Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@14:13:59 GMT

۸ نشانه هشدار دهنده لخته شدن خون در بدن

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۴۳۸

۸ نشانه هشدار دهنده لخته شدن خون در بدن

لخته شدن خون در بدن می‌تواند موضوع جدی باشد که به حمله قلبی، سکته مغزی یا حتی مرگ منجر می‌شود.

به گزارش شریان نیوز،لخته به این دلیل ایجاد می‌شود که رگ‌های خونی انسداد دارند و خون در انبوهی از سلول‌ها منعقد می‌شود. در غالب موارد، لخته خشک می‌شود. در بعضی مواقع، لخته در داخل رگ ایجاد می‌شود و باید درمان مناسب روی آن صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب هشت نشانه لخته شدن خون بیان شده است:

۱- تورم و درد در ساق پا

لخته‌های خون از ناحیه پا نشات می‌گیرند و در صورت تشکیل، تورم در رگ‌ها وجود دارد. این امر منجر به درد در عضلات ساق پا می‌شود.

۲- احساس گرما

یکی از نشانه‌های لخته شدن خون در بدن افزایش دما در منطقه آسیب‌دیده و اطراف آن است. علاوه بر این، منطقه دارای خارش و زخم خواهد بود.

۳- خستگی غیر قابل توضیح

اگر برنامه زندگی‌تان شلوغ است، خستگی طبیعی به نظر می‌رسد، اما در غیر این صورت، خستگی ممکن است نشانه لخته خونی باشد که بدن در تلاش است آن را از بین ببرد. برای انجام این کار، قلب باید بیش از حد کار کند و همین باعث خستگی غیرقابل توضیح می‌شود.

۴- تنگی نفس

اگر قلب و ریه‌ها به دلیل لخته خون تحت فشار باشند، ممکن است تنگی نفس ایجاد شود. این وضعیت (به علاوه علائم اضافی مرتبط با تشکیل لخته خون) نشانه جدی بودن مشکل است و باید سریعاً رفع شود.

۵- درد قفسه سینه

وقتی لخته خون به ریه‌ها برسد، فرد دچار درد شدیدی در قفسه سینه و پهلو‌ها خواهد شد. این درد شدید و سوزاننده خواهد بود.

۶- درد در زمان حرکت

یکی از نشانه‌های لخته شدن خون این است که یک حرکت ساده باعث درد می‌شود. اینکه فرد با انجام کار‌های عادی مانند خم شدن، خندیدن یا سرفه احساس درد می‌کند، نشانه آن است که لخته به ریه‌ها رسیده و باید سریعاً درمان شود.

۷- سرفه‌های غیر منتظره

سرفه‌هایی ناگهان از راه می‌رسند و شدید می‌شوند، می‌توانند نشانه تشکیل لخته، هرچند کوچک، در ریه‌ها باشند. علائم جدی‌تر بودن شامل سرفه خون یا تولید موکوس حاوی خون است.

۸- گرفتگی عضله

اگر گرفتگی‌های عضلات شدید و مکررا رخ دهد، نشانه جدی وجود لخته خون است. همه افراد گاه به گاه گرفتگی عضلانی را تجربه می‌کنند، اما دهیدراته شدن بدن همراه با لخته شدن خون می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. این گرفتگی بیشتر در ماهیچه پشت ساق پا رخ می‌دهد.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: لخته شدن خون لخته خون ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان تکاب دریکسال گذشته