Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: مربیان پرورشی نقش راهبردی در تربیت و سلامت فکری، روحی و روانی دانش آموزان دارند.

محمد مهرافزون در جلسه‌ای با مربیان و معاونین پرورشی آموزش‌وپرورش بروجرد که امروز ۱۲ اسفندماه، در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: مربیان پرورشی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم نقش راهبردی و کلیدی در تربیت و سلامت فکری، روحی و روانی دانش آموزان دارند و هدف از تشکیل این نهاد مقدس تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت آرمان‌های الهی و قرآنی است و بر همین اساس نهاد مؤثر تربیت ساز امور تربیتی یادگار و میراث شهیدان رجایی و باهنر از گذشته تا به امروز خدمات ارزنده و سازنده در سطح جامعه به‌ویژه دانش آموزان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دستاوردهای انقلاب و نظام تعلیم و تربیت تأسیس بنیادین نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند سال ۱۳۵۹ در زمان مسئولیت شهیدان رجایی و باهنر در وزارت آموزش‌وپرورش بوده که از ابتدا هدف آن حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت دانش آموزان به سمت اصول و اعتقادات دین مبین اسلام و آئین محمدی است که نقش مربیان پرورشی در این میان پررنگ‌تر از دیگران در تربیت اسلامی آینده‌سازان کشوری است.

معاون مدیرکل خاطرنشان کرد: فلسفه شکل‌گیری و تأسیس امور تربیتی، پاسداری از تعالیم الهی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تربیت سالم دانش آموزان بر اساس جهان‌بینی توحیدی، اصول دین و مذهب و فروع دین است و مربیان پرورشی به‌عنوان معماران تربیت اسلامی جایگاه رفیعی در خانواده بزرگ تعلیم و تربیت برای رشد و بالندگی دانش آموزان در جامعه و مدارس دارند.

مهر افزون اضافه کرد: متصدیان نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه مربیان پرورشی وظیفه ذاتی و قانونی دارند که در راستای سند تحول بنیادین دانش آموزان را به سمت حیات طیبه هدایت نمایند و این امر مهم موجب گردیده که بیش از هفتاد درصد برنامه‌های سند تحول بنیادین به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مرتبط به امور تعلیم و تربیت اسلامی باشد.

وی پیرامون صفات و ویژگی‌های بارز یک مربی پرورشی بیان کرد: تواضع، فروتنی، وجدان کاری و انضباط کاری، نوآوری و خلاقیت، برنامه‌ریزی هدفمند و آگاهی از مسائل روز از ویژگی‌های بارز یک مربی پرورشی محسوب می‌گردد و یک مربی پرورشی می‌بایست الگو و عامل باشد و کردار و رفتارش پسندیده و اهل مطالعه و اطلاعات دینی به‌روز داشته باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: مربیان پرورشی باید شأن، منزلت و جایگاه خویش را حفظ نمایند و مجهز به علوم و تکنولوژی جدید و بروز باشند و بر اساس سلایق و علایق و به‌خصوص نیازهای روز دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های مدون، هدفمند و نظام‌مند داشته باشند و مهارت‌های زندگی و همچنین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهند.

مهرافزون اظهار کرد: فضای تربیتی در زمان ویروس کرونا باید توسط مربیان پرورشی کاملاً در بستر شبکه‌ مجازی رصد شود و نکات تربیتی مورد غفلت قرار نگیرد و بستر تمام فعالیت‌های پرورشی را در شبکه شاد برای دانش آموزان فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آموزش و پرورش تربيت وزارت آموزش وپرورش انقلاب اسلامی انقلاب جمهوری اسلامی شهید باهنر شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش انقلاب اسلامی باهنر مربیان پرورشی تعلیم و تربیت آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: در این مراسم ۲۰۰ دانش آموز دختر از مدارس دخترانه شهر و روستا‌های این شهرستان رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند..


مرتضی گرجی افزود: در این مراسم مسائل شرعی از جمله خواندن نماز، نحوه گرفتن روزه و دیگر مسائل شرعی مانند حجاب و واجبات و محرمات دین به زبانی شیوا و آهنگین به دانش آموزان آموزش داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری