Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه غربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که طرف‌های اروپایی برجام در قطعنامه‌ای که از حمایت آمریکا نیز برخوردار است و همین هفته در شورای حکام آژانس به رأی گذاشته خواهد شد، از ایران خواهند خواست که اجرای پروتکل الحاقی را از سر بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) علی‌رغم هشدارهای ایران و روسیه قصد دارند قطعنامه ضد ایرانی خود که از حمایت آمریکا نیز برخوردار است را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس نسخه‌ای از این قطعنامه که به رؤیت خبرنگار خبرگزاری فرانسه رسیده است، در قطعنامه مذکور ضمن محکوم کردن اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی و تعلیق بخشی از بازرسی‌های آژانس در ایران، از ایران خواسته خواهد شد که فوراً اجرای پروتکل الحاقی را از سر بگیرد.

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که این قطعنامه ضد ایرانی احتمالاً روز جمعه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رأی گذاشته خواهد شد. این منابع دیپلماتیک با اطمینان مدعی شده‌اند که قطعنامه مذکور در شورای حکام به تصویب خواهد رسید.

این قطعنامه در حالی قرار است به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شود که ایران هشدار داده است که تصویب چنین قطعنامه‌ای علیه خود را «غیرسازنده» می‌داند و آن را به‌مثابه پایان بیانیه مشترک 21 فوریه بین جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارزیابی می‌کند.

همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانستوافق ایران و آژانس محرمانه‌ است/ به قطعنامه احتمالی شورای حکام واکنش مناسب خواهیم داشتنشست شورای حکام آژانس آغاز به کار کرداولیانوف: شورای حکام آژانس درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران مسئولیت‌پذیر باشندصالحی: اگر تا 3 ماه تحریم‎ها لغو نشود دوربین‎های آژانس اتمی جمع می‎شودآمریکا دنبال محکومیت رسمی ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار آلمان اخبار انگلیس اخبار فرانسه اخبار آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار آلمان اخبار انگلیس اخبار فرانسه اخبار آمریکا شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرگزاری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود درباره غزه، تداوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس و همچنین توقف صادرات سلاح‌های آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان دائمی، ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نابودی سیستماتیک همه نشانه‌های زندگی در این منطقه را به شدت محکوم کرد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد حاضران به بررسی تحولات اخیر غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر در این منطقه و همچنین پیامدهای اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل پرداختند.

شورای اتحادیه عرب در این نشست استفاده آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام ایالات متحده در جهت خلاف مسئولیت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین و بیانگر شکست آمریکا در رعایت تعهدات و مبانی صلح و امنیت و ثبات در منطقه بوده و نیز نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است.

اتحادیه عرب بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تصمیمی اتخاذ کند که رژیم اشغالگر را مجبور به آتش بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

شورای اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صادرات سلاح و مهمات را برای رژیم صهیونیستی متوقف کنند و به تولید پهپادهایی که رژیم اشغالگر در جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند و نیز برای تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و کلیساها و همه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند پایان دهند.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینواکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

این شورا از جامعه بین المللی خواست تا تحقیقات مستقلی درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی شفا و ناصر در نوار غزه و همچنین حملات عامدانه رژیم صهیونیستی به گروه‌های غیرنظامی همچون تیم‌های پزشکی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه، فعالان و کودکان و زنان در غزه انجام دهند.

شورای اتحادیه عرب همچنین در این نشست خواستار حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی برای انحلال این آژانس شده و تاکید کرد که کشورهایی که آژانس آنروا را تحریم کرده‌اند باید کمک‌های خود را به آن از سر بگیرند؛ به ویژه بعد از نتایج تحقیقات مستقل که نشان داد ادعاهای اسرائیل علیه آنروا دروغ بوده است.

این شورا همچنین از دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا تصمیمات صادر شده در نشست را پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد