Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:37:06 GMT

اردوغان: نژادپرستی در اروپا بویژه فرانسه نهادینه است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۹۲۸۹

اردوغان: نژادپرستی در اروپا بویژه فرانسه نهادینه است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اناتولی ترکیه، اردوغان گفت: نژادپرستی فرهنگی نهادینه شده در بسیاری از کشورهای اروپایی و در رأس آنها فرانسه تبدیل شده است.

رییس جمهوری ترکیه که در جلسه هیأت دولت سخن می‌گفت، درخصوص قانون اساسی جدید این کشور افزود: متاسفانه تا امروز آرزوی ما برای داشتن یک قانون اساسی جدید وغیرنظامی که برازنده ملت ترکیه باشد، محقق نشده است، اما این بار برای تحقق این امر پیروز خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مصمم برای تکمیل قانون اساسی غیر نظامی و به رفراندوم گذاشتن آن هستیم.

اردوغان افزود: برای تدوین قانون اساسی جدید و غیر نظامی با بررسی‌های گسترده که تمام مردم در آن مشارکت داشته باشند، تلاش می‌کنیم.

وی ضمن درخواست از احزاب سیاسی ترکیه برای تدوین قانون اساسی جدید گفت: از تمام افراد به ویژه احزاب میخواهم در روند تدوین قانون اساسی جدید مشارکت داشته باشند.

سخنان اردوغان درحالی بیان می‌شود که چندماه پیش سخنان نژادپرستانه "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه در قبال مسلمانان موجب خشم کشورها و ملل اسلامی شد.

رییس جمهوری فرانسه اوایل مهرماه امسال در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسأله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم.

وی مدعی شد: هدف از اجرای این لایحه پس از تصویب، مقابله با مشکل افزایش افراط‌ گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر است.

مکرون ۲۱ اکتبر سال جاری نیز اعلام کرد که کشورش از بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) منصرف نخواهد شد، اقدامی که موجی از خشم مسلمانان در سراسر جهان را به دنبال داشت و در نتیجه بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.

رییس جمهوری فرانسه پس از تحریم کالاهای فرانسوی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفته بود که وی احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن را درک می‌کند، اقدامی که بسیاری از تحلیلگران از عقب‌نشینی او در قبال توهین به مقدسات اسلامی تعبیر کردند.

برچسب‌ها امانوئل مکرون پروندهٔ خبری اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بازی شارلی ابدو با انبار باروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امانوئل مکرون امانوئل مکرون اخبار کنکور قانون اساسی جدید رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه به ترکیه می‌رود

شبکه المیادین از سفر قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته آینده برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل
  • اردوغان: نتانیاهو و سران اسرائیل تنها مقصران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستند
  • اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است