Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@10:12:26 GMT

محمود فکری این سوال را دوست نداشت!

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۴۶۵

محمود فکری این سوال را دوست نداشت!

محمود فکری اعتقاد دارد که اشکالی ندارد یک تیم بتواند یا بلد باشد با چند سیستم مختلف فوتبال بازی کند. ولی نکته مهم توانستن و بلد بودن است

به گزارش ورزش سه ، استقلال  در شروع نیم‌فصل دوم هم چنگی به دل نزد و همچنان درش به همان پاشنه سابق می‌چرخد. ساده گل می‌خورد و سخت موقعیت می‌سازد. تغییرات پر تعداد در ترکیب بازیکنان و چیدمانشان دارد، ولی تغییر فنی محسوسی در زمین مسابقه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


محمود فکری که بارها گفته است: یک اتاق فکر جدی و فعال در صدد تخریبش هستند، کم‌کم این بی اعتمادی را به درون تیم خود هم منتقل کرده است. با هر نتیجه ضعیف، تعدادی از بازیکنان نیمکت‌نشین می‌شوند و سیستم پایه تیم هم تغییر می‌کند. بازیکنان فرصت بازیابی و بازسازی ذهنی را پیدا نمی‌کنند و دیوار بی اعتمادی بین رختکن و کادرفنی عمیق‌تر می‌شود. 


در استقلال امسال نیمکت نشینی، تنبیه و تشویق از منطق درست و اصولی پیروی نمی‌کند. تمرین کردن و منظم بودن، تشویق نمی‌شود. و با تخلف و تمرد متوازن و مقتدرانه برخورد نمی‌شود. تغییرات فقط برای راضی کردن معترضان است، وگرنه پس از سوت آغاز مسابقه استقلال همان تیم هفته قبل است.


کادر فنی استقلال تقریبا در هیچ بخشی از زمین زوج‌سازی و لینک‌سازی موفق و تکرار شونده‌ای را ایجاد نکرده‌اند. در حقیقت بدون ثبات و اصرار بر ایده‌‌ها و تاکتیک‌های تمرین شده با بازیکنان مشخص، ارتباط بازیکنان در زمین مختل می‌شود. و در استقلال هم با توجه به این عدم ثبات اختلال جدی است. استقلال در طول این فصل فقط در دو مسابقه بدون تغییر در ترکیب اصلی به میدان رفته است. ولی محمود فکری همچنان از سوال در مورد تغییرات زیاد عصبانی می‌شود و به اتاق فکر دشمنانش حمله می‌کند. 


مرور ترکیب بازیکنان و چیدمان اولیه استقلال در طول فصل اخیر و تعدد تغییرات، آمارهای عجیبی را خلق کرده‌اند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


*تنها بازیکنی که تمام مسابقات نیم فصل اول را در ترکیب اولیه حضور داشته ارسلان مطهری بوده است که در اولین بازی نیم‌فصل دوم نیمکت نشین شده بود. 

 

*محمد دانشگر در ۱۰ بازی که این فصل برای استقلال انجام داده است، در پست‌های مدافع چپ(فول‌بک)، مدافع مرکزی راست، مدافع مرکزی چپ، مدافع راست(فول‌بک) در سیستم چهار دفاعه، و مدافع مرکزی راست در سیستم سه دفاعه، بازی کرده است. یعنی ۵ پست رسمی. که البته لحظاتی از مسابقات هم پست غیررسمی مهاجم را به عهده گرفته است.

 

*استقلال پس از هر باخت حتما دروازه‌بان خود را تغییر داده است.

 

از سویی بر اساس آمار سایت یازده استقلال در طول فصل چهار چیدمان پایه را به تناوب امتحان کرده است که این تغییرات هم از عوامل مهم آشفتگی فنی این تیم است. محمود فکری اعتقاد دارد که اشکالی ندارد یک تیم بتواند یا بلد باشد با چند سیستم مختلف فوتبال بازی کند. ولی نکته مهم توانستن و بلد بودن است که در استقلال به چشم نمی‌آید. 

 

 

 

 دفاع تیمی و فردی در استقلال اشکالات پایه‌ای دارد. مدافعان و هافبک‌های با تجربه و با کیفیت آبی‌ها از فرم خارج شده‌اند. و کیفیت گذشته خود را ندارند. استقلال فکری در زمان مالکیت هم زجر می‌کشد. روند موقعیت‌سازی و انتقال از دفاع به حمله کند و ناموزون است. و تغییر چیدمان هم کمک معناداری به جریان موقعیت سازی استقلال نکرده است که هیچ، بلکه همان شیمی و هماهنگی گذشته را هم از بازی استقلال گرفته است. 


به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال در مدیریت تیمی با ۲۰ بازیکنان هم سطح و‌ مدعی بازی در ترکیب ثابت، توانا نیست . 


بعنوان مثال  سیستم به ۳-۵-۲تغییر می‌کند تا مدافعان بیشتری فرصت بازی در ترکیب اولیه را داشته باشند. به ۴-۲-۳-۱ برمی‌گردد تا دل هافبک دفاعی‌ها نشکند!

احسان صدری

استقلال تهران محمود فکری (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران محمود فکری سرمربی محمود فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر استقلال تقویت می‌شد شرایط بهتری داشت | انتظار قهرمانی از پرسپولیس می‌رود

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا اکبرپور، در ارزیابی از وضعیت تیم‌ها در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و علت افت برخی تیم ها که مدعی قهرمانی بودند، اظهار کرد: عوامل زیادی در افت برخی تیم‌ها از جمله سپاهان و تراکتور دخیل است یکی اینکه توقع زیادی از هر دو تیم با توجه به مهره‌های خوبی که ابتدای فصل جذب کرده بودند، می‌رفت و جزو مدعیان قهرمانی بودند و از بازیکنان توقع زیادی می رفت که برای رسیدن به صدر جدول تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: درست است که هر دو تیم پتانسیل قهرمانی داشتند اما شرایط تمرینی و پرداختی بازیکنان این تیم ها را نمی‌دانیم که ببینیم چه اتفاقی رخ داد که از صدر جدول فاصله گرفتند.

بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: از استقلال ابتدای فصل انتظار قهرمانی نمی‌رفت و حتی تصورشان قرار گرفتن جزو ۵ تیم بود و امید قهرمانی را از دوش بازیکنان و هواداران برداشته بودند اما بازیکنان و کادر فنی تلاش کردند تا خود را به صدر جدول برسانند، پرسپولیس نیز چند سال است که در کورس قهرمانی قرار دارد و هماهنگی و انسجام خوبی بین بازیکنان این تیم وجود دارد. هر سال این تیم تقویت شده و نتایج خوبی تا به امروز کسب کرده و انتظار قهرمانی از پرسپولیس می‌رود.

اکبرپور در پاسخ به این پرسش که شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است؟ گفت: با توجه به اینکه هنوز تا پایان لیگ برتر ۷ هفته باقی مانده نمی‌توان به صراحت گفت که شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر است یا پرسپولیس. هر کدام از این تیم‌ها امکان دارد طی این بازی‌ها امتیاز از دست بدهند اما تیمی موفق است که از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند و به راحتی امتیاز از دست ندهد. استقلال تا امروز نشان داده که از موقعیت‌های به دست آمده به خوبی استفاده و در ۹۰ دقیقه بازی بسیار باهوش و با تفکر عمل می‌کند و بازیکنانش با احساس مسئولیت بازی می‌کنند. امیدوارم این روند تا پایان بازی‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اختلاف بین مدیریت و کادر فنی و تاثیر آن بر روی عملکرد تیم استقلال، گفت: قطعا بی تاثیر نیست اما امیدوارم بازیکنان بدون توجه به این مساله صدرنشینی خود را در جدول همچنان حفظ کنند.

اکبرپور در پایان خاطرنشان کرد: استقلال از ابتدای فصل با کمبود بازیکن مواجه بود که البته با جذب بازیکن خارجی این خلاء تا حدودی رفع شد. اگر استقلال تقویت می‌شد شرایط بهتری داشت. البته اینکه با همین نفرات توانسته در صدر جدول قرار بگیرد نشان از موفقیت این تیم است.

کد خبر 845194 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد (عکس)
  • اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • اگر استقلال تقویت می‌شد شرایط بهتری داشت | انتظار قهرمانی از پرسپولیس می‌رود
  • مورایس: نه انتقادی می‌کنم و نه کسی را مقصر می‌دانم
  • بازیکنان شمس آذر برای بازی با استقلال ممنوع المصاحبه شدند
  • سیمئونه: ستاره دورتموند که اسمش را نمی‌دانم عالی است!