Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز استان با تاکید بر اینکه باید ارزیابی‌های زیست‌محیطی در اجرای هر پروژه‌ای ملاک عمل باشد، افزود : امروز محیط زیست از موضوعات پایه‌ای جهان و کشور ماست و هیچ یک از مسائل دیگر مانع از اهمیت و اولویت مسائل زیست محیطی برای امروز و نیز آینده ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد : یکی از راه‌های نیل به توسعه پایدار، مدیریت چالش‌های محیط زیستی است که تاثیراتی هم در سایر حوزه ها اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و پس از آن، ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی و موظف کردن آنها به همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای دقیق این سیاست‌ها، نقشه راه توسعه بر مبنا چشم‌اندازهای ترسیم شده، است.

استاندار با تاکید براینکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای؛ اجرای پیوست های زیست محیطی باید محور عمل باشد، افزود: اگر توسعه صنعتی را از وجوه توسعه بدانیم آنچه مهم است آنکه ورود صنعت باید همراه با دانش برای کاهش آسیب ها باشد.

استاندار گیلان اضافه کرد: از سوییی اگر یک نگاه جامع به صنعت داشته باشیم درمی یابیم که رشد صنعت باعث اشتغال می شود چنانکه در کشورهای پیشرفته صنعتی، نرخ بیکاری بسیار کم است اما باید از ابتدای شکل‌ گیری یک ایده تا پایان فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی،  رعایت شاخص‌های محیط زیستی و توسعه پایدار به‌عنوان یک اصل ضروری مورد توجه قرار گیرد.

زارع خاطرنشان کرد  رعایت شاخص‌های محیط زیست و توسعه پایدار علاوه بر حفظ محیط زیست، منجر به افزایش رشد اقتصادی و صنعتی هم می‌شود چون بازیافت و استفاده مجدد از منابع و مواد اولیه به‌ معنای ایجاد منابع جدید است.

وی اظهار کرد: جامعه و افکار عمومی به خصوص سازمان های مردم نهاد نسبت به مسائل زیست محیطی و حمایت از موضوعات مرتبط با محیط زیست، حساسیت هایی دارند که این حساسیت‌ها ناشی از دغدغه ‌مندی آنها و قابل احترام است و به طور حتم باید شنیده شود.

وی در ادامه اجرا و  احداث سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ازجمله مولفه‌های مهمی خواند که در حفظ و پایداری محیط زیست موثر است.

وی بیان داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رشت حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روز گذشته در دیداری با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه را مورد تاکید کردم.

استاندار گیلان ایجاد نگرش زیست محیطی بین صاحبان صنابع، معادن و خدمات برای توجه به حفاظت از محیط زیست، فراهم‌سازی زمینه رقابت سازنده میان صنایع، معادن و خدمات در گروه های تخصصی و بکارگیری اصول حفظ محیط زیست در جریان تولید و در عین حال گسترش فرهنگ زیست محیطی به فناوری های زیست محیطی و فرایند تولید پاک را ازجمله اهداف برای دستیابی به واحد صنعتی و خدماتی سبز ذکر کرد و گفت که انتظار اسن این امر به طور جدی در دستور کار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط ریست استان گیلان هم در این مراسم هدف مهم و اصلی سازمان حفاظت محیط زیست گیلان را رشد متوازن در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی عنوان و ذکر کرد : رعایت اصول زیست محیطی و حفظ سلامت مردم در اولویت است.

 ساسان کفایی ابراز امیدواری کرد : میزان تخریب و اشکالاتی که توسط انسان ها انجام می شود هر روز کمتر شود زیرا امروز محیط زیست ما وضعیت مطلوبی ندارد در حالی ما باید محیط زیستی را که از اجداد ما به ارث رسیده را، به خوبی محافظت و آنرا به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به طرح های تشویقی سازمان محیط زیست بیان کرد: همانطور که بعضی از واحدها به دلیل عدم رعایت مسایل زیست محیطی جریمه می شوند،  در نقطه مقابل تعدادی از واحدها نیز با رعایت اصول زیست محیطی تشویق می شوند که در این راستا، سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع و جلوگیری از آلاینده ها توسط واحدها از عناصر تشویقی استفاده می کند.

مدیرکل محیط زیست گیلان اضافه کرد:  امسال سه واحد روغن گنجه رودبار، شرکت داروسازی کاسپین تامین و بیمارستان قائم (عج) رشت جزو واحدهای نمونه کشوری قرار گرفتند.

 کفایی اظهار کرد: علاوه بر انتخاب واحدهای پاک و سبز کشوری، در گیلان نسبت به معرفی واحدهای برتر در راستای رعایت اصول محیط زیست نیز اقدام شد که در این راستا شرکت سیمان خزر، ذوب آهن فولاد خزر و بیمارستان پارس رشت به عنوان سه واحد نمونه استانی در این حوزه معرفی شدند.

در پایان این مراسم از مدیران سه واحد نمونه سبز کشوری استان گیلان و همچنین سه واحد نمونه استانی در خصوص رعایت عوامل زیست محیطی تجلیل شد.  

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست رشت گیلان سازمان حفاظت محیط زیست رشت گیلان اخبار کنکور سازمان حفاظت محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طه ایزان گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی نیز با حضور در مناطق استحفاظی و طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد می کنند.

وی ادامه داد: طی این گشت ها  مناطق کوهستانی و مرزی قندیل این شهرستان مورد کنترل و پایش قرار گرفت و موردی از تخلفات زیست محیطی مشاهده نگردید.

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت