Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی در کشور، توسعه صنعت و رشد تولید را منوط به همکاری و تعامل بین بخش‌های مختلف نظام دانست.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشست تخصصی با مسوولان و سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی استان گلستان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه صنعت و بهره‌وری از ذخایر معدنی، واحدهای مربوطه را مکلف به انجام مطالعات و بررسی‌های اولیه درخصوص استفاده از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی و در بازه زمانی چند ماه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم همکاری همه ارکان نظام در حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه تولید و صنعت در کشور، گفت: برای انجام یک کار تاثیرگذار در حوزه صنعت نیاز به همکاری هر سه قوه است تا بتواینم موانع را از مسیر توسعه صنعت و تولید حذف کنیم و سرمایه‌گذار را به این حوزه جذب کنیم.

رزم‌حسینی افزود: در استان گلستان تعامل خوبی بین ارکان حکومتی ایجاد شده و با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی در این استان و انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی شده، می‌توان شاهد اتفاق‌های خوبی در حوزه صنعت و معدن در این استان باشیم.

وی پس از شنیدن توضیحات نمایندگان مردم استان گلستان و گزارش‌های مسوولان استانی، واحدهای مربوطه در وزارت متبوع خود را مکلف به انجام مطالعات و بررسی‌های دقیق و کارشناسی برای استفاده از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی، در راستای توسعه صنایع مختلف و رشد تولید در استان گلستان، در بازه زمانی چند ماهه کرد و نسبت به آغاز عملیات اجرایی چند پروژه اقتصادی در این استان ظرف چند ماه آینده ابراز امیدواری کرد.

برپایه این گزارش، با توجه به مصوبه‌های این جلسه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان در دستور کار قرار گرفت.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان گلستان توسعه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی