Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی نژاد با بیان اینکه حدود ۱۹ درصد بُعد خانوار و ۱۳ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا بیش از ۳۱ هزار سبد کالا در دو نوبت بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام شامگاه (۱۱ اسفند) در نشست کارگروه رسانه ای ستاد مبارزه با کرونا در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد:  بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ برای کمک به رفع فقر مطلق در استان های محروم مختلف کشور از جمله استان ایلام درصدی از مددجویان تحت پوشش تبصره ۱۴ این بودجه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قنبر موسی نژاد» افزود: بر این اساس افرادی که تحت پوشش حمایت های موقت این نهاد قرار داشتند با توجه به این تبصره، با حمایت های لازم و همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال برای آنان، تحت پوشش خدمات این نهاد قرار گرفتند که بر این اساس، تقریبا به آمار ما در زمینه خانوارهای تحت پوشش در سرجمع اضافه نشده است.

 

وی تصریح کرد: این افراد با توجه به بُعد خانوار از حمایت های کمک معیشتی و اشتغال برخوردار شده و در این خصوص اتفاقات خوبی در استان روی داده است.

 

موسی نژاد یادآور شد: در شرایط شیوع کرونا بسیاری از خانواده های مددجوی این نهاد دچار آسیب شدند و امداد در این بخش با کمک خیرین خدمات خوبی به مددجویان خود و هم به سایر اقشار جامعه ارائه کرده است هر چند این خدمات جوابگوی نیاز این خانوارها نبوده است ولی نسبت به گذشته توجه بیشتری به این عزیزان شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام  گفت: در شرایط شیوع کرونا، خانوارهای اجاره نشین، افراد بیمار و کم درآمد و مشاغل خورد و خانگی دچار رکود شدند که در بحث کمک های بلاعوض و کمک هایی که از نهادهای مختلف جذب شد، به این عزیزان کمک ها و حمایت هایی انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۸ نوع خدمت در ایام کرونا به مددجویان خارج از برنامه های عادی و حمایتی ارائه شده است، ابراز کرد: کمک های بهداشتی، کمک های معیشتی، کمک به فرزندان یتیم و حمایت افراد آسیب دیده از کرونا از جمله این خدمات بوده است، به بیش از ۱۶۰۰ فرزند یتیم و بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ خانواره با سرانه ۳۰۰ هزار تومان کمک شده است و ۳۱ هزار سبد کالا در دو نوبت بین مددجویان این نهاد توزیع شده است و همچنین بیش از ۱۱۰۰ حانوار از کمک ودیعه مسکن برخورار شده اند.

 

موسی نژاد بیان کرد: در زمینه تهیه تبلت و وسایل کمک آموزشی غیرحضوری برای دانش آموزان تحت پوشش، هم کمک های خوبی صورت گرفته است، بیش از ۳ هزار فرزند دانش آموز تحت پوشش فاقد وسیله کمک آموزشی هستند و تا امروز توانسته ایم برای ۷۰۰ نفر از این میزان، وسیله کمک آموزشی غیرحضوری تامین کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: بر اساس استعدادیابی که بین مددجویان انجام شده است حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد مددجویان مستعد اشتغال هستند و یک برنامه ریزی مناسب برای اشتغال این درصد از مددجویان در یک پروسه ۵ سال در حال انجام است که می تواند به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان بیانجامد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ درصد بُعد خانوار و ۱۳ درصد جمعیت  استان ایلام تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، یادآور شد: یکی برنامه های راهبردی  کمیته امداد استقلال معیشتی، استقلال اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خانوارها و ایجاد اشتغال برای این عزیزان است که همه این اقدامات در راستای توانمندسازی خانوارها است.

 

موسی نژاد با بیان اینکه ۱۵۰۰ فرزند یتیم و ۴ هزار فرزند محسنین تحت پوشش خدمات این نهاد قرار دارند، گفت: در ۱۱ ماه امسال حدود ۱۹ میلیارد تومان کمک نقدی خیرین به ۶ هزار خانواری که فرزند یتیم و یا فرزند محسنین دارند صورت گرفته است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است که نشان می دهد علی رغم همه مشکلات اقتصادی، مردم توجه بسیار خوبی در این زمینه داشته اند که قابل تقدیر است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام  با اشاره به اینکه  میانگین کمک هایی که به خانوار های تحت پوشش صورت گرفته نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشته است، ابراز کرد: همه گروه های اجتماعی از چمله رسانه ها کمک کرده اند و یار دوازدهم امداد رسانه ها هستند و ما در امداد نیازمند نقش رسانه ها و گروه های مرجع در جامعه در راستای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به نیازمندان هستیم.

 

وی با بیان اینکه  در ۱۱ ماهه امسال  ۲ هزار ۱۴ خانوار از محل فعالیت های کمیته امداد خودکفا شده اند،  تصریح کرد: خانوارهایی که خودکفا می شوند تنها هزینه های کمک معیشتی این خانواره ها قطع می شود اما همچنان از سایر خدمات این نهاد از جمله بحث تهیه جهیزیه نوعروسان و حمایت های اشتغال و درمانی برخوردار هستند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا مددجویان کمیته امداد ایلام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره تحت پوشش خدمات بین مددجویان استان ایلام موسی نژاد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مسعود مثنوی گفت : در زمان اجرایی طرح ۴۶ هزار و ۷۶۲ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲۶ هزار و ۹۸نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و ۲۶ هزار و ۴۷۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: ۱۲هزار و ۵۱۳نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۵۹۹۵ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی بیان داشت: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲۲هزار و ۷۳۰ نفر انجام و ۵۳۴۴بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.

مثنوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۱۴۵۶۸ اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی ۳۹۲۶منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز ۳۳۱۱حادثه، ارائه ۴۹۶۱خدمت امدادی و کمک های اولیه، ۱۰۸۳۶ مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد.

مثنوی گفت : در مجموع برای اجرای طرح های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۸۵ هزار و ۶۳۲نفر خدمت ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895783

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید