Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@07:02:20 GMT

عربستان شرط اصلی شرکت در حج را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۶۸۴

به گزارش روز سه شنبه روزنامه سعودی عکاظ، الربیعه گفت :دریافت واکسن کرونا برای افرادی که مایل به شرکت در مراسم حج هستند، لازم و ضروری است زیرا یکی از شرایط مشارکت در مراسم حج آینده است.

وزیر بهداشت عربستان با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته تزریق دوزهای واکسن کرونا به شرکت کنندگان در مراسم حج و عمره ، گفت که ما باید نیروهای دست اندرکار مورد نیاز جهت راه اندازی مراکز بهداشت در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه و مدینه منوره و گذرگاه های ورود حجاج جهت ادای مناسک حج در سال ۲۰۲۱ را تامین و فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم حج  امسال با توجه به شیوع بیماری واگیردار کرونا به طور استثنایی برگزار شد و فقط حدود ۱۰ هزار تن از حجاج داخل عربستان در آن مشارکت کردند این در حالی است که تقریبا دو میلیون و ۵۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان در حج سال ۱۳۹۸ حضور داشتند.

با توجه به اینکه عربستان سالانه درآمد زیادی از حج و عمره به‌ دست‌ می‌آورد لغو اعمال حج امسال برای مقابله با شیوع اپیدمی کرونا منجر به خسارت میلیارد دلاری به عربستان ‌شد. این خسارت حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

همچنین لغو مراسم حج امسال ضربه جدی برای طرح چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعد سعودی است که در  آن افزایش شمار زائران یکی از راههای کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی عنوان شده است.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک رونالدو به فوتبال عربستان

«رونالدو می‌تواند از عربستان برود»، این گزارش روز جمعه سایت سعودی ۳۶۰ از پیشنهاد خوب یک باشگاه پرتغالی برای جذب دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیاست. اسطوره پرتغالی با دریافت سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو در عربستان پردرآمدترین فوتبالیست کنونی و تاریخ است.

رونالدو این روز‌ها شرایط خوبی را در فوتبال عربستان سپری نمی‌کند و این بازیکن با فشار‌های زیادی مواجه شده که باعث شده رفتار‌های جنجالی انجام دهد و در دنیا خبرسازی بدی علیه او انجام شود.


آخرین اقدام غیرحرفه‌ای رونالدو کتک کاری با البلیهی مدافع حاشیه ساز الهلال بود که در نهایت به اخراجش منجر شد. رسانه عربستانی می‌نویسد که رونالدو پیشنهاد خوبی را از یک باشگاه کشورش دریافت کرده و این پیشنهاد می‌تواند مسیر فوتبالی اش را تغییر دهد و دوباره به فوتبال اروپا برگردد.


سایت سعودی ۳۶۰ گزارش می‌دهد که این کشور برای انتقال رونالدو زحمات زیادی کشید تا این فوتبالیست سفیر فرهنگی و اجتماعی عربستان باشد و در صورتیکه پیشنهاد باشگاه پرتغالی را قبول کند و این کشور را ترک کند، ضربه بزرگی به پروژه عربستان وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • لاپورت به دنبال ترک النصر عربستان
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان
  • امسال تاکنون ۱۵میلیارد تومان در جشن گلریزان کردستانی‌ها جمع آوری شده است
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان