Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@06:27:44 GMT

شرط پذیرش شرکت‌کنندگان در مراسم حج سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۷۸۵۶

شرط پذیرش شرکت‌کنندگان در مراسم حج سال آینده

توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان پذیرش شرکت‌کنندگان در مراسم حج سال آینده را مشروط به دریافت واکسن کرونا دانست و از آن به عنوان شرط اصلی مشارکت در مناسک حج نام برد.

به گزارش ایرنا از روزنامه سعودی عکاظ، الربیعه گفت: دریافت واکسن کرونا برای افرادی که مایل به شرکت در مراسم حج هستند، لازم و ضروری است، زیرا یکی از شرایط مشارکت در مراسم حج آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت عربستان با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته تزریق دوز‌های واکسن کرونا به شرکت کنندگان در مراسم حج و عمره، گفت که ما باید نیرو‌های دست اندرکار مورد نیاز جهت راه اندازی مراکز بهداشت در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه و مدینه منوره و گذرگاه‌های ورود حجاج جهت ادای مناسک حج در سال ۲۰۲۱ را تامین و فراهم کنیم.

مراسم حج امسال با توجه به شیوع بیماری واگیردار کرونا به طور استثنایی برگزار شد و فقط حدود ۱۰ هزار تن از حجاج داخل عربستان در آن مشارکت کردند این در حالی است که تقریبا دو میلیون و ۵۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان در حج سال ۱۳۹۸ حضور داشتند.

با توجه به اینکه عربستان سالانه درآمد زیادی از حج و عمره به دست می‌آورد لغو اعمال حج امسال برای مقابله با شیوع اپیدمی کرونا منجر به خسارت میلیارد دلاری به عربستان شد. این خسارت حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

همچنین لغو مراسم حج امسال ضربه جدی برای طرح چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعد سعودی است که در آن افزایش شمار زائران یکی از راه‌های کاهش تکیه بر درآمد‌های نفتی عنوان شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 عربستان سعودی حج کروناویروس مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود

میلاد یزدان پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  این پویش در ۲ حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی و تاثیر نقش وحدت مسلمانان در پیشبرد و تقویت بیداری اسلامی برگزار می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد و شرکت کنندگان می‌تواند آثار خود را برای دبیرخانه این پویش ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: از برترین داستان‌ها به انتخاب هیات داوران تجلیل و به همه شرکت کنندگان در این پویش گواهی شرکت داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پذیرش ۱۱ هزار نفر در بیمارستان دارالشفا میرجاوه از ابتدای امسال
  • عربستان روی مدافع منچستر دست گذاشت
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار بزرگی بود
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • الهلال آینده دروازه‌بانی عربستان را خرید
  • تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها