Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان در استان همدان با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس و در قالب چهل و سومین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید. خبرگزاری میزان - به نقل از پایگاه اظلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان را که با احداث تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۸۰ لیتر بر ثانیه، آبگیر و ایستگاه پمپاژ آب ورودی به تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸ کیلومتر تکمیل شده، به بهره‌برداری رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تسریع توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق با تعیین کمیسیون مشترک بر این اساس، این پروژه آب شرب بهداشتی و پایدار را برای جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تامین می‌کند.
اعتبار این طرح آبرسانی ۱۳۲ میلیارد تومان بوده که ۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی و ۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به بودجه عمومی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت میلیارد تومان طرح آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اکبر خدری با بیان اینکه کار رهاسازی آب از این سد ظهر یکشنبه آغاز شده افزود: در حال حاضر دبی خروجی آب سد کوثر ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه است.
وی میزان ورودی آب به مخزن سد کوثر را ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: ورود سیلاب به مخزن سد همچنان ادامه دارد.
خدری حجم مخزن سد کوثر را ۵۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد حجم مخزن پر است.
مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه تا برقراری تعادل میان حجم آب ورودی و ظرفیت سد، رهاسازی ادامه می‌یابد افزود: مردم و ساکنان مناطق پایین دست در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد از نزدیکی به مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف سد به طور جد پرهیز کنند.
سد کوثر یک سد بتنی وزنی بر روی رودخانه خیرآباد در شمال غربی گچساران با حجم کل مخزن ۵۸۰ میلیون مترمکعب و حجم مفید قابل بهره‌برداری ۴۲۹ میلیون متر مکعب است. 
ارتفاع سد از پی ۱۴۴ متر، طول تاج آن ۱۹۰ متر و عرض تاج سد ۷ متر می‌باشد. 
دریاچه سد کوثر با مساحت ۱۶٫۲ کیلومتر مربع به‌طور کامل بر روی سازند گچساران قرار می‌گیرد و آب آشامیدنی بخشی از شهروندان استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و همچنین آب کشاورزی دشت‌های لیشتر و خیر آباد گچساران را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد