Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛

او  اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان درختکاری و نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، توزیع یک میلیون اصله نهال گونه‌های مختلف در استان آغاز شد.

احمدی افزود: این نهال‌ها بین متقاضیان شامل عموم مردم (بصورت رایگان)، شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های دولتی توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: توزیع نهال‌ها به منظور افزایش سرانه جنگل و فضای سبز استان و ترویج جنگل کاری و کاهش آلودگی هوا و حفاظت از آب و خاک انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه این یک میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گرمسیری و سردسیری استان ایلام تولید می‌شود، اضافه کرد: اصله نهال در مناطق سردسیری شامل: بلوط، بنه، زالزالک، اوکالیپتوس، بادام و تای و در مناطق گرمسیری شامل کنار، کهور، آکاسیا، از جمله مهمترین گونه‌های جنگلی استان ایلام هستند.

مدیر کل منابع و آبخیزداری استان افزود: عموم مردم برای دریافت نهال رایگان از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه بایستی به محل چغاسبز و یا ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند.

او تاکید کرد: به صورت رایگان در اختیار گروه ها، انجمن‌های مردم نهاد، ادارات و اقشار مختلفی که قصد مشارکت در نهال کاری دارند، قرار می‌گیرد.

احمدی در ادامه به اجرای طرح ملی زراعت چوب اشاره کرد و گفت: استان ایلام؛ یکی از مهمترین مناطق کشور برای زراعت چوب در کشور شناخته می‌شود.

او اعلام کرد: این طرح امسال در سطح شش هزار هکتار از اراضی استان ایلام در قالب مشارکت مردم و مشارکت زارعین اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام تاکید کرد: بیش از ۲ونیم میلیون اصله نهال بین متقاضیان زراعت چوب توزیع شده و انتظار داریم تا ۷و نیم میلیون در استان توزیع شود.

او همچنین یادآور شد: ۲۰درصد زراعت چوب کشور در استان ایلام انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اصله نهال میلیون اصله نهال منابع طبیعی استان ایلام زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد در بدو ورود به پایتخت پاکستان به نشانه دوستی بین دو کشور یک نهال کاشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم