Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:58:52 GMT

افتتاح آبرسانی از سد کلان به ملایر

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۵۴۵

افتتاح آبرسانی از سد کلان به ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر پیش از ظهر امروز با حضور «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، وزیر نیرو، استاندار همدان و جمعی از مسوولان در قالب چهل و سومین هفته پویش «الف- ب- ایران» و از طریق ویدیوکنفرانس طرح آبرسانی از سد کلان ملایر افتتاح شد.

 مرحله اول طرح آبرسانی با اجرای ۳۸ کیلومتر خط انتقال و قابلیت تامین آب سالم و پایدار برای بیش از ۱۷۰ هزار نفر با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب شرب شهر ملایر، تامین ۴ میلیون مترمکعب حق‌آبه‌های کشاورزی پایین دست سد، تامین نیم میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند و حدود ۵.۵ میلیون مترمکعب سهم زیست محیطی از اهداف مهم احداث سد کلان در شهرستان ملایر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه این پروژه صد و شستمین تصفیه‌خانه کشور است اظهار کرد: ۲۵ درصد از تصفیه‌خانه‌ها در دولت تدبیر و امید احداث  می‌شود.

 حمیدرضا جانباز با بیان اینکه   تجهیزات مدرن  تصفیه‌خانه آب سد کلان ملایر یکی از باکیفیت‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات و مطابق با استانداردهای روز دنیاست گفت: در دولت تدبیر و امید ۴۰ تصفیه‌خانه افتتاح شد.

 استاندار همدان نیز با بیان اینکه امروز استان همدان و شهرستان ملایر در مسیر توسعه قرار گرفته است گفت:  آبرسانی به ملایر از طریق سد کلان یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم ملایر بود که امروز این آرزو محقق شد.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه امروز با افتتاح این طرح شاهد رسیدن آب باکیفیت به دست مردم ملایر هستیم  گفت: امروز استان مسیر توسعه را در پیش گرفته و به کارگاه بزرگ تولیدی در مسیر موفقیت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با تاسی از سیاست‌های دولت و تلاش شبانه‌‌روزی  در حال حاضر در حوزه ‌های آب و برق و صنعت شاهد موفقیت و رشد روزافزون در این استان هستیم گفت:  این یک فرصت بزرگ است تا بتوانیم به چشم‌اندازهای موفقیت برای آینده این استان دست پیدا کنیم

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان نیز افزود: سد کلان ملایر با مساحت ۳۸۴ کیلومتر مربع و طول دریاچه ۴۹۰ متر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب، با هدف تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و محیط زیست جنوب استان همدان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب پشت این سد قرار دارد اظهار کرد: ۷۵۸ میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده و قرار است ۲۲ میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

وی افزود: این ۲۲ میلیون متر مکعب آب شامل ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر و روستاهای مسیر، ۵۰۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند، ۴ میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی پایین دست و ۵.۵ میلیون متر مکعب حق آبه محیط زیست است.

منصور ستوده با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب آشامیدنی در پایین‌دست سد کلان ملایر نیز با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده که به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه را می تواند برای شهر ملایر تصفیه و تامین کند بیان کرد: نزدیک به ۲۶۵ لیتر از ۳۸۰ لیتر در ثانیه برای مخزن پیش‌بینی شده در مجاور سپاه است که ۸۰ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز شهر را تامین می کند و ۱۱۵ لیتر آن نیز به مخزن «پیر ویلان» منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: ساخت تصفیه خانه آب ملایر با قیمت اولیه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت اما این طرح با هزینه‌کرد ۲ هزار میلیارد ریال و با ۹۵ درصد پیشرفت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ ای آب همدان اظهار داشت: ۱۲ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای ۳۸ کیلومتر خط آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می شود که تاکنون با هزینه‌کرد ۵۷۳ میلیارد ریال ۳۷ کیلومتر از این طرح اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده جمعیت ملایر در سال ۱۴۱۵ به ۳۳۰ هزار نفر خواهد رسید و طبیعی است که ۲۷ حلقه چاهی که اکنون آب آشامیدنی را تامین می کند پاسخگو نخواهد بود.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان ملایر افتتاح طرح آب رسانی وزیر نیرو تصفیه خانه میلیون متر مکعب آب میلیون مترمکعب مدیرعامل شرکت مورد نیاز شهر سد کلان ملایر میلیارد ریال آب آشامیدنی تصفیه خانه شهر ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل‌ونقل وزارت صمت، اظهار کرد: به‌کارگیری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

وی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به‌کارگیری اتوبوس و تاکسی‌های برقی ویژه کلان‌شهر اراک گفت‌وگو شد.

در این جلسه روش‌ها و مدل‌های مختلف تخصیص و به‌کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل‌های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به‌کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

کد خبر 747575

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری