Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سال‌های اخیر به ویژه امسال، بسیاری از جوانان امیدی به تأمین سرپناهی برای خانواده خود ندارند. آن‌ها باید سال‌ها برای خرید یک واحد مسکونی در انتظار بمانند، آ‌ن‌طور که کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند بین ۳۰ تا ۷۰ سال! این یعنی ناامیدی برای صاحب‌خانه شدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکود اقتصادی و از رونق افتادن بازار ساخت و ساز مسکن در کنار افزایش غیرقابل تصور قیمت‌ها سبب نابسامانی بازار مسکن شده است. خروج از این مشکل نیازمند تصمیمی ویژه و موثر است که به گفته کارشناسان و اهالی فن، انبوه‌سازی در اولویت درمان قرار دارد. نسخه‌ای که در حال حاضر تجویز شده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که سیاست انبوه‌سازی را دنبال می‌کند.

انبوه‌سازی قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

کریم داوودی نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید راهبردی عمل کنیم و برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشیم اظهار کرد: تولید انبوه، مشکل مسکن در جامعه را برطرف می‌کند و حتی قیمت مسکن را کاهش می‌دهد.

او افزود: ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاران، واحد‌های بزرگ تأسیس می‌کنند و فقط ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاران واحد‌های متوسط با قیمت مناسب می‌سازند که دولت هم باید در همین مسیر اقدام کند تا این نسبت معکوس و نیاز‌های جامعه در حوزه مسکن برطرف شود.

نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی باید محدودیت‌های شرایط طرح اقدام ملی مسکن را کاهش دهد تا افراد بتوانند در این طرح شرکت کنند و صاحب خانه شوند.

داوودی گفت: طرح انبوه‌سازان مسکن در حال حاضر در مرحله سازماندهی و برنامه‌ریزی است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر شغل‌ها به ساخت و ساز وابسته هستند، کم‌رونقی بازار ساخت و ساز، سبب بیکاری در حوزه‌های مختلف شده‌است.

برای مدیریت زمین نیاز به انبوه‌سازی است

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار کرد: باتوجه به کمبود زمین‌های دولتی در شهر‌های بزرگ، برای مدیریت زمین، به انبوه‌سازی نیاز است.

او اضافه کرد: طرح انبوه‌سازی در حال حاضر در مرحله اخذ پروانه قرار دارد و مرحله تکمیل نقشه به پایان رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهر‌هایی که جمعیتشان ۲۵ هزار نفر و یا کمتر است در زمینه مسکن مهر مشکل حقوقی وجود ندارد.

زاغیان گفت: از کل ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن، حدود ۴۲ هزار متقاضی، دارای شرایط اولیه بودند که این افراد در مراحل بعدی شامل احراز ۵ سال سکونت، استعلام بانک و استعلام ثبت‌نام مالکیت، مدارک خود را در سامانه تکمیل نکرده‌اند و تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ متقاضی پالایش و افتتاح حساب شده‌اند.

او در پایان گفت: متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشند و زنان خود‌سرپرست باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند.

انبوه‌سازی در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در حوزه ساخت و ساز انبوه مسکن وارد کار خواهد شد. طرحی برای انبوه‌سازی در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده و با همکاری انبوه‌سازان، مسکن موردنیاز در شهر‌های منتخب ساخته می‌شود.

غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان اظهار کرد: در ۱۵ تا ۲۰ شهر استان که جمعیتشان زیر ۱۰۰ هزار نفر است، طرح انبوه‌سازی اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح به انبوه‌سازان تسهیلات می‌پردازیم یا بنیاد مسکن باید واحد‌ها را بسازد و تسهیلات را خود بنیاد دریافت کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اکنون در طرح انبوه‌سازی، زمین‌ها تحویل داده شده و در ۵۵ شهر هم طراحی‌ها را انجام داده‌ایم.

خانی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۸ هزار و ۴۰۰ قطعه زمین تامین شده‌است که قرار است پروانه این زمین‌ها را دریافت کنیم.

او افزود: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار هستند و بقیه افراد هم پولی به حساب واریز نکرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: از افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، خواهشمندیم که با مراجعه به سامانه، پرونده خود را تکمیل کنند.

نیازسنجی استان‌ها برای برنامه‌های تامین مسکن

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی با انبوه سازان اصفهانی گفت: مسکن بیشترین سهم را در سبد خانوار دارد، بنابراین طرح اقدام ملی مسکن کلید خورد تا مشکل تقاضا و و عرضه مسکن رفع شود و حتی به تسهیل ازدواج کمک کند.

او گفت: در استان‌های مختلف، اولین بار نیازسنجی دقیقی در حوزه مسکن شده و قرار است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود تا نیاز کشور ظرف پنج سال تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکار‌های این وزارتخانه برای تولید انبوه مسکن گفت: مقرر شده از منابع مالیات بر ساخت و ساز مسکن، بانک‌ها تسهیلاتی به ساخت مسکن تخصیص دهند، شهرداری‌ها هم برای صدور پروانه تخفیف خوبی در نظر بگیرند، با سازمان نیرو‌های مسلح و وزارت آموزش و پرورش هم تفاهم نامه امضا کرده ایم که با تامین زمین برای آن‌ها ساختمان‌ها ساخته شود.

محمود زاده در پایان گفت: ۳۰۰ هزار مسکن هم برای دهک‌های ۳ تا ۱۰ در نظر گرفته ایم که تا پایان دولت دوازدهم ساخته و تحویل می‌شود.

طرح انبوه‌سازی در حال حاضر در مرحله و برنامه‌ریزی است و در صورت اجرای صحیح می‌تواند نیاز مسکن در جامعه را برطرف کند و به طرحی موثر در حوزه مسکن تبدیل شود.

گزارش از عارفه ماندگاری

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن وام مسکن مسکن مهر خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان طرح انبوه سازی انبوه سازی راه و شهرسازی حوزه مسکن ۱۰۰ هزار نفر انبوه سازان برنامه ریزی حال حاضر ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • راهکار‌های کلیدی افزایش فروش با هوش مصنوعی
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!