Web Analytics Made Easy - Statcounter

55 روستای راهیافته به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستا¬ها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب،  در هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب  2050 روستا  و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از داوری آثار رسیده در نهایت 55 نامزد این رقابت معرفی شد. داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام پذیرفت. ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین  جلب  مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره بود.

همچنین  طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است. برخورداری  برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای  حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مولفه‌های قابل اعتنا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری بود.

با توجه به همه گیری بیماری کرونا و انجام فعالیت¬های ترویج کتابخوانی در فضای مجازی  و بهره¬گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ادامه فعالیت¬های ترویج به روستاها و مروجانی که استفاده حداکثری از  این ظرفیت داشتند نیز توجه شده است و  در داوری¬ها به این نوع اقدام¬ها و فعالیت¬ها امتیاز  قابل توجهی داده شده است.
فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دیماه بود. در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵  روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهداء می‌شود.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب عشایر دوستدار کتاب جشنواره روستا فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد

خانم جمالی نویسنده کتابهای دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛درباره تبلیغ و ترویج کتاب از طریق فضای مجازی گفت: فضای مجازی مکانی است که بستری برای خدمات مختلف از جمله معرفی کتاب فراهم کرده است ، اگر قرار باشد که ما کتاب را در این فضا معرفی کنیم باید امکانات و روش استفاده از برنامه ها و مخاطب را به درستی بشناسیم تا بر اساس آن محتوا تولید کنیم.
این نویسنده کتاب درباره این موضوع که چرا بعضی از رسانه ها به تبلیغ کتاب نمی پردازند گفت: اغلب رسانه ها این شعار را می دهند و ادعا می کنند که کتاب برای ما مهم است و ما دوست داریم به مقوله کتاب بپردازیم ولی حقیقت تلخ این است که اغلب طرح ها روی میز می ماند و در حد ادعا باقی می ماند حتی رسانه های زرد که دوست دارند فروش بالایی داشته باشند شاید دلشان بخواهد که مدال نخبگانی هم برای خودشان در نظر بگیرند و بگویند که ما کتاب معرفی می کنیم و به کتاب اهمیت می دهیم ولی در نهایت می بینیم که محتوایی که در این زمینه ارائه می شود محتوای نازلی است که خیلی هم نمی شود به آن تکیه کرد .
جمالی راه حل مشکلات فضای مجازی برای تبلیغ کتاب را اهمیت شناخت جامعه هدف عنوان کرد و گفت: بعضی از مخاطبین افراد فرهیخته ای هستند که برنامه های طولانی مدت را بیشتر دوست دارند و مباحث این مخاطبین در حوزه کتاب جدی تر است و بعضی که جمعیت زیادی را در بر می گیرند بیشتر برنامه های کوتاه مدت در فاصله های کم را می پسندند و بنابراین باید جامعه هدف و قشر مخاطب را بشناسیم تا بتوانیم معرفی کتاب را به بهترین نحو استفاده کنیم.

کتاب اشک را مهلت ندادیم از نشر ۲۷ آخرین اثر منتشر شده از سمیه جمالی است و کتاب پرچم در اهتزاز پرفروش ترین اثر این نویسنده از سوره مهر بوده است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد