Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@10:28:43 GMT

سازوکار مجلس برای فروش اقساطی خودرو به جانبازان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۷۰۸۵

سازوکار مجلس برای فروش اقساطی خودرو به جانبازان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند که از طریق شرکت‌های خودروسازی و ایران خودرو و سایپا نسبت به فروش اقساطی خودرو به جانبازان اقدام کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ردیف ۲ بند «الف» و بند الحاقی ۲ تبصره ۷ را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بند الحاقی ۲ ، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای بیست و پنج درصد(۲۵%) دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) تا هفتاد درصد (۷۰%) با معرفی بنیاد شهید و امورایثارگران با تقسیط پنج ساله اقدام کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

طبق ردیف ۲ بند «الف» کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری  و ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله دستگاهها و شرکتهای مستلزم ذکر یا تصریح نام مانند شرکتهای اصلی و تابعه وزارت نفت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مکلفند کلیه حسابهای ریالی خود (درآمدی و هزینه‌ای) را صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند. دستگاههای یادشده موظفند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌شده نزد بانک مرکزی انجام دهند. نگهداری هرگونه حساب توسط دستگاههای مذکور در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است. نهادهای عمومی غیردولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یا کمکهای مردمی تأمین می‌شود، مشمول حکم این جزء می شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/003FBe

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی

به گزارش پارس نیوز، عباس علی آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وی با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای دست دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

همچنین به گفته او در حال حاضر واردات خودرهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالا امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تامین کنیم. در حال حاضر برای تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو است. 

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودروهایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

او در پایان وعده داد که فروش خودرو در سامانه شتاب گیرد و تاکید کرد: در مورد پژوپارس شورای رقابت مسئول قیمت گذاری است و ما فقط مجری هستیم.

دیگر خبرها

  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود