Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل منبتی گفت: چابهار ۱۴ سکونتگاه غیررسمی دارد که ۶ مورد در محدوده این شهر از سال ۹۸ به بنیاد مسکن واگذار شد و و از طریق عکس هوایی ۱۴ هزار قطعه را شناسایی کردیم و هفت هزار و هفتصد خانواده هم در این زمینه همکاری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: ساماندهی حاشیه شهر زاهدان و چابهار طی تفاهم نامه ای بین وزیر راه  و شهرسازی، استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد که در استان توسط بنیاد مسکن انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حاشیه شهر چابهار یکی از مکان هایی است که ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد و مناظر نازیبایی در اطراف این شهر ایجاد کرده است که باید ساماندهی شود.

منبتی بیان کرد: چابهار ۱۴ سکونتگاه غیررسمی دارد که ۶ مورد در محدوده این شهر از سال ۹۸ به بنیاد مسکن واگذار شد و و از طریق عکس هوایی ۱۴ هزار قطعه را شناسایی کردیم و هفت هزار و هفتصد خانواده هم در این زمینه همکاری کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: یک میلیون و پانصد هزار مترمربع معابر چابهار تسطیح و آماده سازی شده است و چندین تن زباله از آن جا تخلیه، ۱۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و ۳ هزار و ۱۵۰ مترطول جوی و جدول انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: همچنین خاک برداری ۱۰ هزار مترمکعب و خاکریزی پنج هزار مترمکعب و حمل نخاله ۵۰۰ مترمکعب از این مناطق تاکنون صورت گرفته و ادامه کار با تامین اعتبار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: از طریق پیگیری هایی در تهران مقرر شد مصالح با قیمت پایین تر به مردم داده شود، اما با این وجود از اوایل سال ۹۹ و گرانی های زیاد کار ما لطمه خورد و مردم که می خواستند خانه های خود را بسازند برای اتمام ساختمان بودجه کم آوردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا فرشاد سلیمانی ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند. از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکردها بود.

وی در ادامه با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، تائیدات و مجوزهای لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت، خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت، خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه‌نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت، خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۶۰۱ تماس حاصل کنند.

گفتنی است، پیش از این و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ سید سلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان گفته بود: در حال حاضر وام خرید مسکن نخبگان یک میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون تومان است که برای بهبود شرایط، در نامه‌ای به شورای پول و اعتبار پیشنهاد دادیم مبلغ وام ودیعه و خرید مسکن افزایش یابد.

کد خبر 841005 برچسب‌ها وام خبر مهم بنیاد ملی نخبگان نخبگان مسکن - وام

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • ساخت‌وسازهای خلاف در حاشیه شهر قم صفر است
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • ۱۴هزار روزه اولی مهمان سفره افطار امام رضا(ع) شدند