Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@21:43:49 GMT

«سارکوزی» به ۳ سال زندان محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۶۳۰

دادگاه فرانسه نیکلا سارکوزی را به جُرم فساد و سوءاستفاده از قدرت در زمان ریاست جمهوری این کشور، متهم شناخت و او را به ۳ سال زندان محکوم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه امروز دوشنبه در دادگاه به اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت در زمان ریاست جمهوری خود مُجرم شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس حکم دادگاهی در پاریس، وی با این اتهام به سه سال زندان محکوم شد.

این در حالیست که پیشتر و به دنبال رد درخواست وکلای سارکوزی در پرونده مشهور به «شنود» جهت رفع اتهام از وی، این پرونده از سوی دیوان عالی فرانسه برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع شده بود.

سارکوزی در این پرونده متهم است که در سال ۲۰۱۴ میلادی با «اعمال نفوذ» به اطلاعات یک پرونده قضائی دیگر خود در ارتباط با منابع مالی کارزار انتخاباتی‌اش (رشوه ۵ میلیون یورویی از سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی برای تأمین مالی کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۷) دسترسی پیدا کرده است.

دلیل مشهور شدن این پرونده به «پرونده شنود» این است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ وزارت دادگستری فرانسه با انتشار گفتگوی تلفنی میان رئیس جمهور وقت این کشور و «تیری هرتسوگ» وکیل وی رسیدگی به اتهام «اعمال نفوذ» جهت تائیرگذاری بر مراحل قضائی را آغاز کرد.

برچسب ها: رئیس جمهور فرانسه ، محکومیت ، سارکوزی ، زندان ، رشوه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه محکومیت سارکوزی زندان رشوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی

دو بازیکن 19 ساله از لیگ برتر انگلیس با اتهام تجاوز جنسی مواجه شده‌اند. 

طرفداری | پرونده تجاوز جنسی بار دیگر در لیگ برتر انگلیس گشوده شد. 

به گزارش سان؛ دو بازیکن لیگ برتری به اتهام تجاوز جنسی توسط پلیس انگلیس دستگیر شده‌اند. مطابق یافته‌ها این دو بازیکن در یک باشگاه بازی می‌کنند و هر دو 19 سال سن دارند. پرونده‌ آن‌ها در حال حاضر با دو اتهام تجاوز و همراهی در آن توسط پلیس پیگیری می‌شود، هر چند آن‌ها با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. یکی از متهمان پرونده یک شب را در ایستگاه پلیس گذراند و به سوالات کارآگاهان پرونده پاسخ داد. هم‌تیمی این بازیکن نیز یک روز پس از او دستگیر شد. محلی که این دو بازیکن مرتکب جرم شده‌اند، در اطراف ورزشگاه خانگی تیم‌شان عنوان شده است. پلیس در گفت‌وگو با سان موضوع «اتاق خصوصی» در نزدیکی ورزشگاه را برای تجاوز جنسی را تایید کرده است. سخنگوی باشگاه لیگ برتری به دلیل تحقیقات پلیس در این مرحله از اظهارنظر خودداری کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد