Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: حضرت احمد بن موسی(ع) جزء سخاوتمندترین و مهربان‌ترین انسان‌ها نسبت به مردم بود که هزار برده، بنده و کنیز را خریداری و آنان را آزاد کرد، درواقع حضرت از دارایی‌هایی که در اختیار داشت در رفع مشکلات مردم استفاده می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: امام صادق (ع) دو ویژگی ایمان به پروردگار و ارتباط با ذات مقدس ربوبیت و دوم خدمت به مردم و رسیدن نفع انسان به برادران دینی و ایمانی را جزء بالاترین ویژگی‌ها می‌دانند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: از سوی مرجع بزرگوار عالم تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در زلزله اخیر منطقه سی سخت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار دفتر ایشان در شیراز قرار داده شد ازاین‌رو هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی شامل آرد، برنج، ماکارونی، رب گوجه، سویا و مرغ پس از آماده‌سازی توسط طلاب جهادی قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه که در عرصه‌های مختلف به‌ویژه ایام کرونا در خدمت مردم بودند میان نیازمندان منطقه سی سخت توزیع شد.

وی عنوان کرد: این مرجع عالی‌قدر در طول ایام کرونایی خدمات و کمک‌های فراوانی را در جای‌جای میهن اسلامی ایران انجام داده‌اند که یکی از آنان کمک به مردم زلزله‌زده منطقه سی سخت بود که امیدواریم خداوند وجود معظم له را از جمیع بلیات محفوظ و مصون بدارد تا جامعه اسلامی از محضر ایشان بهره‌مند شوند.

حدائق همچنین جود و سخاوت را یکی از ویژگی‌های خوب خداوند دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز در خصوص سخاوت، مهربانی و کمک به همنوعان تأکید دارد که می فرماید «وَ الَّذِینَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ».

وی کمک مومنانه را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم شاهد گستردگی حرکت ارزشمندی که در جامعه تحت عنوان کمک های مومنانه و مواسات شکل گرفته باشیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام حدائق زلزله سی سخت آیت الله مکارم شیرازی سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفات شخصیتی امام حسن(ع) تنها معطوف به کرامت نیست

ایسنا/قم یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه صفات شخصیتی امام حسن(ع) به کرامت معطوف نمی‌شود، گفت: این امام همام از صفات دیگری همچون حلم، صبر، شجاعت و بخشندگی نیز بهره‌مند بودند، و هدف مهم ارائه کرامت‌ها دفاع از حق و هدایت انسان‌ها توسط ایشان بوده است.

حجت الاسلام علی غفاری قمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) نخستین فرزند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) هستند، ایشان در نیمه ماه مبارک رمضان سال دوم یا سوم هجری به دنیا آمده‌اند.

وی افزود: این امام همام بر اساس مبانی قرآنی برای اثبات امامت خویش دست به ارائه کرامت زدند، کرامت به معنای انجام کار خارق العاده و با قدرت غیرعادی بدون ادعای امامت و نبوت است و اگر ادعای امامت و نبوت همراه آن باشد به آن معجزه می‌گویند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسن(ع) را کریم اهل بیت(ع) خوانده‌اند، روزی ایشان برای سفر حج عازم بودند که فرزند زبیر هم در این راه با ایشان همراه بود، در میانه راه زیر یک درخت خرمای خشکیده به استراحت پرداختند، پسر زبیر به امام گفت کاش این درخت، خرمای تازه داشت و می‌توانستیم از آن بخوریم، امام فرمود: آیا خرمای تازه اشتها داری؟ زبیر گفت آری. در این هنگام امام حسن(ع) رو به آسمان کرد و دعایی خواند در همین حین درخت خشکیده سبز و پر ثمر شد، یاران ایشان از درخت بالا رفتند و خرماهای تازه بسیاری چیدند.

ماجرای شفای چشمان نابینای وصال شیرازی توسط امام حسن(ع)

وی به بیان داستان دیگری از  کرامت امام حسن(ع) پرداخت و گفت: وصال شیرازی از شاعران و عرفای زمان فتحعلی شاه قاجار بوده‌ است، او ۶۷ بار قرآن را به خط خود نوشته است، بر اثر همین نوشتن بیش از حد، چشم او بیمار شد پزشک به او دستور داد نباید دیگر بخوانی و بنویسی اما وصال شیرازی پس از معالجه باز خواند و نوشت تا به کلی نابینا شد، سرانجام روزی به حالت اضطرار متوسل به حضرت محمد(ص) و خاندان او شد.

غفاری قمی ادامه داد: این عارف بزرگ شبی در عالم رویا پیامبر(ص) را دید که به او گفت «چرا در مصائب حسین(ع) مرثیه نمی‌گویی تا به این واسطه چشمان تو شفا یابند» در همین حین حضرت زهرا(س) نیز به او فرمود «اگر خواستی مرثیه بگویی از حسن(ع) شروع کن چراکه او بسیار مظلوم است».

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: وصال شیرازی پس از اینکه این رویا را دید شروع کرد به شعر سرودن در رابطه با امام حسن(ع) پرداخت و گفت «از تاب رفت و تشت طلب کرد و ناله کرد؛ آن تشت را زخون جگر باغ لاله کرد و ...» در نیمه دوم این شعر چشمان وصال ناگهان بینا شد و در ادامه سرود «خونی که خود در همه عمر از گلو بریخت؛ دل را تهی ز خون دل چند ساله کرد...».

وی تاکید کرد: از اهداف مهم ارائه این کرامت‌ها دفاع از حق و هدایت انسان‌ها است، دفاع حق هم ثمره‌اش هدایت است، امام مجتبی(ع) معطوف به کرم نمی‌شوند بلکه ایشان ویژگی‌های اخلاقی زیادی داشتند، همچون فروتنی، همسفره شدن با تهی دستان، مهمان‌نوازی حتی از کسانی که آنان را نمی‌شناختند.

غفاری قمی گفت: بعد از صلح امام حسن(ع) با معاویه، بسیاری از دوستان حضرت به او پشت کردند، حتی زخم زبان و سخنان زشتی به ایشان می‌گفتند، اما امام حسن(ع) با آن‌ها در کمال مهربانی و احترام برخورد می‌کرد چرا که ایشان از حلم بالایی برخوردار بودند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: شجاعت، بخشندگی و بردباری از صفات بارز آن حضرت بود، حضرت علی(ع) طبق روایات خودشان در انتقال صفت شجاعت به فرزندان خود مستقیما ورود می‌کردند و مهارت‌های شمشیرزنی را به فرزندان خود آموزش می‌دادند.

وی در پایان تاکید کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مغتنمی است تا این صفات امام را سرلوحه قرار دهیم و به ویژه در جامعه‌ای که صفت حلم و بردباری بسیار کمرنگ شده است و هر موضوع کوچکی سریعا به تنش منجر می‌شود، صفت حلم امام حسن(ع) را در زندگی و جامعه ساری و جاری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • (عکس) شیرازی‌ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • صفات شخصیتی امام حسن(ع) تنها معطوف به کرامت نیست
  • خوار و ذلیل شمردن ملت ها منطق ابرقدرت ها است