Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:14:31 GMT

برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در مازندران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۶۵۷

برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در مازندران رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان  دوشنبه شب در آیین رونمایی از نسخه نویسی الکترونیکی در بستر سامانه "پارسا" پزشکان خانواده شهری استان مازندران در ساری گفت: براساس مصوبه قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه وزارت بهداشت و درمان به دنبال تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بود و نسخه نویسی الکترونیکی نیز در ادامه این برنامه در دستور کار قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر علیرضا رییسی صرفه جویی در کاغذ ،کاهش اشتباهات نسخه پزشکان، ارزیابی میزان مصرف دارویی و نظارت دقیق بر نحوه تجویز دارو از سوی وزارت بهداشت و شرکت های بیمه‌ای را از مهمترین مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد.
وی اضافه کرد : سالانه تعداد زیادی نسخه کاغذی اشتباه از سوی پزشکان نوشته و یا در داروخانه ها به اشتباه خوانده می شود که نسخه نویسی الکترونیکی یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از این کار است.
دکتر رییسی با اشاره به جلوگیری از تداخل دارویی در برنامه نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: نظارت ما و شرکت‌های بیمه ای نیز می‌تواند از این تداخل دارویی که امکان دارد در برخی مواقع چندین بار نیز تکرار شود، جلوگیری کند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان بستر الکترونیکی مناسب را برای اجرای این برنامه در سطح کشور به خصوص در استان مازندران در اختیار دارد و از چندین سال قبل این بسترها در استان های کشور ایجاد شده است.
دکتر رییسی افزود : پزشکان ما در سطح یک به ویژه پزشکان خانواده در استان مازندران از کارکرد این برنامه به درستی آشنایی دارند و چنانچه مشکلات اندکی در راه این برنامه از لحاظ زیرساخت ها وجود دارد نیز باید با همکاری یکدیگر بر طرف شود.
برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در استان مازندران همانند ۳۱ استان دیگر کشور به طور آزمایشی از سال ۹۷ در یکی از شهرستان های این خطه شمال کشور (بابلسر) شروع شد و همزمان با حذف دفترچه بیمه های تامین اجتماعی و سلامت، برنامه نسخه نویسی در سامانه پرونده الکترونیکی سلامت و ارجاع موسوم به پارسا قرار گرفت و با اتصال داروخانه ها به این سامانه از این پس نسخه های کاغذی به مروز از دسترس تمام پزشکان خانواده شهری حذف می شود و این برنامه در یک مدت زمان یک ساله قرار است در قالب نظام ارجاع در سطح دوم خدمات پزشکی که شامل پزشکان متخصص و سایر مراکز درمانی دیگر از جمله بیمارستان های مازندران نیز اجرایی شود.
استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از آنها در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند و طرح پزشک خانواده در این استان از سال ۹۱ وارد فاز اجرایی شد و حدود ۶۵۰ پزشک خانواده ، خانوارهای شهری این استان را تحت پوشش خدمات درمانی و سلامت محور دارند.

برچسب‌ها طرح پزشک خانواده مازندران علیرضا رئیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح پزشک خانواده مازندران علیرضا رئیسی طرح پزشک خانواده مازندران علیرضا رئیسی اخبار کنکور نسخه نویسی الکترونیکی برنامه نسخه نویسی استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این آثار گفت: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

احسان زهره وندی افزود: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی گفت: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی افزود: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

نسخه‌های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت  در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!