Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:49:06 GMT

نواقص طرح «رزاق» برطرف شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۷۰۸

نواقص طرح «رزاق» برطرف شود

نیری طرح «رزاق» را یک طرح معیشتی امنیتی و از طرح‌های پیشگیرانه در جهت مبارزه با قاچاق سوخت معرفی کرد و گفت: این طرح بر زمین نمانده اما نواقص و کمبودهایی دارد که باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن نیری، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه «صبح و گفتگو» اظهارکرد: قاچاق سوخت از انواع قاچاق خروجی و معکوس به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کشورهای همسایه ما از جمله پاکستان نیاز مبرمی به سوخت و گازوئیل ما دارند و اگر نیاز پاکستان به صورت رسمی و قانونی برطرف نشود سراغ رویه های غیرمعمول و غیررسمی یعنی همان قاچاق می رود یا اینکه عربستان و قطر و امارات این بازار را دست می گیرند.

نیری طرح «رزاق» را یک طرح معیشتی امنیتی و از طرح های پیشگیرانه در جهت مبارزه با قاچاق سوخت معرفی کرد و گفت: این طرح بر زمین نمانده اما نواقص و کمبودهایی دارد که باید برطرف شود.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متذکرشد: طرح رزاق فقط 200 کیلومتر از مرزهای ما را پوشش می دهد و بخشی از قاچاق سوخت در دریا اتفاق میفتد.

وی افزود: طرح رزاق فقط حوزه مرزنشینان و طرح ساماندهی فروش سوخت گازوئیل از طریق مرزنشینان به کشور پاکستان را در بر می گیرد. 

نیری با اشاره به فعالیت 6 هزار ماشین در حوزه سوخت بری گفت: با توجه به حوادث زیادی که در این حوزه رخ می داد در تصویب نامه آبان ماه مصوب شد که وزارت نفت ضمن اعلام قیمت، مقدار سوخت مورد نیاز را هم تأمین کند و در اختیار سوخت برها قرار دهد.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بحث تأمین سوخت را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد و افزود: مشکل دیگر، قیمت گازوئیل است که حدود 10 دلار کمتر از قیمت بورس انرژی است و این برای ما به صرفه نیست.

نیری گفت: سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 97 حدود 10 درصد پیشرفت داشتند اما از آن سال تا به این لحظه شاهد پیشرفت بیش از 70 درصدی این سامانه ها هستیم که کنترل فرآورده های سوختی یکی از همین سامانه هاست. 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاچاق کالا وارز قاچاق کالا قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد