Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز افزایش نرخ کرایه نرخ حمل و نقل عمومی را بررسی کردند.

محمد علیخانی با قرائت گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره قیمت بلیت مترو گفت: با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه ها، قیمت تمام شده بلیت در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ۹ درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده است، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴.۷۵ درصد می‌باشد.

او درباره قیمت بلیت اتوبوس گفت: متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر ۳۵ درصد می‌باشد. به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داده به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود.

علیخانی درباره نرخ بلیت تاکسی گفت: نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است چرا که وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد؛ لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس نرخ خطوط تاکسی به طور متوسط تا سقف ۳۵ درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد.

اعضای شورای شهر تهران در پایان افزایش نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی را به تصویب رساندند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر افزایش کرایه سال ۱۴۰۰ افزایش نرخ نرخ بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند

عضو شورای شهر زنجان گفت: قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار رانندگان حق افزایش کرایه را ندارند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه قبل از عید نوروز نرخ‌های پیشنهادی از طریق سازمان و حمل نقل در شورا مطرح و مصوب شد، اظهار کرد: چند روز بعد نرخ‌ها با کمی تغییرات در کمیته تطبیق فرمانداری هم مصوب شد.

وی تصریح کرد: اما اجرای این مصوبه نیازمند تأیید ستاد تنظیم بازار استان است و تا زمانی که ابلاغ نشود؛ رانندگان تاکسی و اتوبوس حق افزایش آن را ندارند.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق پیشنهاد مطرح شده در سال جاری نرخ کرایه در پرداخت نقدی و کارتی یکسان بوده و تفاوتی باهم ندارد، افزود: بر این اساس نرخ کرایه تاکسی در مسیر اول ۴ هزار تومان، مسیر دوم ۷ هزار تومان، مسیر سوم ۱۰ هزار تومان و مسیر چهارم ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: همچنین طبق همین پیشنهاد نرخ اتوبوس درون شهری در مسیر ارتش، آزادی و سبزه میدان ۴ هزار تومان، خط ویژه ۲ هزار تومان و در (سایان و دیزج، سریع‌السیر جنوب و سریع‌السیر شمال) هم ۵ هزار تومان خواهد بود.

کد خبر 745323

دیگر خبرها

  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه