Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:31:41 GMT

کشتی ایران نباید با ترکیبی ناقص به المپیک توکیو برود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۹۴۸

کشتی ایران نباید با ترکیبی ناقص به المپیک توکیو برود

به گزارش خبرنگار مهر، کشتی آزاد ایران برای حضور با ترکیب کامل (۶ وزن) در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو باید سه سهمیه باقیمانده را کسب کند چرا که شاگردان غلامرضا محمدی در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان موفق شدند، تنها سه سهمیه المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی قزاقستان به میدان بروند و سهمیه‌های باقیمانده را از آن خود کنند.

در همین راستا ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و چهار مدال طلای قهرمانی جهان به خبرنگار مهر گفت: اولویت اصلی متولیان کشتی در رقابتهای پیش رو، کسب سهمیه‌های باقیمانده و کامل کردن ترکیب تیم المپیکی ایران است، چراکه ایران همواره در ادوار مختلف المپیک با ترکیبی کامل و مدعی پای به این میدان گذاشته است.

وی تصریح کرد: کشتی ایران همیشه به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی کشتی جهان تلقی شده و این بار هم باید با همین اقتدار وارد المپیک توکیو شویم. طبیعتاً نخستین گام برای اثبات همین اقتدار، کسب سهمیه‌های باقیمانده در مسابقات گزینشی قزاقستان است. فقط امیدوارم آزادکاران ما بتوانند در همین میدان آسیایی به هدف خود برسند چراکه کسب نتیجه در رقابتهای گزینشی بعدی که در بلغارستان برگزار می‌شود به مراتب سخت‌تر از قزاقستان خواهد بود.

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد افزود: البته بچه‌های ما سال سخت و متفاوتی را نسبت به دوران گذشته طی کردن و شیوع ویروس کرونا بیش از یکسال است که همه چیز را تحت تأثیر قرار داده. در نتیجه کشتی‌گیران ما هم نتوانستند بطور معمول در تمرینات گروهی حضور داشته باشند و به تورنمنت‌های پر تعداد بروند. هرچند اردوهای تیم ملی تا حد امکان برگزار شد و برخی از آزادکاران به معدود تورنمنت‌های بین المللی رفتند، اما باز هم نمی‌توان محدودیت‌های کرونایی را در سطح کمی و کیفی آن بی تأثیر دانست.

جوادی با اظهار نگرانی از تداوم محدودیت‌های کرونایی در سال جدید تصریح کرد: سال ۹۹ در حالی آغاز شد و به پایان رسید که ورزش ایران و جهان نیمه تعطیل بود. بی تردید ادامه این روزها که همه چیز زیر سایه سنگین کرونا رو به تعطیلی گذاشته، می‌تواند در آینده ضربات سنگینی به کشتی وارد آورد. طبیعتاً اگر ما نتوانیم به دلیل محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مسابقات، حضور فعالی در عرصه سازندگی و قهرمانی داشته باشیم، رفته رفته کسی در کشتی باقی نمی‌ماند تا ادامه دهنده راه بزرگان و قهرمانان کنونی باشد.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان ادامه داد: قهرمانان ملی، ثمره سال‌ها حضور در رده‌های نوجوانان و جوانان هستند که بی وقفه در کوران تمرینات و مسابقات بودند و حالا به سطحی رسیده اند که باید پرچمدار ایران در میادین بزرگ باشند. حال اگر محدودیت‌های کرونایی در سال جدید هم ادامه یابد، دیگر خبری از این جوانان پرشور و آینده ساز در میادین داخلی و خارجی نیست و وقفه‌ای ناگوار در روند قهرمانی کشتی بوجود خواهد آمد.

کد خبر 5159652 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد ابراهیم جوادی فدراسیون کشتی تیم فوتبال استقلال تهران انتخابات فدراسیون فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد لیگ برتر والیبال کشتی فرنگی والیبال شهاب الدین عزیزی خادم فدراسیون فوتبال تورنمنت بين المللي کمیته ملی المپیک تکواندو مهدی قائدی محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در بیشکک قرقیزستان امروز جمعه ۳۱ فروردین، یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ نشان برنز جهان، در مرحله نیمه نهایی با نتیجه قاطع ۱۱ به صفر مقابل نورکجا کایپانوف دارنده نشان نقره جهان از قزاقستان به برتری رسید و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرد.      کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     امامی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۱۵ بر ۴ بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.   در ادامه این رقابت ها، امیرعلی آذرپیرا سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها تا دقایقی دیگر برای کسب سهمیه المپیک در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان به میدان می‌رود.   احمد محمدنژاد جوان دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که صبح امروز جمعه با شکست ۱۴ بر ۳ مقابل حریفی از مغولستان از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.   کشتی آزاد ایران پیش از این در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود.

دیگر خبرها

  • آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
  • چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک
  • امامی و آذرپیرا در آستانه کسب سهمیه المپیک | سهمیه ۵۷ بر باد رفت!
  • کشتی آزاد و فرنگی کسب سهمیه المپیک/ ۵ نماینده ایران رقبای خود را شناختند
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید