Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری در سال جاری خبر داد.

علی اصغر مونسان یازدهم اسفندماه در حاشیه افتتاح هتل کاروانسرای دودهک دلیجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به این هتل کاروانسرا که علاوه بر مکان اقامتی به فضای جاذب برای گردشگران تبدیل شده است، افزود: یکی از برنامه های راهبردی وزارت میراث فرهنگی، تنوع بخشی به محصولات گردشگری است و گردشگری اکوتوریسم به مجموعه گردشگری کشور اضافه شد تا از جاذبه های طبیعی کشور به خوبی بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبیعت گردی در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی در حال ایفای نقش خاص خود است، گفت: وزارتخانه تنوع بخشی به اقامتگاه ها و جاذبه های گردشگری را نیز مدنظر دارد که در این راستا فعال شدن اقتصاد مردمی برای مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به فضاهای اقامتی و گردشگری، شکل گیری اقامتگاه های سنتی و هتل کاروانسراها و بوتیک هتل ها مدنظر قرار گرفت و خوشبختانه به میزان هتل های با ستاره بالا، این فضاها نیز مورد اقبال مردم قرار گرفته اند.

مونسان تصریح کرد: بومگردی ها یکی از بخش های مهم در کشور شده اند و تقریبا در هیچ نقطه ای از کشور ضعف اقامتی وجود ندارد در حالی که این امر در گذشته یکی از ضعف های بزرگ در حوزه گردشگری کشور قلمداد می شد، اما امروز به هر بهانه و موضوعی فضای اقامتی در دورترین نقاط کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتهای آبادی های کویر لوت ۴۰ واحد بومگردی همراه با ایجاد اشتغال و کسب و کار احداث شده است و در شرایط کرونایی نیز پذیرای گردشگران هستند، افزود: خوشبختانه گردشگری کشور تنوع مناسبی به خود گرفته است و اقتصاد مردم‌پایه ای ایجاد شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: در وهله اول از مردم درخواست می شود که در مدت باقی مانده تا نوروز ۱۴۰۰ به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. اگر دست به دست هم دهیم قطعا می توانیم شرایط را به سمت سفید هدایت کنیم. باید از اجتماعات دوری کرد و حتما از ماسک استفاده کرد تا بتوانیم سفرهای نوروزی را داشته باشیم.

وی با اشاره به جلسات کمیته امنیت اجتماعی ستاد مقابله با ویروس کرونا، گفت: برای گردشگری نوروز، سه امکان دیده شده است که یکی از آنها شامل تورهای گردشگری است که از مبدا تا مقصد و برگشت به مبدا شرایط کاملا مدیریت شده و تحت پروتکل های دقیق بهداشتی است و نگرانی برای وزارت بهداشت نخواهیم داشت، سفرهایی که اقامت آنها در اماکن اقامتی باشد، قطعا تحت مدیریت و کنترل خواهد بود، همچنین رفت و آمد توسط ناوگان هوایی، زمینی و ریلی نیز انجام می شود و نگرانی کمتری در این راستا وجود دارد، اما در دسته سوم، سفرهای عموم مردم را پیش رو داریم که کنترل و مدیریت آنها کمی دشوار است و در حال حاضر بر این سفرها تمرکز شده است و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا نگران است.

مونسان تصریح کرد: ممنوعیت ها و محدودیت ها به استانداران ابلاغ شده است که شامل ممنوعیت زدن چادر، ایجاد کمپ های چادری، اقامت در مدارس و مراکز غیرمجاز وزارت گردشگری است و امیدواریم با این محدودیت ها و ممنوعیت ها بتوانیم ایام نوروز خوبی را تجربه کنیم و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در نوروز، می توانیم افتخاری در مقابله با کرونا رقم بزنیم و نشاط اجتماعی مردم را نیز رقم بزنیم.

وزیر میراث فرهنگی در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی به صنعت گردشگری بیان کرد: امسال تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز متقاضی به بانک معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري سفر کروناویروس میلیارد تومان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

٢٢٣٢٢٢

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896817

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند