Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@23:05:44 GMT

«مجیدی» به‌جای «فکری» می‌آید؟!

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۹۲۰

«مجیدی» به‌جای «فکری» می‌آید؟!

به گزارش ورزش سه، به نظر می رسد هیات مدیره استقلال به این جمع بندی رسیده محمود فکری در جمع آبی ها به بن بست رسیده؛ نه اینکه مربی بدی باشد بلکه نقشه راهی که او تعیین کرده جواب نداده است و صلاح در جدایی و یک شروع تازه است. تغییر برای تغییر. 

وریا غفوری بعد از تعویض به نشانه اعتراض راهی رختکن می شود. محمود فکری به جای برخورد با این رفتار به آسانی از کنار آن می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید مظاهری علیه مربی مصاحبه می کند و بعد در میانه های تمرین – تمرین را رها می کند و به کلینیک پزشکی می رود و قهر مهدی قایدی که شاید محمود فکری در آن نقشی نداشته اما بهتر می توانسته آنرا مدیریت کند. 

مشکلات همیشه در استقلال وجود داشته و در پرسپولیس هم وجود دارد اما همواره مربیان سعی می کنند به گونه ای این مشکلات را مدیریت کنند که سر باز نکند چرا که اگر این چنین شود نتایج را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به یاد داریم در گذشته های نه چندان دور سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت اما مدیریت یحیی به گونه ای بود که حتی یک بار کایپتان به این موضوع نه در رفتار و نه در مصاحبه اعتراض نکرد و تازه به عنوان بازیکن تعویضی چنان با انگیزه بازی می کرد که برای همه درس و الگو شد؛ محمود فکری با همه تاکیداتی که روی مسایل انضباطی داشت با بی انضباطی ها برخورد نکرد و نتیجه امروز آن شده که مدیریت تیمش را از دست داد. 

و یک رفتار اشتباه دیگر که از محمود فکری و کادر فنی اش سر زد تاکید بیش از اندازه روی اتاق فکر بود. به یاد مصاحبه های دست های پشت پرده افتادیم. او حتی در مواجه با یک سوال ساده عنان اختیار را از دست داد و سان کنفرانس را ترک کرد. شاید بهتر بود که محمود فکری می گفت تیم ایراد فنی دارد و باید روی ایراد فنی تیم کار کنیم  چرا که همه به خوبی می دانیم اگر اتاق فکری هم وجود داشته باشد این بازیکنان هستند که در زمین بازی می کنند و می توانند همه توطئه را با هدایت محمود فکری خنثی کنند. 

و اینها برای هیات مدیره استقلال مهمتر از امتیازات از دست رفته است. امتیازات از دست رفته در هفته های آتی قابل جبران است اما وقتی مدیریت تیم از دست می رود جمع کردن حواشی و همدل کردن تیم برای نتیجه گیری بسیار سخت خواهد شد.  فکری با همه تلاش های صادقانه ای که داشت به نظر می رسد نتوانست کاراکتر تاثیرگذاری برای آبی ها باشد و به نظر می رسد جای خود را باید به یک مربی جدید بدهد و او احتمالا کسی نخواهد بود جز فرهاد مجیدی. مربی ای که کنار گذاشتنش از استقلال ما را به یاد برکناری عجیب علی دایی از پرسپولیس انداخت. 

فرهاد از نگاه تماشاگران استقلال و شاید اعضای هیات مدیره بی‌دردسرترین  و شاید هم بهترین گزینه برای هدایت آبی هاست. او به دنبال تمام کردن ماموریتش در جمع آبی ها بود اما به بهانه بازگرداندن استراماچونی؛ فرهاد مجیدی را کنار زدند و محمود فکری از راه رسید در حالی که اگر این اتفاق رخ نمی داد شاید در سال های آتی و با توجه به تجربیات بیشتری که محمود فکری از مربیگری در لیگ برتر کسب می کرد گزینه بهتری برای استقلال می شد. 

تغییر برای تغییر؛ فرهاد مجیدی به جای محمود فکری؛ اتفاق محتمل امروز و شاید روزهای آینده باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: محمود فکری آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود.

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند. خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 6086003

دیگر خبرها

  • (تصویر) عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • شاید آقامحمدی حالا به استقلال بیاید!