Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@06:15:52 GMT

نماینده آمریکا دیدار با تخت‌روانچی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۹۳۹۱

نماینده آمریکا دیدار با تخت‌روانچی را تکذیب کرد

 نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعای آمادگی برای حضور در نشست مورد نظر اتحادیه اروپا درباره برجام را تکرار کرد اما گفت هنوز با همتای ایرانی خود در نیویورک دیداری نداشته است.

به گزارش ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه مارس را به عهده گرفته است، روز دوشنبه در نشست خبری خود، افزود: رئیس جمهوری بایدن به صراحت گفته است که ما به دنبال فرصتی برای تشویق ایران به بازگشت کامل به تعهداتش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر ایرانی‌ها آماده این کار شوند ما هم اقدام مشابهی انجام خواهیم داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد: ایران با متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات شفاف‌سازی تحت برجام، واقعا فرصت را از دست داد.

گرینفیلد درباره تحقیق آژانس از موارد اعلام نشده هم گفت: ما از تحقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران حمایت می‌کنیم.

دولت آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده بود، خارج شد و شدیدترین تروریسم اقتصادی را در سه سال گذشته بر مردم ایران اعمال کرد.

پیش از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ۱۵ گزارش آژانس انرژی اتمی موید همکاری و پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران بوده است اما پس از آن و با صبر یکساله، جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده ۳۶ برجام، اقدامات جبرانی اما بازگشت‌پذیر انجام داد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که آیا با همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار داشته است، گفت: هنوز با نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد دیدار نکرده‌ام و دستورالعملی هم در این زمینه داده نشده است.

گرینفیلد افزود: گام‌های زیادی برای برداشته شدن همراه با متحدانمان در این زمینه وجود دارد. من بیانیه قوی روز گذشته سه کشور اروپایی را یادآوری می‌کنم . رئیس جمهوری بایدن تصریح کرده است که بدون چون و چرا، ایران نباید سلاح اتمی به دست آورد.

وی اظهار کرد: ما از دور شدن بیشتر ایران از پایبندی به تعهدات هسته‌ای آن، نگرانیم. این پرونده ای از زمان خروج دولت سابق از برجام بوده است، اما روشن گفته‌ایم اگر ایران برای پایبندی کامل به تعهداتش آماده باشد، ما هم آماده‌ایم اقدام مشابه انجام دهیم.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: همچنین گفتیم که تمایل داریم در نشستی که اتحادیه اروپا در این زمینه برگزار کند، حضور یابیم و امیدواریم ایران هم کار مشابهی داشته باشد.

مقامات ایران به صراحت گفته‌اند اجرای تعهدات آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، نیازی به مذاکره ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 سازمان ملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود