Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از راه‌اندازی تصفیه‌خانه جنوبی رشت در سال آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه ۱۲ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود. - اخبار استانها -

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب گیلان از محل اعتبارات ملی و استانی و استفاده از منابع درآمدی جاری خود در شهرهای مختلف استان طرح‌های بزرگ فاضلاب بهداشتی را اجرایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: شرکت آب و فاضلاب گیلان طرح‌های سامان بخشی فاضلاب را در شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، صومعه سرا، فومن، انزلی، تالش و آستارا اجرایی کرده است.

حسینی ابراز داشت: همزمان با طرح‌های مذکور طرح‌های مطالعاتی برای اکثر شهرهای استان نیز به انجام رسیده و تلاش‌ها برای اخذ کدهای اعتباری و اجرایی کردن آن‌ها ادامه دارد.

پروژه‌های آبخیزداری گیلان با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شودجانشین سپاه گیلان در امور بسیج: دولت‌ زمینه مشارکت نیروهای بسیجی در سازندگی کشور را فراهم کندشالیکاران گیلانی برای دریافت بذرهای گواهی‌شده به کارگزاری‌ها مراجعه کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان بیان کرد: در میان شهرهای اجرایی مذکور تا‌کنون تصفیه‌خانه‌های بزرگ فاضلاب بهداشتی در شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی احداث شده و در حال تصفیه فاضلاب و بهره‌برداری است.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شهرک ایثارگران منجیل نیز که بیشتر از محل اعتبارات زلزله احداث شده بود در طول این دوران توسط شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به‌سازی شده و در حال بهره‌برداری است.

وی درباره تصفیه فاضلاب در مجتمع‌های مسکونی گفت: برای مجتمع‌های مسکونی نظیر شهرک‌ها و طرح‌های مسکن مهر نیز تاکنون 7 سیستم پکیج تصفیه فاضلاب که یک صنعت نوین تصفیه فاضلاب بوده و در قالب تصفیه خانه‌های قابل حمل، محلی و دارای ارزش بسیاری است راه‌اندازی شده و در حال بهره‌برداری هستند.

حسینی با بیان اینکه تصفیه خانه‌های مذکور درمجموع وظیفه‌ی تصفیه فاضلاب به میزان 111 هزار و 350 مترمکعب در شبانه روز را برعهده دارند افزود: در حقیقت به جای ورود این حجم فاضلاب به طبیعت گیلان و دریای زیبای خزر معادل آن پساب تصفیه‌شده قابل استفاده در کشاورزی، آبیاری، منابع طبیعی و فضای سبز به طبیعت گیلان هدیه می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری پی در پی پکیج‌ها و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سطح استان گیلان ادامه‌ی راهی برای داشتن گیلانی پاک از فاضلاب در آینده روشن و نزدیک است.

حسینی تصریح کرد: این اقدامات با همت همه‌ی آحاد مردم استان گیلان، ادامه‌ حمایت‌های مقامات استانی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت آب و فاضلاب گیلان ساختنی بوده و دور از انتظار نیست.

وی درباره خط انتقال فاضلاب از جنوب رشت به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوبی این شهر گفت: در جنوب رشت، فاضلاب‌های محدوده‌ی شهرک‌های شهید مصطفی خمینی، لاکان شهر، فومن شیمی، پارس شهاب و مجتمع بزرگ مسکن مهر رشت جمع‌آوری شده و به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوبی این شهر، در مجاورت رودخانه‌ی گوهررود منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: از 2 سوی محدوده مذکور، در خط A تا کنون 4 هزار و 705 متر و در خط B به میزان 530 متر جمعاً به طول 5 هزار و 235 متر لوله‌گذاری خط انتقال انجام شده است.

حسینی بیان کرد: با تکمیل این محدوده و بهره‌برداری از این تصفیه خانه در جدول‌های یک و 2 آن در سال آینده، فاضلابی به میزان 12 هزار و 500 هزارمتر مکعب در شبانه روز تصفیه و پساب آن با قابلیت استفاده درمصارف کشاورزی و صنعتی به طبیعت بازگردانده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تصریح کرد: با اجرای جدول‌های 3 و 4 این تصفیه خانه نیز که در دست برنامه‌ریزی و اقدام است در نهایت این تصفیه خانه قابلیت تصفیه فاضلاب به میزان 25 هزار متر مکعب در شبانه روز را دارد.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان شرکت آب و فاضلاب گیلان تصفیه خانه تصفیه خانه تصفیه فاضلاب شبانه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از شناسایی و جمع‌آوری ۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز خانه باغ و کارگاه «بچینگ بتن» در شهرک پشت فرودگاه ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمام بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیرمجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و دو رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی اضافه کرد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام (۲۲۳۰۱۴۱_ ۰۸۴۳) یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

وی گفت: استفاده از انشعاب آب غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، باعث بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

شهر ایلام ۹۲ هزار مشترک آب و حدود ۷۷ هزار مشترک فاضلاب دارد. تأسیسات تولید بتن آماده به عنوان «بچینگ» یا «بچینگ بتن» شناخته می‌شوند.

کد خبر 747178

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی