Web Analytics Made Easy - Statcounter



محمود فکری اعتقاد دارد که اشکالی ندارد یک تیم بتواند یا بلد باشد با چند سیستم مختلف فوتبال بازی کند. ولی نکته مهم توانستن و بلد بودن است.

به گزارش ورزش سه ، استقلال در شروع نیم‌فصل دوم هم چنگی به دل نزد و همچنان درش به همان پاشنه سابق می‌چرخد. ساده گل می‌خورد و سخت موقعیت می‌سازد. تغییرات پر تعداد در ترکیب بازیکنان و چیدمانشان دارد، ولی تغییر فنی محسوسی در زمین مسابقه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود فکری که بارها گفته است: یک اتاق فکر جدی و فعال در صدد تخریبش هستند، کم‌کم این بی اعتمادی را به درون تیم خود هم منتقل کرده است. با هر نتیجه ضعیف، تعدادی از بازیکنان نیمکت‌نشین می‌شوند و سیستم پایه تیم هم تغییر می‌کند. بازیکنان فرصت بازیابی و بازسازی ذهنی را پیدا نمی‌کنند و دیوار بی اعتمادی بین رختکن و کادرفنی عمیق‌تر می‌شود.

در استقلال امسال نیمکت نشینی، تنبیه و تشویق از منطق درست و اصولی پیروی نمی‌کند. تمرین کردن و منظم بودن، تشویق نمی‌شود. و با تخلف و تمرد متوازن و مقتدرانه برخورد نمی‌شود. تغییرات فقط برای راضی کردن معترضان است، وگرنه پس از سوت آغاز مسابقه استقلال همان تیم هفته قبل است.

کادر فنی استقلال تقریبا در هیچ بخشی از زمین زوج‌سازی و لینک‌سازی موفق و تکرار شونده‌ای را ایجاد نکرده‌اند. در حقیقت بدون ثبات و اصرار بر ایده‌‌ها و تاکتیک‌های تمرین شده با بازیکنان مشخص، ارتباط بازیکنان در زمین مختل می‌شود. و در استقلال هم با توجه به این عدم ثبات اختلال جدی است. استقلال در طول این فصل فقط در دو مسابقه بدون تغییر در ترکیب اصلی به میدان رفته است. ولی محمود فکری همچنان از سوال در مورد تغییرات زیاد عصبانی می‌شود و به اتاق فکر دشمنانش حمله می‌کند.

مرور ترکیب بازیکنان و چیدمان اولیه استقلال در طول فصل اخیر و تعدد تغییرات، آمارهای عجیبی را خلق کرده‌اند.

*تنها بازیکنی که تمام مسابقات نیم فصل اول را در ترکیب اولیه حضور داشته ارسلان مطهری بوده است که در اولین بازی نیم‌فصل دوم نیمکت نشین شده بود.

*محمد دانشگر در ۱۰ بازی که این فصل برای استقلال انجام داده است، در پست‌های مدافع چپ(فول‌بک)، مدافع مرکزی راست، مدافع مرکزی چپ، مدافع راست(فول‌بک) در سیستم چهار دفاعه، و مدافع مرکزی راست در سیستم سه دفاعه، بازی کرده است. یعنی ۵ پست رسمی. که البته لحظاتی از مسابقات هم پست غیررسمی مهاجم را به عهده گرفته است.

*استقلال پس از هر باخت حتما دروازه‌بان خود را تغییر داده است.

از سویی بر اساس آمار سایت یازده استقلال در طول فصل چهار چیدمان پایه را به تناوب امتحان کرده است که این تغییرات هم از عوامل مهم آشفتگی فنی این تیم است. محمود فکری اعتقاد دارد که اشکالی ندارد یک تیم بتواند یا بلد باشد با چند سیستم مختلف فوتبال بازی کند. ولی نکته مهم توانستن و بلد بودن است که در استقلال به چشم نمی‌آید.

دفاع تیمی و فردی در استقلال اشکالات پایه‌ای دارد. مدافعان و هافبک‌های با تجربه و با کیفیت آبی‌ها از فرم خارج شده‌اند. و کیفیت گذشته خود را ندارند. استقلال فکری در زمان مالکیت هم زجر می‌کشد. روند موقعیت‌سازی و انتقال از دفاع به حمله کند و ناموزون است. و تغییر چیدمان هم کمک معناداری به جریان موقعیت سازی استقلال نکرده است که هیچ، بلکه همان شیمی و هماهنگی گذشته را هم از بازی استقلال گرفته است.

به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال در مدیریت تیمی با ۲۰ بازیکنان هم سطح و‌ مدعی بازی در ترکیب ثابت، توانا نیست .

بعنوان مثال سیستم به ۳-۵-۲تغییر می‌کند تا مدافعان بیشتری فرصت بازی در ترکیب اولیه را داشته باشند. به ۴-۲-۳-۱ برمی‌گردد تا دل هافبک دفاعی‌ها نشکند!

سرمربی استقلال در نقطه پایان

محمود فکری پس از 16 هفته حضور بر روی نیمکت استقلال، در آستانه جدایی از جمع آبی پوشان قرار دارد.

به گزارش ورزش سه ، آغاز نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر و توقف استقلال در رفسنجان، آینده کاری محمود فکری را در خطر قرار داده و با افشای موضوع مذاکرات با گزینه‌های جانشینی همه در انتظار خبر رسمی جدایی سرمربی آبی پوشان از این تیم هستند.

پس از اینکه استقلال چندین هفته از رقابت های لیگ بیستم را در صدر جدول قرار داشت، نیم فصل نخست را با شکست مقابل سپاهان و ایستادن در جایگاه سوم به پایان رساند که این نتیجه با اعتراض شدید هواداران استقلال در فضای مجازی و همچنین تجمعات گوناگون در محل تمرین و حتی مقابل مجلس شورای اسلامی همراه شد.

با این وجود و در حالیکه اخبار متناقضی درباره نیمکت استقلال منتشر می شد، در نهایت و با تصمیم اعضای هیئت مدیره محمود فکری در سمت خود ابقا شد تا او نیم فصل دوم را نیز به عنوان سرمربی استقلال آغاز کند؛موضوعی که احمد مددی با حضور در تمرین استقلال روی آن صحه گذاشت.

نتایج نا امید کننده استقلال از یک سو و فشار هواداری از سوی دیگر باعث شده است که احتمالا هیئت مدیره باشگاه درخصوص نیمکت استقلال تصمیم جدی بگیرد و به نظر می رسد محمود فکری به پایان کارش رسیده و تنها باید به انتظار اعلام خبر رسمی جدایی او از جمع آبی پوشان نشست.

اما پس از توقف بد موقع آبی پوشان مقابل مس و رسیدن اختلاف آنها با پرسپولیس صدرنشین به شش امتیاز، اکنون اخبار خبر از پایان کار محمود فکری در استقلال می دهند. در این شرایط اعضای هیئت مدیره نیز که هریک دوست دارند انتخاب سرمربی از مسیر دلخواه آنان بگذرد در حال مذاکره با گزینه‌های محتملی هستند که حدس زدن نام آنها چندان دشوار نیست .

در صورتی که اخبار غیررسمی رنگ و روی واقعیت به خود بگیرند، استقلال یکی از گزینه های قابل انتظار را به عنوان سرمربی انتخاب خواهد کرد مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی رخ بدهد و مدیران تیم بخواهند پای سرمربی تیم‌شان بایستند.چیزی که نگاهی به همین یکی دوسال اسنقلال نشان می‌دهد انتظار عجیبی است!

جالب اینکه از زمان اوج گرفتن شایعه باشگاه استقلال هیچ تلاشی برای تکذیب آن نکرده تا این خبر قطعی به نظر برسد همان‌طور که محمدحسین میثاقی هم دیشب در برنامه‌اش گفت محمود فکری و استقلال به نقطه پایان رسیدند.خبری که مدیران استقلال در مقابلش سکوت کردند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساوت‌گیت: بلینگام همیشه تیتر یک است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته در بازی دوستانه از تیم ملی بلژیک میزبانی کرد و به لطف گل جود بلینگام در لحظات پایانی به تساوی 2-2 دست پیدا کرد.

در جریان این بازی جان استونز، مدافع منچسترسیتی، به دلیل مصدومیت در دقیقه 10 تعویض شد و نتوانست به بازی ادامه دهد.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس، پس از این بازی درمورد مصدومیت استونز گفت: "نه، بازی کردن او خطری نداشت. در بازی گذشته مقابل برزیل فشار زیادی وجود نبود. ما دقیقاً همان کاری را انجام دادیم که هلند با ویرژیل فن دایک انجام داد، کاری که نروژ با ارلینگ هالند و مارتین اودگارد انجام داد، در هر دو بازی او را در ترکیب اصلی قرار دادیم. اگر او مصدوم شده باشد، ناراحت می‌شویم. او در حالیکه برای دو هفته بازی نکرده بود وارد زمین شد، بنابراین مشکلی وجود نداشت. من از اینکه بازیکنان را با بدون آمادگی کامل به باشگاه‌ها برگردانم، متنفرم."

کوبی ماینو یکی از بازیکنان قابل توجه شب گذشته انگلیس بود. ساوت‌گیت درمورد بازیکن جوان منچستریونایتد گفت: "او هفته شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت. هر آنچه را که در باشگاهش دیدیم، او در پیراهن انگلیس تکرار کرد. او تحت فشار بسیار آرام است و قوی کار می‌کند."

او درباره گلزنی بلینگام در لحظات پایانی گفت: "البته جود همیشه تیتر یک است. این روحیه رقابتی، آن میل به نباختن، میل به پیروزی حتی در پایان، در رسیدن به گل دیرهنگام ما تعیین کننده بود. اما من فکر می‌کنم که کل تیم در طول بازی این را نشان داد و با تیمی بی‌تجربه، واقعاً مقابل تیمی که بازیکنان بسیار بسیار خوبی دارد، از ناکامی‌ها خلاص شد. از بسیاری از چیزهایی که در این بازی دیدم بسیار راضی هستم."

دیگر خبرها

  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • سرمربی سابق استقلال تماشاگر بازی آلمان - هلند + عکس
  • ساوت‌گیت: بلینگام همیشه تیتر یک است
  • چرا کلوپ دوست‌داشتنی است: نامه‌ای برای ماندگار شدن
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!
  • ستاره گل‌گهر: دوست دارم به تیم ملی برسم
  • واکنش کادرفنی استقلال به بیانیه بی‌سابقه باشگاه
  • تاوان اشتباه تیم رسانه‌ای استقلال و یک اقدام نسنجیده؛ بیانیه پشت بیانیه!
  • بیانیه بازیکنان و مربیان استقلال: بیانیه باشگاه غیر حرفه ای بود؛ به سرمربی تیم ملی احترام می‌گذاریم