Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@23:35:04 GMT

برنامه ویژه وزارت صمت برای تنظیم بازار شب عید

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۱۵۴

قائم وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: شبکه توزیع، اهمیت زیادی در تنظیم بازار دارد بنابراین شبکه منتخبی برای عرضه کالا‌های شب عید طراحی کرده‌ایم.

مفتح قائم وزیر صمت در امور بازرگانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص برنامه های تنظیم بازار شب عید و راهکارهای عرضه کالا با قیمت منصفانه تصریح کرد: امسال مناسبت عید و ماه رمضان نزدیک به هم است و برای پوشش نیاز بازار در این دو مقطع حساس، برنامه ریزی مشترک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای کنترل بازار با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا انجام می شود.

او ادامه داد: اگر قیمت برای اجناس تعیین کنیم اما نظارت بر عرضه و تقاضا نباشد، قیمت گذاری بحث بیهوده ای خواهد بود. دو پدیده گرانی و گرانفروشی داریم که با هم متفاوت هستند. گرانی و گرانفروشی مخالف منافع واحدهای صنفی است چون سود آن‌ها در فروش بیشتر است.

مفتح تصریح کرد: باید تلاش کنیم قیمت هدف در کف بازار اتفاق بیفتد که اول باید میزان توزیع متناسب با نیاز بازار باشد و دوم توزیع در پراکندگی جغرافیایی و به شکل مداوم صورت گیرد. ابلاغ و بخشنامه و برخورد دستوری کمترین اثر را در تنظیم بازار دارد.

او تاکید کرد: باید شبکه توزیع تعریف شده و متناسب تعیین شود که این کار در وزارت صمت انجام شده است. به طور مثال در بخش میوه ذخیره سازی سیب و پرتقال انجام شده و هرچه به پایان سال نزدیک می شویم، توزیع بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: شبکه توزیع عاملی است که اهمیت زیادی در تنظیم بازار دارد به این منظور در شبکه اصناف شبکه منتخبی طراحی کرده ایم. اگر در این شبکه منتخب به طور منظم درصدی از کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب توزیع شود بقیه فروشگاه ها ناچارند از آن پیروی کنند. از ۲۰ اسفند توزیع گسترده در این شبکه منتخب شروع می شود و بازار متعادل خواهد شد.

ناهماهنگی عرضه و تقاضا عامل گرانی و گرانفروشی

در ادامه برنامه نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: وقتی عرضه و تقاضا در بازار با هم هماهنگ نباشند گرانی و گرانفروشی به وجود می آید که دو مقوله جدا از هم هستند.

او ادامه داد: واحدهای صنفی حق ندارند کالا را بدون فاکتور بخرند.اگر واحدی گرانتر بفروشد با برخورد بازرسی اصناف و تعزیرات مواجه می شود. تشدید بازرسی داریم تا گرانفروشی در بازار نداشته باشیم.

نوده فراهانی تصریح کرد: در بحث مرغ یک سری مرغدار، سهمیه خود را به میدان تره بار می دهند و مازاد آن را در بازار با قیمت آزاد می فروشند.

 

باشگاه خبرنگاران/

برچسب ها: وزارت صمت ، بازار شب عید ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N8m

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت بازار شب عید بازارنیوز گرانی و گرانفروشی عرضه و تقاضا تنظیم بازار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در استان خبر داد و گفت: توزیع به‌موقع و تداوم توزیع این اقلام در روزهای آینده در کنترل قیمت این اقلام در بازار و خدمت‌رسانی مناسب به معیشت مردم نقش بسیار پررنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی ملکشاهی، امروز_پنجشنبه نهم فروردین در جریان بازدید معاون اقتصادی اداره‌کل اطلاعات استان کرمانشاه از انبار کالاهای اساسی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان که با اعلام این رضایت این مقام مسئول از موجودی کالاهای اساسی، زیرساخت‌های حفاظتی و حراستی، از شرایط نگهداری و همچنین میزان موجودی این اقلام همراه بود، اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ تن برنج ۱۱۲۱ هندی و ۵۸۰ تن شکر سفید مصرف خانوار در قالب طرح‌های تنظیم بازار ایام پایانی سال گذشته و ضیافت ماه مبارک رمضان، در اسفند سال گذشته و فروردین سال‌جاری از سوی غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه و با تصمیم ستاد تنظیم بازار استان با نرخ مصوب توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: توزیع به‌موقع و تداوم توزیع این اقلام در روزهای آینده در کنترل قیمت این اقلام در بازار و خدمت‌رسانی مناسب به معیشت مردم نقش بسیار پررنگی دارد.

کد خبر 739939

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • تداوم طرح توزیع میوه تنظیم بازار در فارس