Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ با وجود تشدید محدودیت‌های کرونایی برای مردم اما شیوه عملکردی مسئولان سهل‌‌ انگاری مردم را در رعایت دستورالعمل ها بیشتر خواهد کرد.

هر روز که می‌گذرد آمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا بیشتر می‌شود و این بیماری روی دور رکوردزنی قرار گرفته و همچنان می‌تازد.

بارها ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا محدودیت‌هایی وضع کرده و به تبع در شهرستان‌ها نیز مصوبه‌هایی بدین منظور در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت برای شرکت کنندگان در تشییع و ترحیم متوفیان که حداکثر 20 نفر تعیین شده از جمله راهکارهای مقابله‌ای است؛ این محدودیت در شرایطی است که معمولا مراسمات عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بافت عشیره‌ای و طایفه‌ای از شلوغترین مجالس به شمار می‌آمد و حالا مسئولان با تشدید محدودیت‌ها در صددند این تجمعات را با وجود سختی‌ها و مقاومت صاحبان عزا تقلیل دهند.

با این وجود اما گویا محدودیت جمعیت تنها برای صاحبان عزاست و همایش و جلسات مسئولان از این قضیه مستثنی هستند؛ مسئولانی که مرگ را فقط برای مردم دانسته و گویا خود مجهز به جلیقه ضد کرونا هستند!

این در حالی است که به گفته متولیان بهداشت و درمان بویراحمد در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد و اگر به دستورالعمل‌های ستاد مقابله توجه نشود ممکن است در آینده با فاجعه مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری روبرو خواهیم بود.

همچنان که نگرانی از افزایش لحظه‌ای مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ان در شهرستان را شاهد هستیم و مسئولان مکرر از تریبون‌ها و رسانه‌ها خواستار عدم حضور مردم در دورهمی‌ها و مجالس و مراسم تشییع و ترحیم هستند

اما چشم و گوش خود را نسبت به این موضوع بسته و با برگزاری جلسات غیر ضرور با جمعیت زیاد نسبت به محدودیت‌های کرونایی کاملا بی‌تفاوت عمل می‌کنند.

یک روز از ممنوع بودن حضور در ترحیم‌ها می‌گویند و روزی دیگر خود در چهلم‌ها شرکت دارند، مردم را به در خانه ماندن توصیه می‌کنند و خود در سالن‌های کرونایی حضور پررنگ دارند.

این در حالی است که بسیاری از کسبه این روزها با وجود بار سنگین مشکلات معیشتی بنا به درخواست ستاد مقابله با کرونا و در راستای همراهی با مسؤولان کرکره مغازه خود را پایین کشیده و چشم به دیگر راهکارهای مقابله‌ای دوخته‌اند تا شاید از این وضعیت نگران کننده نجات پیدا کنیم.

تشدید محدودیت‌های کرونایی در شهرستان بویراحمد با توجه به  ورود ویروس کرونای انگلیسی در استان ، با این حال اما برگزاری مراسم تودیع و معارفه بخشداران لوداب مهر تایید بر دوگانگی مسئولان نسبت به انچه در رسانه‌ها می‌گویند و از مردم می‌خواهند پایبند باشند با آنچه خود عمل می‌کنند بوده و مصداق جمله معروف «مرگ را برای همسایه می‌دانیم» است.

ضرورت شرکت این حجم از جمعیت در یک جلسه اداری که می‌تواند با حضور حداکثر ۱۰مسئول و مدیر باشد در چیست؟

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ بیماری محدودیت محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: مشارکت مردم در بخش کشاورزی برای رشد و توسعه صنعت ضروری است. زمانی که افراد برای راه اندازی کسب و کار خود و سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی توانمند شوند، منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود. با رفع موانع راه اندازی کسب و کار در صنعت دامپروری، افراد بیشتری برای ورود به این بخش تشویق می شوند و در موفقیت آن سهیم می شوند.

وی با اشاره به نقش محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری گفت: هدف سازمان دامپزشکی با اعمال محدودیت های بهداشتی برای ورود و فعالیت مشاغل در صنعت دامپروری، جلوگیری از شیوع بیماری ها و حفظ سلامت حیوانات است. با این حال، این محدودیت ها همچنین می تواند به عنوان یک مانع برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، عمل کند.

این کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی گفت: این در حالی است که فناوری کنترل بیماری‌های دامی در جهان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و برای تسهیل در رشد بخش کشاورزی، همگامی با این پیشرفت‌ها برای ایران ضروری است و باید حرایم بهداشتی که چند ده سال بدون هیچ تغییری بوده است؛ با تکنولوژی روز به روز شود. با اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی، می توانیم فضای مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در صنعت دام ایجاد کنیم که نه تنها افراد بیشتری را تشویق می کند تا کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، بلکه منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود.

وی با اشاره به مزایای حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی گفت: حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری مزایای متعددی دارد. اول از همه، به افراد بیشتری اجازه می دهد وارد این بخش شده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند، که منجر به افزایش رقابت، نوآوری و سرمایه گذاری می شود. این در نهایت منجر به یک صنعت کشاورزی پویاتر و پر رونق می شود که به طور قابل توجهی به اقتصاد کشور کمک می کند. علاوه بر این، با اصلاح حرایم بهداشتی، به سمت پذیرش فناوری‌های مدرن برای کنترل بیماری‌های دامی، تضمین سلامت و ایمنی دام و در عین حال از رشد این بخش با کاهش موانع پیش روی تولید حرکت خواهیم کرد حمایت کند. از همین رو دولت با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، می‌تواند به رشد اقتصادی، ایجاد شغل و کاهش فقر در مناطق روستایی کمک کند.

اقبالی  گفت: محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی اعمال‌شده از سوی سازمان دامپزشکی در ایران به‌عنوان مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و مانع رشد و توسعه بخش کشاورزی است. با اصلاح این محدودیت ها و اتخاذ فناوری های مدرن برای کنترل بیماری های دامی، دولت می تواند محیط مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند. حذف محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی، افراد را قادر می‌سازد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و توسعه دهند که منجر به افزایش بهره‌وری، نوآوری و رشد اقتصادی می‌شود. همچنین به ایران کمک می کند تا با پیشرفت های جهانی در فناوری کشاورزی همگام شود و رقابت خود را در بازار بین المللی حفظ کند و مشارکت مردم در جهش تولید را تسهیل کنند.

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • پایان مسابقات فوتسال لوداب با قهرمانی تیم جوانان عزیزی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادار‌های آمریکایی، مقابله با ایران ممکن نبود
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر