Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الحوثی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: تحقق همه این موارد به تصمیم‌گیری کشورهایی نیاز دارد که خود را عامل کمک به یمن معرفی می‌کنند، درحالی که همزمان نیز در حمله به یمن مشارکت دارند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن به فروش افسارگسیخته سلاح از سوی غربی‌ها به کشورهای متجاوز اشاره کرد و نوشت: پرداخت مبلغ کمی از سود حاصل از فروش سلاح‌هایشان به کشورهای متجاوز که با آن ملت یمن را می‌کشند، نمی تواند مانع از قحطی شود که خود آن را به وجود آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بهتر است، کشورهایی که در کنفرانس کمک به یمن شرکت کرده‌اند، موضعی یکسان با قوانین خود اتخاذ  و فروش سلاح  را که علیه ملت یمن استفاده می‌شود، متوفق کنند.

وی افزود: آنها همچنین باید تصمیم بگیرند که شرکت فعال در حمله به یمن و نیز حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و دیگر حمایت‌ها به متجاوزان علیه یمن را متوقف کنند، چرا که اقدامی غیر از این، تنها تلاشی برای زیبا جلوه دادن جنایت‌هایشان در یمن است.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله نیز دوشنبه شب کشورهای متجاوز را مسؤول تمام فجایع یمن دانست و افزود: خواسته سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده برای کمک، موجب سلب مسؤولیت از کشورهای متجاوز نخواهد شد.

وی با کنایه طعنه در مورد کمک کشورهای متجاوز به یمن نوشت: بزرگترین کمک کشورهای متجاوز به یمن، حملات روزانه هوایی، محاصره ظالمانه، جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بستن فرودگاه صنعا و دست زدن به فجایع انسانی پی در پی در یمن است.

سخنان الحوثی درحالی بیان می‌شود که "آنتونیو گوترش"  دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه سالها روشن است که هیچ راه حل نظامی در یمن وجود ندارد، گفت: این جنگ نسل کل یمنی‌ها را می‌بلعد و باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه اکنون باید به این درگیری بی معنی خاتمه دهیم و بلافاصله با عواقب عظیم آن مقابله کنیم، گفت: این لحظه، لحظه دست برداشتن از یمن نیست.   امسال برای حمایت از ۱۶ میلیون یمنی در آستانه فاجعه، به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار نیاز داریم.

برچسب‌ها محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن محمدعلی الحوثی سازمان ملل متحد یمن اخبار کنکور سازمان ملل متحد کشورهای متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سفیر را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشور‌های فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • عملیات وعده صادق دفاع در مقابل تجاوز اسرائیل بود