری با گروهک های تروریستی رفته بوده است.

جاسم حیدری هر ماه مبالغی از طرف ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا دریافت می کرده است.

با صدور کیفرخواست، پرونده اقدامات خرابکارانه جاسم حیدری به دادگاه ارجاع شد. بر اساس کیفرخواست صادره، جاسم حیدری متهم به عضویت در گروهک های تروریستی جبهه النصره ،اخبارالشام و جیش الحر و... است.

پس از تشکیل جلسات دادرسی، دادگاه در خصوص اقدامات ترویستی جاسم حیدری اقدام به صدور رای کرد. بر اساس رای دادگاه، اقدامات جاسم حیدری مشمول عنوان مجرمانه بغی می شود و بر همین اساس دادگاه، جاسم حیدری را محکوم به اعدام کرد.

با فرجامخواهی متهم، پرونده جهت بررسی در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفت که در نهایت پس از انجام بررسی های لازم، شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

برچسب‌ها دیوان عالی کشور قوه قضاییه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیوان عالی کشور قوه قضاییه ترکیه دیوان عالی کشور قوه قضاییه ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل در خصوص قحطی غزه

در مجموعه جدیدی از اقدامات موقت، دادگاه جهانی به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های زمینی بیشتری را برای کمک به غزه باز کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شبکه خبری الجزیره نوشته است که قضات دیوان بین‌المللی دادگستری با اتفاق آرا به رژیم صهیونیستی دستور داده‌اند تا تمام اقدامات لازم و مؤثر را برای اطمینان از رسیدن مواد غذایی اولیه بدون تأخیر به فلسطینی‌ها در غزه انجام دهد. قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور روز پنجشنبه اعلام کردند که فلسطینیان در غزه با شرایط وخیم زندگی روبرو هستند و قحطی و گرسنگی در حال گسترش است.

این قضات تصریح کردند: «دادگاه ملاحظه می‌کند که فلسطینیان در غزه دیگر تنها با خطر قحطی روبه‌رو نیستند… بلکه قحطی در حال وقوع است». به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، حداقل ۳۱ نفر، از جمله ۲۷ کودک، بر اثر سو تغذیه و کم آبی جان خود را از دست داده‌اند.

در این حکم قانونی الزام‌آور، دادگاه به رژیم اسرائیل گفته است که «تمام اقدامات لازم و مؤثر را اتخاذ کند تا بدون تأخیر، در همکاری کامل با سازمان ملل، خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب، سوخت و تجهیزات پزشکی بدون مانع به همه افراد ذی‌نفع تأمین گردد». با این حال دیوان بین‌المللی دادگستری سازوکاری برای اجرای احکام خود ندارد.

این اقدامات جدید توسط آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از پرونده ادامه‌دار این کشور علیه اتهام نسل‌کشی توسط رژیم اسرائیل در غزه درخواست شده بود. دیوان بین‌المللی دادگستری در ژانویه همچنین به رژیم صهیونیستی دستور داد از هرگونه اقدامی که می‌تواند تحت کنوانسیون نسل کشی قرار گیرد اجتناب کرده و اطمینان حاصل کند که سربازانش هیچ گونه اقدام نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه انجام نمی‌دهند.

در حکم روز پنجشنبه، دادگاه مجدداً اقدامات ژانویه را تأیید کرد، اما افزود که اسرائیل باید برای تضمین تأمین بدون مانع خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان در سراسر غزه اقدام کند.

قضات افزودند که این امر می‌تواند «با افزایش ظرفیت و تعداد نقاط عبور زمینی و باز نگه داشتن آنها تا زمانی که لازم باشد» انجام شود. دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا یک ماه پس از صدور این دستور گزارشی را ارائه کند تا جزئیات نحوه اجرای حکم را توضیح دهد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی رژیم اسرائیل در مورد این دستور منتشر نشده است.

به گزارش الجزیره، کمبودهای فلج‌کننده در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل همچنان به شدت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را محدود می‌کند و به حمله نظامی خود که بیش از پنج ماه پیش آغاز شده است، ادامه می‌دهد. حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳۲۵۰۰ نفر را که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته است. بیش از ۸۰ درصد از ۲/۳ میلیون ساکن غزه آواره شده‌اند و بسیاری محله‌ها به طور کامل در بمباران و تهاجم زمینی رژیم جنایت‌کار اسرائیل با خاک یکسان شده‌اند.

در حال تغییر وضعیت

دادگاه علت صدور این دستور را اینگونه بیان کرده است که دستورات ابلاغ شده قبلی به اسرائیل «به طور کامل به پیامدهای ناشی از تغییر وضعیت» در غزه رسیدگی نمی‌کند. به گفته خبرنگار الجزیره در مقر سازمان ملل، گابریل الیزوندو، اقدامات جدید تأثیر «تقویتی یا نقش برجسته‌سازی برخی از اقدامات موقتی که قبلاً اعلام شده بودند» را دارند.

به گفته الیزوندو، دادگاه بین المللی دادگستری گفت که اینها به معنای «اصلاحاتی در خصوص اقدامات موقت قبلی است که به دلیل تغییر وضعیت غزه اعلام شده است. وقتی اولین اقدامات موقت در اواخر ژانویه انجام شد، فلسطینی‌های غزه با خطر قحطی مواجه بودند و دادگاه بین‌المللی دادگستری اکنون می‌گوید که قحطی در حال وقوع است».

الیزوندو معتقد است که این راهی است تا دادگاه به رژیم صهیونیستی بفهماند «وضعیت بسیار بدتر شده است» و دیوان بین‌المللی دادگستری از اسرائیل انتظار دارد به این اقدامات پایبند باشد.

در پاسخ کتبی اوایل ماه جاری به درخواست آفریقای جنوبی برای اقدامات بیشتر، اسرائیل گفت که ادعاهای آفریقای جنوبی در این درخواست «کاملاً بی‌اساس و نامربوط به قانون است، از نظر اخلاقی منفور است و نشان‌دهنده سو استفاده از کنوانسیون نسل‌کشی و دادگاه است.»

کد خبر 740083

دیگر خبرها

  • دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل در خصوص قحطی غزه
  • وضعیت عجیب 4 متهم حمله تروریستی مسکو در دادگاه + عکس ها
  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • شهادت یک نوزاد بر اثر تیراندازی گروهک تروریستی در جاده خاش_ایرانشهر
  • شهادت یک تکاور در درگیری با گروهک تروریستی
  • (ویدیو) تازه‌ترین خبر‌ها از دادگاه عوامل حادثه تروریستی مسکو
  • شهادت یک نفر از پرسنل یگان انتظامی خاش
  • درگیری پلیس خاش با گروهک تروریستی جیش الظلم
  • مامور یگان تکاوری پلیس در خاش به شهادت رسید