Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:12:45 GMT

مقابله با اعتیاد در اولویت کاری مسئولان لرستان نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۴۲۳

مقابله با اعتیاد در اولویت کاری مسئولان لرستان نیست

گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان ضمن انتقاد از عدم حضور استاندار در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: متاسفانه بحث اعتیاد در اولویت اول مسئولان استان نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد  کرم یاری ظهر امروز در هفتمین کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد  که در سالن جلسات سازمان بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه اعتیاد مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است اظهار داشت: استان لرستان در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جزء 5 استان اول  آسیب‌زای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 209 هزار خانوار  محروم در استان لرستان تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که همین امر محرومیت سبب ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

تمام عزم و جزم خود را در اصلاح و هدایت معتادان به کار می‌بریمکمبود مراکز نگهداری معتادان متجاهر در لرستان؛ 48 منطقه حاشیه نشین در استان وجود دارد

مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان ضمن انتقاد از عدم حضور استاندار در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: متاسفانه استاندار استان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکنون در هیچ جلسه‌ای شرکت نکرده و این در حالی است که استاندار به عنوان مدیر ارشد استان می‌توانند در زمینه رفع مشکل معتادان متجاهر  بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد: مدیرکل امور اجتماعی استان خود می‌گوید چنانچه مدیری در جلسات  شرکت نکرد اطلاع دهید که برخورد کنیم ولی خود هیچ وقت در جلسات حضور ندارد. وقتی مسئولان استان به مسئله اعتیاد  اهمیت نمی‌دهند نباید توقع داشته باشیم  مشکل معتادان متجاهر استان حل شود. 

یاری با بیان اینکه متاسفانه بحث اعتیاد در اولویت اول مسئولان استان نیست تصریح کرد: بنده اطلاع دادم تعداد جلسات و مشغله مدیران  زیاد است ولی باید این واقعیت را بپذیریم که در استان به اعتیاد به عنوان ام الفساد اهمیت داده نمی‌شود. 

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان تصریح کرد:  متاسفانه دربحث اعتبارات نیز در راستای رفع مشکل اعتیاد نیز 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان 10 میلیارد سهم استان و تنها 5 میلیارد تومان سهم کلیه استانها است که به طور یقین کافی نیست در همین راستا همین اعتبار کم نیز باید باهمکاری  مدیران مدیریت شود.

وی اظهار داشت: اگر موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن  مهم است همه باید تلاش کنیم  این مشکل حل شود چون ریشه  بیش از 70 درصد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر

سرپرست بهزیستی استان بوشهر، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون تعداد ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان بوشهر به مردم و مسافران نوروزی ارائه شده است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در بازدید از محل استقرار خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی استان بوشهر ضمن خدا قوت و تبریک سال 1403 به کارشناس تخصصی این حوزه در ورودی شهر بوشهر، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی استان از ابتدای نوروز در مرکز استان و به‌صورت همزمان در تمامی شهرستان‌های استان با توجه به رسالت ذاتی و با در نظر گرفتن 3 ویژگی اصلی، شامل "به موقع بودن"، "تخصصی بودن"، "در دسترس بودن" به‌صورت شبانه‌‌‌روزی در ایام نوروز به مردم به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی به خدمات موثر و تخصصی اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری و همزمان با تعطیلات نوروز تعداد 861 خدمت توسط اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی استان از قبیل انجام مداخلات اجتماعی، روانی، حقوقى روان‌پزشکی تیمی ، مداخلات موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران، مشاوره و راهنمایی لازم توسط خدمات اجتماعی سیار و دیگر موارد تخصصی به مردم و مسافران نوروزی ارائه شده است.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر از اعزام خودرو سیار اورژانس اجتماعی خبر داد و ادامه داد: در این میان تعداد 46 تماس با خط اورژانس اجتماعی 123 برقرار شد که پس از تماس با کارشناسان توصیه‌های آموزشی و در صورت نیاز و تشخیص کارشناس این حوزه خودرو سیار به محل اعزام شد.

عزیزنژاد تصریح کرد: کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی استان در تعطیلات نوروز پاسخگوی تماس‌های مردم با این مجموعه هستند و در صورت نیاز به مداخله، تیم سیار اورژانس به مکان مورد نظر اعزام می‌شود.

وی از عموم مردم و مسافران نوروزی خواست در صورتی که با مواردی از جمله همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی، فرار از منزل، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی و سایر افرادی که در بحران قرار دارند برخورد کردند، حتما با خط 123 تماس حاصل کنند تا زمینه کنترل بحران و مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر