Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط کرونا باعث شده که سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم به فضای مجازی روی بیاورد. این نکته‌ای است که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با بیان این موضوع که در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم درصدد صرفه‌جویی ۶۰ درصدی مسابقات هستیم، گفت: ما درصدد هستیم این مسابقات را در فضای مجازی ترویج بدهیم و پیش‌بینی ما این است که بین ۶ تا ۸ میلیون بازدید کننده در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره از مسابقات دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم و همایش کتابت قرآن برگزار خواهد شد. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تکریم منزلت قرآن به عنوان کتاب اندیشه و عمل و کتابی برای زندگی است، همچنین تکریم منزلت قاریان و حافظان نیز از دیگر اموری است که در این مسابقات به دنبال آن هستیم، درصددیم با غیرحضوری شدن مسابقات کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها را داشته باشیم.
خاموشی عنوان کرد: این غیر حضوری شدن مسابقات فرصتی است که می‌توانیم این کتاب ارزشمند را بیشتر از گذشته در فضای مجازی رشد بدهیم، مسابقات سراسری قرآن کریم که اخیراً برگزار شد در حدود دو ونیم میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشت همچنین مسابقات بین‌المللی نیز بین ۶ تا ۸ میلیون بازدید کننده داشت.
او برگزاری جشنواره قرآنی در ایام شیوع کرونا را نشانه زنده بودن اسلام و قرآن خواند:«در این ایام کشورهای دیگر، مسابقات قرآنی خود را تعطیل کردند، ایران تنها کشوری است که مسابقات را متوقف نکرد و به صورت استودیویی مسابقات را برگزار کرد.»
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اهتمام جمهوری اسلامی ایران این است که با ایجاد این موج قرآنی وحدت را بیشتر از گذشته در سطح جهان نشان بدهیم، همزمان با این دوره از مسابقات دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم برگزار و نفرات برتر در اختتامیه معرفی می‌شود و در دومین همایش کتابت قرآن کریم نیز از نفرات برتر تقدیر خواهیم کرد.
در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم مسابقات برگزار می‌شود و در چهارمین دوره در بخش بانوان در رشته حفظ کل قرآن کریم و چهارمین دوره طلاب علوم دینی در رشته‌های قرائت تحقیق و تفسیر، قرائت ترتیل و تفسیر، حفظ کل و تفسیر و خطابه و تفسیر تخصصی قرآن کریم برگزار خواهد شد.
سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری مرحله مقدماتی دی ماه سال ۹۸ برگزار شد.در مرحله نیمه نهایی که به صورت غیرحضوری از تاریخ ۳۰ دی تا دوم بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد. از این مرحله ۵۷ نفر از ۲۶ کشور جهان به مرحله نهایی راه پیدا کردند که رقابت این مرحله نیز طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود که این مسابقات از طریق شبکه و رادیو قرآن و همچنین فضای مجازی پخش خواهد شد.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دوره مسابقات کتابت قرآن فضای مجازی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان لرستان با شرکت ۳۱۰ دانش آموز برگزیده مرحله قطبی عصر امروز ۳۰ فروردین با معرفی برترین‌ها به پایان رسید.

به گفته عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، مسابقات امسال در ۱۴ رشته آوایی و پژوهشی برگزار شد که۵۰ برگزیده مرحله استانی مردادماه امسال در مشهد مقدس با هم رقابت خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد