Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:49:09 GMT

تصویب نرخ بهای خدمات شهری در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۶۵۵۰

تصویب نرخ بهای خدمات شهری در سال ۱۴۰۰

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درجریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی افزایش بهای خدمات شهری در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران بررسی شد از تصویب نرخ بهای خدمات شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری گفت: در پیوست ۴ لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه هزینه جمع آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از ۱۳۰۰ ریال به ۱۶۵۰ ریال افزایش یافت. هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ ریال در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند ۲۱.۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا تعریف شد و ضریب E۲ از یک به ۰.۷ کاهش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به پیوست پنجم که درخصوص حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار است گفت: حق بهره برداری غرف میادین میوه‌و تره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ ۵۰ درصد قیمت مبالغ حق‌بهره‌برداری به عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود. تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵درصد افزایش یافت.

نوری ادامه داد: نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به صورت میانگین ۲۰درصد افزایش یافت.

او درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری ۳۵۰۰تومان، سنگین سواری ۱۵هزار تومان، کامیون تا ۲۰تُن، ۲۵ هزارتومان وموتور سیکلت ۲هزار تومان است.

نوری درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال ۱۴۰۰؛ شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه ۷۸۰۰ تومان و برای مشاغل سیار غیر موتوری ۱۵هزار تومان است.

وی به افزایش نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده اند. قیمت درجه یک از ۱۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان، در کیوسک در جه دو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان و در کیوسک در جه سه از ۴۰۰ به ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع ۲۵درصد افزایش یافت.

نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی گفت: نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی جهت تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند. هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به ۷هزار تومان، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای صنعتی به ۳۶۰۰ تومان و دفن پسماندها در حدود ۱۰۴۰ تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک ۳هزار و ۲۰۰ تومان شد.

وی درباره بهای خدمات جمع آوری هر تُن پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: بهای خدمات هر تن پسماند ساختمانی به ۳هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست درباره افزایش بهای خدمات حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران لایحه بودجه 1400 خدمات شهری شهرداري تهران نرخ بهای خدمات افزایش یافت خدمات شهری شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز