Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج قائینی، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: اکنون ۳ مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های بندرلنگه (۲ مزرعه) و قشم (۱ مزرعه) فعال هستند که از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این مزارع تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائینی با اشاره به اینکه هرمزگان برترین استان کشور در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریا است، افزود: حدود ۱۵۰ نفر در مزارع پرورش ماهی استان مشغول به کار هستند.

او گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در دریا برای نخستین بار سال ۸۵ به صورت پایلوت در جزیره قشم از سوی یک سرمایه گذار داخلی و با مشارکت یک شرکت نروژی آغاز شد و از سال ۹۳ با ورود بخش خصوصی رونق جدی گرفت.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان افزود: سه مزرعه پرورش ماهی دیگر نیز تا پایان امسال و اوایل سال آینده در استان به بهره برداری می‌رسند.

قائینی گفت: با راه اندازی بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس در دریا در جزیره قشم با ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن ماهی، شاهد رونق بیشتر صنعت آبزی پروری در استان خواهیم بود.

او افزود:استفاده از ظرفیت آب دریا، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره ۸ تا ۱۰ ماهه، طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان گفت: بچه ماهی‌های پرورشی (گونه سی باس) از کشور استرالیا وارد استان می‌شوند و پس از طی دوره پرورش ۸ تا ۱۰ ماهه در قفس و رسیدن به وزن حدود ۷۰۰ گرم به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید

بچه ماهی‌های پرورشی از استرالیا به قشم رسیدند

قائینی با بیان اینکه هر کیلوگرم ماهی پرورشی در مزرعه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان از پرورش دهندگان خریداری می‌شود، افزود: بیشتر ماهی‌های پرورشی در بازار‌های داخلی به فروش می‌رسند.

او گفت: برای توسعه صنعت آبزی پروری، اداره کل شیلات هرمزگان با پرداخت تسهیلات از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان افزود: واردات بچه ماهی و قفس‌های پرورش ماهی از کشور‌های خارجی یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاران صنعت آبزی پروری استان است.

بیشتر بخوانید

بومی سازی ساخت قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان

قائینی گفت: البته اکنون امکان مونتاژ قطعات قفس‌های پرورش ماهی در کشور و استان فراهم شده است که این مسئله تا حدودی مشکلات سرمایه گذاران صنعت آبزی پروری را کم می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس ماهی پرورشی شیلات هرمزگان آبزیان دریایی پرورش ماهی در قفس صنعت آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: سن غلات در روز‌های نخستین فروردین امسال در مزارع گندم و جو این شهرستان، مشاهده شده است که بی‌درنگ قبل از تخم‌ریزی، از تکثیر آن جلوگیری و نابود شد.

علیمردان خزاعی افزود: وظیفه ما اطلاع‌رسانی بود و کشاورزان نیز از نظر‌های ترویجی کارشناسان این اداره به موقع استفاده کرده و وارد عمل شدند.

وی گفت: هفته گذشته و همزمان با سرتاسر استان خراسان رضوی نیز، اجرای رزمایش مبارزه با آفت سن غلات و رژه خودرویی با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر دامپزشکی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، سپاه و بسیج سازندگی، کارشناسان طرح همگام با کشاورز، پلیس راهور و نیروی انتظامی در مزارع این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در این عملیات، مبارزه شیمیایی در مزرعه آلوده به آفت سن غلات در سطح ۱۲ هکتار انجام شد.

خزاعی، سن غلات را یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده دانست و افزود: اگر به موقع با این آفات مبارزه نشود، خسارات جبران ناپذیری برای مزارع خواهد داشت و از اوایل فصل بهار و با افزایش دما در مزارع، شروع به طغیان می‌کند.

وی با بیان این که غلاتی، چون گندم و جو از جمله محصولات راهبردی محسوب می‌شود و باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود هم گفت: به طور قطع، کنترل سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم میکروکپسول، به دلیل ماندگاری زیاد در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • پایان مسابقات فوتسال جام شهدا در عقدا
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • افزایش مزارع نوآور به ۱۵۰ مزرعه در سال جاری
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور