Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق استقلال گفت اگر هیات‌رئیسه کارآمد و مطالبه‌گر از رئیس فدراسیون باشد و زیر سایه او قرار نگیرد می‌توان امیدوار بود فدراسیون به موفقیت‌هایی برسد در غیر این صورت دور باطل را طی خواهد کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال گفتگویی انجام داد.

به گزارش طرفداری و به نقل از فرهیختگان، گفتگوی واعظ آشتیانی را در پایین می خوانید:

با توجه به آرای انتخابی می‌توان به آینده فوتبال ایران خوش‌بین بود؟

من فردی فنی نیستم بلکه مدیریتی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم چه بکنند و چه نکنند ولی می‌توانم بگویم بزرگ‌ترین خلأ امروز فدراسیون فوتبال ما نظم و انضباط و نبود سیستم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار پر از ایراد فوتبال ما در این دوره می‌تواند برطرف شود؟

اگر قرار است پیشرفت داشته باشیم و به توسعه برسیم ابتدا باید ساختاری کارآمد داشته و افرادی فکور داشته باشیم. در ادامه باید نظم و انضباط و تفکر سیستماتیک را افزایش دهیم، نه‌تنها در ورزش بلکه در همه موارد کشور به این مهم نیاز داریم. حال اگر رئیس فدراسیون فوتبال توانایی رسیدن به این امر مهم را دارد و می‌تواند این موارد را در ابتدا به سرانجام برساند می‌توان به وقوع اتفاقات جدید امیدوار بود. لازم است افراد مختلف در پست‌هایی انتخاب شوند که کارآمد بوده و از آنها درست استفاده شود. از افرادی استفاده شود که تخصص و تجربه لازم را داشته و روح مشارکتی داشته باشند و از ظرفیت‌هایی که خارج از سیستم فوتبال است به‌درستی بهره ببرند. حتی می‎توانند از افراد در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست هم بهره لازم را ببرند، نه‌تنها فدراسیون فوتبال بلکه همه رشته‌های ورزشی و جامعه ورزشی آمیخته با سیاست است. این را نمی‌شود کتمان کرد و در همه‌جای دنیا به این شکل است.

با توجه به افراد انتخابی هیات‌رئیسه می‌توان به این تغییر ساختار امیدوار بود؟

هیات‌رئیسه از افراد متجانس تشکیل شده است و تنوعی در این لیست وجود دارد. اینکه همه فوتبالی باشند نمی‌تواند موثر باشد. از این‌رو اگر این تجانس در راستای هم‌افزایی در راستای ارتقای فوتبال قرار بگیرد می‌تواند اثربخش باشد، مشروط به اینکه بحث‌ها تخصصی و کارشناسی باشد. اگر قرار است فدراسیون فوتبال موفق شود ابتدا باید هیات‌رئیسه کارآمد باشد. اگر هیات‌رئیسه کارآمد و مطالبه‌گر از رئیس فدراسیون باشد و زیر سایه او قرار نگیرد می‌توان امیدوار بود فدراسیون به موفقیت‌هایی برسد در غیر این صورت دور باطل را طی خواهد کرد.

با توجه به اینکه هنوز نایب‌رئیس‌ها انتخاب نشدند و اتفاقاتی که در دور قبل رخ داد چه افرادی را برای این پست‌ها موثر می‌دانید؟

هنوز که فردی انتخاب نشده است. نایب‌رئیس اول به‌نوعی تشریفاتی است. از این نظر که اگر روزی رئیس مرخصی بود، برکنار شد، بیمار بود یا فوت کرد مقطعی مسئولیت را برعهده می‌گیرد. اینکه نایب‌رئیس دفتری در فدراسیون فوتبال داشته باشد نه منطقی است و نه اصولی. هرچند قبلا چنین اتفاقی رخ داد و نایب‌رئیس اول در فدراسیون دفتر کاری داشت! جالب است نایب‌رئیسی که عملا کاره‌ای نیست برخلاف اصول در فدراسیون دفتر داشت. این برخلاف اصول است. نایب‌رئیس دوم مسئولیت سازمان لیگ را که امری است مهم برعهده دارد. باید هرچه سریع‌تر انتخاب شود چراکه فرد مهمی است. لازم است فردی برنامه‌ریز، مدیر و مدبر باشد. لازم است از افراد در جایگاه‌های خودشان به‌درستی استفاده کنند و راندمان و بهره‌وری را در این بخش رونق دهند. در نتیجه فردی لازم است که مدیر باشد و سازمان لیگ را ساماندهی منطقی کرده و با انضباط هدایت کند؛ چراکه بی‌انضباطی در این بخش فراوان است، لذا امیدوارم نایب‌رئیس دوم هم به‌زودی مشخص شود.

با توجه به سابقه عزیزی‌خادم، چقدر او را در رسیدن به این اهداف موفق می‌بینید؟

امیدوارم این توان را داشته باشد. من گفتنی‌ها را گفتم و اینکه چقدر از آن بهره می‌برند بحث دیگری است. امیدوارم از این ظرفیت‌هایی که درمجموع گفتم برای پیشبرد اهداف ورزشی به‌خصوص فوتبال بهره ببرند.

انتقادهای اخیر به روسای هیات‌های فوتبال است. برخی از آنها سال‌هاست در سمت خود ابقا می‌شوند و این یکی از انتقادهای اهالی فوتبال به فدراسیون و قوانین است.

باند و باندبازی در فوتبال از همان‌جا شکل گرفته و قبیله‌گرایی یعنی همین ابقاها. رئیس هیاتی 20 و دیگری 30 سال است در این سمت قرار دارد. نمی‌دانم در این سال‌ها چه گلی به‎‌سر فوتبال زدند؟ جز اینکه توانستند فضایی ایجاد کنند که در استان رای آورده و تا به‌امروز ابقا شوند. معنی خلاقیت و شایسته‌سالاری و پیشرفت و توسعه چیست؟ این افرادی که این پست‌ها را در استان‌ها اشغال کردند ماحصل ریاست خود را گزارش کنند تا بدانیم دستاوردشان چه بوده است؟ متاسفانه به‌دلیل باند و باندبازی این اتفاق هربار تکرار می‌شود.

فکر می‌کنید چه زمانی باید به این وضعیت رسیدگی شود؟

یکی از وظایف وزارت ورزش این است که این مسائل را به‌درستی رصد کند. اینکه در فضای در اصطلاح دموکراسی دخالت نمی‌کنند، بهانه است. این اسمش دموکراسی نیست بلکه باندبازی است. کجای دنیا به قبیله‌گرایی، دموکراسی می‌گویند؟ اتفاقا این شرایط ضددموکراسی است؛ ضدشایسته‌سالاری و ضدپیشرفت و توسعه است.

به موفقیت منتخبان اخیر فدراسیون فوتبال خوش‌بین هستید؟

من درمجموع خوش‌بین نیستم. من با این پیش‌فرض که اگر قرار است پیشرفت و توسعه صورت بگیرد، این صحبت‌ها را مطرح کردم. درواقع من خوش‌بین نیستم ولی امیدوارم این اتفاقات رخ دهد. برای همین است که به وزارت ورزش انتقاد دارم. آنها چرا باید فردی را وارد انتخابات کنند که مهره سوخته به حساب می‌آید. افراد باسواد و توانایی در این فوتبال هستند که جای سرمایه‌گذاری دارند، نمی‌دانم چرا دنبال این افراد نیستند. ضعف ساختاری و بی‌برنامگی وجود دارد و لازم است اصلاح شود.

فکر می‌کنید وزارت ورزش هم مثل فوتبالی‌ها در این انتخابات رو دست خوردند؟

فوتبالی‌ها به‌دنبال افرادی که در این رشته صاحب‌نظر و تحصیلکرده هستند، نرفتند. با چنین تفکری انتظار دارند فوتبالی‌ها بر مسند کار بنشینند. فوتبال مگر فقط ورزش است که افراد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی به آن ورود نکنند. طبیعی است که ورزش نقش پررنگ و گسترده‌ای دارد ولی به‌نظر می‌رسد خود فوتبالی‌ها کوتاهی کردند. از این‌رو به تغییر خیلی خوش‌بین نیستم. وزارت ورزش نیز در این دوره از انتخابات شکست خورد چراکه راه اشتباهی رفت. باید برای شایسته‌سالاری تلاش می‌شد و روی افرادی سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت که تفکرات قوی و همکاران قوی داشته باشند. امیدوارم افراد جدید بتوانند به فوتبال کمک کنند هرچند خوش‌بین نیستم.

 

اخبار داغ 

آخرین خبر از تصمیم هیات مدیره استقلال؛ پیشنهاد استعفا به محمود فکری ضعف هایی که به موقع برای پرسپولیس آشکار شدند کشف حجاب سارا خوئینی ها + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت زیدان: دربی مادرید؟ چرا و چگونگی خاصی ندارد؛ باید به زمین برویم و بازی بزرگی از خودمان به نمایش بگذاریم حمله کاسانو به کونته: آیا او می داند که پپ گواردیولا نیست؟ من احمق نیستم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال خوش بین نیستم وزارت ورزش هیات رئیسه فوتبالی ها نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال نزدیک به حذف از آسیا

به گزارش قدس آنلاین، به‌تازگی از قول خطیر گفته شد با باشگاه سانتاکلارای پرتغال توافقاتی انجام شده تا از محل درآمدهای استقلال در فیفا بخشی از مطالبات این باشگاه بابت جذب محمد محبی پرداخت شود. درعین حال گفته شد بخش دیگری از این مطالبات از سوی باشگاه استقلال به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز خواهد شد اما برخی منابع در فدراسیون فوتبال اعلام کردند باشگاه استقلال باید در تاریخ 11 فروردین ماه تکلیف بدهی را روشن می‌کرد که در این تاریخ هیچ پولی به باشگاه سانتاکلارا واریز نشده است.

یکی از مسئولان در فدراسیون فوتبال نیز این خبر را تأیید و با تردید بسیاری درباره احتمال حضور استقلال در لیگ قهرمانان فصل بعد صحبت به میان آورد.

این شخص بدون اینکه بخواهد نامی از او در رسانه‌ها برده شود، اما درعین حال ابراز امیدواری کرد با رایزنی‌هایی که در آینده انجام می‌شود استقلال مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد اما با وجود ابراز امیدواری این شخص اما دیگر مسئولان در فدراسیون فوتبال نیز چندان با امیدواری آنچنانی درباره حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد صحبت به میان نمی‌آورند.

حتی برخی از جریان‌های خبری در روزهای اخیر از احتمال حذف یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس سخن به میان آورده‌اند که این خبرها نشان دهنده احتمال بالای حذف استقلال از رقابت‌های آسیایی فصل آینده است. خبری که بدون شک اگر تأیید شود موجی از ناراحتی را میان هواداران این باشگاه به پا خواهد کرد.

استقلالی‌ها بعد از قهرمانی در لیگ بیست و یکم خود را مستحق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌دانستند اما به دلیل همین دست مشکلات از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند. هرچند که موضوع مالکیت نیز وجود دارد، اما گفته شده این مشکل در سال جاری حل خواهد شد وفقط مسائل مالی باقی می‌ماند که باشگاه استقلال همچنان با این مصائب دست به گریبان است.

بدون شک اگر استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود این سؤال بزرگ مقابل علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال قرار خواهد گرفت و از مدیر این باشگاه پرسیده خواهد شد مگر ابتدای فصل این جمله را به زبان نیاورد که تا زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال هستم، اجازه نمی‌دهم این باشگاه از آسیا حذف شود؟

حمیدرضا عرب

دیگر خبرها

  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد
  • کشف و توقیف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در پایتخت
  • استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال
  • وعده‌ مهم در بازگشت دوباره به فوتبال پوچ بود
  • رئیس فدراسیون در مراسم همسر زنوزی (عکس)
  • واکنش چهره‌های ورزشی به پاسخ موشکی ایران
  • انضباط ترافیکی با طرح برخورد با موتورسواران متخلف
  • بزرگترین جشن قهرمانی فوتبال اسپانیا (فیلم)