Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز و در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران، از ۲۰ پروژه که ۶ پروژه در استان کرمانشاه، چهار پروژه در استان گیلان، ۶ پروژه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس و نیز در استان های بوشهرو همدان و برق‌رسانی روستایی در ۱۷ استان کشور، بهره برداری شد.
براساس این گزارش ۶ پروژه صنعت آب و برق استان کرمانشاه شامل تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین، احداث و توسعه سه پست، ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع و یک نیروگاه مقیاس کوچک ۸.۶ مگاواتی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات انرژی، بهبود تغذیه پست فوق توزیع، جبران افت ولتاژ شبکه و تامین برق مشترکان جدید افتتاح  شد.
همچنین در استان گیلان چهار پروژه برقی شامل افزایش ظرفیت دو پست "لشت‌نشا" و "لوشان"، توسعه پست "تره‌طول تالش" و احداث پست سیار "تولمات" با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
علاوه براین در استان آذربایجان‌شرقی  سه پروژه صنعت برق شامل افزایش ظرفیت پست‌های "مرند۱"، "فارفارمرند" و "گلستان" با سرمایه‌گذاری ۳۶.۵ میلیارد تومان و در استان فارس نیز دو پروژه افزایش ظرفیت برق در "داراب‌گرد" و "درودزن" و یک نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی در مجموع با اعتبار ۳۹.۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

دو پروژه توسعه برق هم در استان بوشهر شامل توسعه پست بوشهر۲ و توسعه کلیدخانه پست رودحله با هدف تامین برق و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه و تامین برق مشترکان جدید به بهره‌برداری  رسید.
در استان همدان نیز فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان با اجرای ۳۸ کیلومتر خط انتقال و قابلیت تامین آب سالم و پایدار برای بیش از ۱۷۰ هزار نفر با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد.
 در آخرین پروژه ایستگاه چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، ۸۳ روستای ۱۷ استان‌ کشور شامل اصفهان، آذربایجان‌شرقی و غربی، بوشهر، جنوب کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد برق‌رسانی شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سمنان انرژی برق همدان پویش هرهفته_الف_ب_ایران خراسان جنوبی گلستان وزارت نیرو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سمنان انرژی برق آذربایجان شرقی سمنان انرژی برق همدان پویش هرهفته الف ب ایران خراسان جنوبی گلستان وزارت نیرو فارس اخبار کنکور آذربایجان شرقی میلیارد تومان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری

احسانی سرپرست شرکت آب منطقه ای استان سمنان، هدف از اجرای طرح ملی آبرسانی به شهرستان های غربی استان سمنان را تامین آب شرب و صنعت پایدار این منطقه به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح به دلیل مسائل اجتماعی در محدوده استان تهران و فقدان تامین منابع مالی، سال ها متوقف بود که بعد از سفر رییس جمهور به استان، با دستور آیت الله رئیسی عملیات اجرایی به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح در محدوده استان سمنان آغاز شد و اکنون این طرح آماده بهره برداری است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این بخش از طرح پس از سال ها انتظار آب پایدار، شیرین و بهداشتی برای غرب استان سمنان تامین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر آب از مسیر رودخانه و با عبور از خاک های نامناسب و شور و تلخ منتقل و کیفیت آب نامطلوب می شود و این خط انتقال باعث جداسازی آب شیرین از آب بی‌کیفیت و شور خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان، طول کل این خط انتقال آب در محدوده استان را ۵۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: گام اول طرح طول خط انتقال آب از گرمسار تا ایوانکی ۳۲ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۴۰۰ میلیمتری و گام دوم طرح شامل ۲۳ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۸۰۰ میلیمتری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر